تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۹۸۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برپایی نمایشگاه «شمیم حسینی» برای نخستین بار در خوزستان
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان از برپایی نمایشگاه شمیم حسینی برای نخستین بار در خوزستان و در راستای حمایت از هیأتهای مذهبی و کمک به وضعیت اقتصادی استان خبر داد.
حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه شمیم حسینی از سوی این اداره ابراز داشت: این نمایشگاه برای نخستین بار در استان و با هدف حمایت و افزایش توانمندی هیأت های مذهبی و کمک به وضعیت اقتصادی استان از 13 تا 17 شهریورماه در نمایشگاه بین المللی خلیج فارس اهواز برگزار می شود.

مدیر کل تبلیغات خوزستان با اشاره به خرید قابل توجه هیأت های مذهبی اظهار داشت: چه بسا برخی از خریدها به خارج از استان هدایت می شد اما با این اقدام گردش مالی در استان باقی خواهد ماند؛ چنان که نظارت بیشتر بر محتوای برنامه های هیأت های مذهبی از دیگر اهداف راه اندازی این نمایشگاه است.

این مقام مسؤول وجود بسته های فرهنگی، کتاب و نرم افزارهای مورد نیاز را از دیگر اقدامات در برگزاری این نمایشگاه دانست و عنوان کرد: با توجه به مناسبتهای پیش رو همچون دهه ولایت، هیأت ها قادر هستند نیازهای خود را با مراجعه به نمایشگاه تأمین خواهند کنند و در این باره به مساجد و فعالیت ها و نیازهای آنها برای برگزاری مناسبتهای دینی و مذهبی توجه شده است.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه شرکت عموم مردم در نمایشگاه شمیم حسینی آزاد است، خاطرنشان کرد: برخی نیازها برای برگزاری مجالس شخصی و خانگی مهیا است و تلاش می کنیم تا مهمانهای فرااستانی افزون بر مسؤولان و مقامات استانی حضور داشته باشند.

وی در ادامه مخاطب اصلی این نمایشگاه را هیأتها، مساجد و نیروهای فرهنگی استان عنوان و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه خدمات صوتی و تصویری، ارزاق مورد نیاز، کتابها و محصولات فرهنگی، نیازمندیهای مورد نیاز هیأتها همچون زنجیر، لباس و طبل وجود دارد و تلاش می کنیم تا غرفه هایی را برای ارائه وسایل سرمایشی مورد نیاز هیأتها تهیه کنیم.

مدیر کل تبلیغات خوزستان به استقبال خوب اصناف از این نمایشگاه اشاره و اظهار داشت: در این نمایشگاه تعدادی از هیأتها حضور و توانمندیهای خود را عرضه خواهند کرد و هم اکنون اقدامات مورد نیاز با همکاری شورای هیأتهای مذهبی دنبال می شود و در حقیقت برگزار کننده نمایشگاه خود هیأتهای مذهبی هستند و سازمان تبیلغات اسلامی حمایت های لازم را در این باره انجام خواهد داد.

وی با تشکر از مدیریت نمایشگاه بین المللی خلیج فارس عنوان کرد: وی با حذف تشریفات اداری و بخشهایی از مسائل مادی، این امر را برای ما آسان ساخت و از این حیث شرکت غرفه داران در نمایشگاه شمیم حسینی رایگان است.
حجت الاسلام بلک در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم  عدم حمایت کننده مالی در برپایی این نمایشگاه از برگزاری آن صرف نظر نکردیم در حالی که سایر استانها در برگزاری چنین نمایشگاه هایی مورد حمایت قرار می گیرند./رسا
:
:
:
آخرین اخبار