تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۲۹۸۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در ۵ ماهه نخست سال جاری؛
۲۶ هزار گردشگر در شادگان حضور پیدا کردند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شادگان از حضور بیش از ۲۶ هزار گردشگر داخلی و خارجی طی پنج ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد
 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شادگان از حضور بیش از ۲۶ هزار گردشگر داخلی و خارجی طی پنج ماه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

عبدالله آلبوخنفر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر بیش از۲۶ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی به تالاب بین المللی و امکان دیگر این شهرستان سفر کردند.

وی افزود: تالاب بین اللملی شادگان به عنوان بزرگترین تالاب های در جنوب غرب کشور و در سطح کشور و استان خوزستان مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شادگان ادامه داد: تالاب بین المللی شادگان با قرار گرفتن در محورهای مواصلاتی استان دارای موقعیت ویژه ای است و برای بسیاری از مسافران جذابیت های لازم را دارد و می تواند مورد توجه مردم سراسر کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه های توسعه شهرستان شادگان توسعه صنعت گردشگری است، عنوان کرد: صنعت گردشگری نقش مهمی در فرآیند توسعه اقتصادی شهرستان دارد و گردشگری جزو آن دسته از صنعتهایی است که کاملا متکی به فرهنگ و پیشنینه مربوط به منطقه است و می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی را مرتفع سازد.

آلبوخنفر در پایان، به مزایای توسعه صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مزایای توسعه صنعت گردشگری این است که صنایع دستی شهرستان نیز معرفی شده و گامی در جهت فروش و شناساندن و ماندگار شدن صنایع دستی محلی و بومی و کمک به صنعتگران جهت ارائه محصولات به بازارهای داخلی است که این نیز گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، بنابراین صنایع دستی و میراث فرهنگی در کنار گردشگری نقش مؤثری در رشد و توسعه اقتصاد شهرستان شادگان دارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار