تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۲۹۸۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر خبر داد:
افتتاح ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه هفته دولت در خرمشهر
فرماندار خرمشهر از افتتاح ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه هفته دولت در این شهرستان خبر داد
فرماندار خرمشهر از افتتاح ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

ولی اله حیاتی عصر روز شنبه در آیین افتتاح ساختمان اداری اداره گاز خرمشهر در محل این اداره از اجرای ۳۲ پروژه با اعتباری ۱۰۰ میلیارد تومانی در هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: افتتاح این پروژه ها برای یک هزار و ۴۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند که بخشی از آن افتتاح فاز دوم مرکز پرورش آبزیان شهید احمدیان است.

وی ادامه داد: فاز دوم شهید احمدیان از ۸۸ تعاونی تشکیل شده، تولید سالیانه پنج هزار تن دارد که ۷۰ درصد ظرفیت آن صادراتی است که با وجود فاز اول و دوم مرکز شهید احمدیان خرمشهر اکنون نیز قطب صادرات آبزیان کشور محسوب می شود و پایانه آبزیان در مرکز شلمچه نیز در آینده اجرایی خواهد شد.

فرماندار خرمشهر به اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی نیز پرداخت کرد و گفت: اجرایی کردن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری که در هفته گذشته ۶ هکتار از اراضی غرب کارون نیز به ۱۰ هزار هکتار اراضی تعیین شد و همچنین تحول کشاورزی و خلع ید کردن ستاد معین از زمین های بلااستفاده و تبدیل آنها به عنوان کشت گلخانه ای خوزستان از جمله اقدامات مهمی بوده که در دولت یازدهم محقق است.

وی از بخش درمان به عنوان دیگر محور فعالیت این دولت یاد کرد و ادامه داد: در بخش سلامت در سه سال عمر دولت یازدهم اقدامات قابل توجهی در حوزه شهرستان خرمشهر انجام شده که از این میان می توان به احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شهید موسوی در محل بیمارستان متروکه سوم خرداد که عملیات اجرایی آن آغاز شده و همچنین احداث کلینک درمان قلب که از پیشرفت ۲۰ درصدی برخوردار است، اشاره کرد.

حیاتی با بیان اینکه دولت در بخش صنعت هم اقدامات بزرگی انجام داده و قرار است خرمشهر به قطب فولاد کشور تبدیل شود، توضیح داد: فاز نخست شرکت فولاد کاوه در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و فولاد جهان آرا نیز پیشرفت ۳۵ درصدی دارد که به جز این  شرکت ها، بخش خصوصی هم طرح احداث فولاد در این شهر را دارد که با بهره برداری از آنها خرمشهر به قطب تولید فولاد تبدیل می شود.

وی همچنین عنوان کرد: خرمشهر در این دولت به کانون صادرات و تردد کالا و مسافر تبدیل می شود که زیرساخت های اساسی آن ایجاد شده است.

فرماندار خرمشهر اضافه کرد: دولت سوله های بزرگی برای شرکت هایی که قصد دارند صادرات محور باشند تهیه کرده و میزان صادرات محصولات غیر نفتی در روز از مرز شلمچه نیز رقمی معادل ۲.۵ میلیون دلار است که حجم صادرات در چهار ماه نخست سال تنها از این مرز شلمچه ۳۲۸ میلیون دلار برآورد شده است.

دفتر CBC در بندر خرمشهر راه اندازی می شود

حیاتی بیان کرد: کمیته اروند در این دولت راه اندازی شد و امسال دفتر CBC در بندر خرمشهر راه اندازی می شود و همچنین دولت اعتبار ویژه ای معادل ۶۸ میلیارد تومان برای شناورسازی مغروقه های اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: دولت مصمم است لایروبی اروند را در چهار ساله اول انجام و برای چهار ساله دوم آن را به انجام برساند.

فرماندار خرمشهر با تاکید بر اینکه ارائه این آمار به معنا نبود کاستی و مشکلات نیست، اضافه کرد: ۶۰ درصد شبکه آب مربوط به قبل از انقلاب است و ۴۰ درصد شبکه فاضلاب اجرا نشده که اولویت ها اعلام شده است.

حیاتی، وحدت و حمایت همگانی از دولت را رمز فائق آمدن بر مشکلات دانست و گفت: همه با هم باید کمک کنند، مددرسان دولت باشند و از این دولت که پیروی رهبری است حمایت کنند تا با وحدت بر مشکلات غلبه و دشمنان را که مترصد خدشه دار شدن وحدت داخلی کشور هستند، ناامید کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار