تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۸۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزايش تلفات جاده اي خوزستان در 3 ماه اخير
در چند سال اخیر با اقدامات انجام شده در بخش ایمنی شبکه راه‌های استان شاهد روند کاهشی در تلفات جاده‌ای بودیم كه متأسفانه این روند در سه ماهه اخیر سال 95 افزايش بسیاری داشته است
مدیرکل حمل و نقل خوزستان با تأکید بر مدیریت سرعت به عنوان یکی از راهکارهای اساسی و اصلی در راستای کاهش سوانح جاده‌ای گفت: مدیریت سرعت را در ورودی استان از پل زال اندیمشک تا دهدز و خروجی استان به سمت شهرکرد و اصفهان که جزو معابر بسیار پرخطر است، آغاز و 12 دوربین کنترل سرعت را در این محورها در سال گذشته نصب کردیم.

مسعود مصدقی در جلسه کارگروه ایمنی راه که روز گذشته، 6 شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: در چند سال اخیر با اقدامات انجام شده در بخش ایمنی شبکه راه‌های استان شاهد روند کاهشی در تلفات جاده‌ای بودیم كه متأسفانه این روند در سه ماهه اخیر سال 95 افزايش بسیاری داشته است.

وی با بيان اين‌كه 14 هزار کیلومتر راه و محور ارتباطی در استان وجود دارد، افزود: 80 درصد بار ترافیکی خوزستان در بخش کوچکی از راه‌هاي استان و به طول 2000 کیلومتر قرار دارد. شناسایی نقاط حادثه خیز و تعریف اعتباراتی برای رفع این نقاط یکسوی قضیه است اما از سوی دیگر روند کاهشی میزان تلفات جاده‌ای استان از نتایج اجرای نزدیک به 12 طرح ایمنی در سطح شبکه راه‌های استان بود.

مصدقي ادامه داد: این طرح‌ها به صورت مشترک میان اداره کل حمل‌ونقل استان، اداره کل راه‌ و شهرسازی و پلیس راه استان اجرا شد و شامل آموزش عابرین پیاده، موتورسواران، ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها، ايمن‌سازي تردد ادوات کشاورزی، ناوگان عمومی و دانشگاهیان بود و کاهش تلفات جاده‌ای در سال‌های اخیر از نتایج این طرح‌ها بوده است اما نمی‌توان به این امر خوشبین بود زیرا طرح‌های زودبازده تا حدی پاسخگو هستند.

وي با تأکید بر مدیریت سرعت به عنوان راهکار اساسی و اصلی در کاهش تصادفات جاده‌ای بیان کرد: علت بسیاری از سوانح استان عدم رعایت فاصله طولی و سبقت غیر مجاز بوده است. پلیس راه تا حدی می‌تواند با بهره‌گیری از ابزارهای فیزیکی خود از این تخلفات جلوگیری کند اما باید برنامه‌های ITS را در شبکه راه‌ها مورد توجه قرار داد.

مصدقي گفت: اکنون ما پیگیر سرعت بخشی به برنامه‌های ITS هستیم و یکی از اقدامات جدید ما در بخش مدیریت سرعت در راه‌های شریانی، پیگیری نصب 12 دوربین کنترل سرعت در ورودی استان از پل زال - اندیمشک تا دهدز و خروجی استان به سمت شهرکرد و اصفهان است که این محور جزو راه‌های شریانی و بسیار پرخطر است.

وي با اشاره به در دست نصب بودن 35 دوربین کنترل سرعت در راه‌های شریانی استان در سال جاری گفت: نصب دکل‌ها و تجهیزات فیبرنوری برای نصب دوربین‌های کنترل سرعت در محور پل زال تا دهدز انجام شده است و ان‌شاءالله با هماهنگی‌های صورت‌گرفته در خصوص رفع مشکل برق رسانی به این دوربین‌ها، گامی موثر و بزرگ در راستای اجرای برنامه‌های ITS و مدیریت سرعت در طول اين محور برداریم.

مصدقي ادامه داد: تقریبا 35 تا 40 درصد سوانح جاده‌ای استان در این محور اتفاق می‌افتد که ان‌شاءالله با این اقدام شاهد کاهش 35 تا 40 درصدی سوانح جاده‌ای در این محور باشيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار