تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۲۹۸۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز:
مجلس، طرح‌تحول‌در نظام‌سلامت را آسیب‌شناسی می‌کند
یکی از مشکلات در اجرای این طرح، نبود زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی لازم بود و اجرای کامل طرح منوط به توسعه اقتصادی و اجتماعی است
مجلس، طرح تحول در نظام سلامت را آسیب شناسی می‌کندهمایون یوسفی شنبه در همایش دستآوردهای طرح تحول نظام سلامت در تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: یکی از مشکلات در اجرای این طرح، نبود زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی لازم بود و اجرای کامل طرح منوط به توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

وی افزود: در طرح تحول نظام سلامت، منابعی به صورت پایدار تعریف نشده و منابع به عهده دولت گذاشته شده است، در نتیجه ناپایداری منابع از مشکلاتی است که باید به صورت آسیب بررسی و برنامه ریزی شود.

یوسفی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه نیز منابع پایدار برای طرح تحول نظام سلامت پیش بینی نشده و ممکن است در آینده ایجاد مشکل کند.

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعجیل در آغاز این طرح افزود: شاید اگر این طرح با شیب آهسته تری اجرا می شد با واقعیت های نظام اقتصادی، اجتماعی ما تطابق بیشتری داشت ،هنوز هم در اجرای این طرح تعجیل هایی وجود دارد و شاید نیازهای جامعه به واسطه اجرای این طرح بیشتر شود.

یوسفی اظهار کرد: همچنین در اجرای طرح تحول در نظام سلامت، پول به عنوان مُسکن در نظر گرفته شده که باعث شده بسیاری از مشکلات نادیده گرفته شود و اصل مشکلات مغفول بماند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون تصریح کرد: برای حل مشکلات این طرح، باید برنامه های مکمل وجود داشته باشد که در برنامه توسعه ششم توسعه نیز برنامه های مکملی که بتواند مشکلات برنامه پنجم در حوزه طرح تحول نظام سلامت را برطرف کند کمتر دیده شده و امید است در فرصت باقی مانده این برنامه ها از طرف دولت و مجلس بررسی شود.

وی گفت: در این طرح، مناطق مختلف کشور از نظر ارائه خدمات به صورت مساوی در نظر گرفته شده و برای مناطق کمتر برخوردار امتیازات خوبی پیش بینی نشده است.

یوسفی تصریح کرد: در این طرح به صورت یک جانبه به بخش دولتی پرداخته و در اجرای این طرح نقش 75 درصدی سایر دستگاه های دولتی و خصوصی مشخص نشده، بنابراین برای اجرای بهتر کارها باید آسیب شناسی دقیق تری صورت گیرد و هیچ کشوری در راستای ارتقای نظام سلامت یک شبه نتوانسته کار کند.

وی با بیان اینکه هرچند اجرای این طرح باعث ارتقا جایگاه سلامت در نظام بودجه و برنامه ریزی شده است، اما می توان با  آسیب شناسی و دقت بیشتر، در آینده نتایج بهتری در این زمینه کسب کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار