تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۲۹۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«سیب شیرین» در اهواز به بار نشست
فیلم کوتاه "سیب شیرین" به نویسندگی و کارگردانی امین طاها لطفیان پس از انجام مراحل تصویربرداری تدوین و صداگذاری در اهواز پایان یافت
فیلم کوتاه "سیب شیرین" به نویسندگی و کارگردانی امین طاها لطفیان پس از انجام مراحل تصویربرداری تدوین و صداگذاری در اهواز پایان یافت.

این فیلم کوتاه داستانی پس از فیلم مستند میناکاری که در دست تدوین است دومین ساخته این کارگردان جوان است.

مضمون این فیلم درمورد معضل تصمیم‌گیری عجولانه و زود قضاوت کردن است که به وفور در اجتماع و اکثر ارتباطات مردمی شاهد آن هستیم که مسبب بروز بسیاری از سوءظن‌ها و اختلافاتی بس بی‌دلیل دربین اطرافیان می‌شود که با هدف توجه به این رویکرد و از لحاظ بعد روانی سعی بر مثبت اندیشی در بین افراد شده که به شیوه کاملا رئالیستی و حسی به تصویر کشیده شده است.

فیلمنامه سیب شیرین در اردیبهشت ۹۵ نوشته شد و در اواسط خرداد ماه تصویربرداری آن آغاز و طی شش روز تصویربرداری در اهواز پایان پذیرفت.

امین طاها لطفیان گفت: مشکلاتی که اکثر فیلمسازان جوان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نبود تجهیزات کافی، مناسب و سالم و نبود تهیه کننده یا بهتر است بگویم عدم اعتماد تهیه کننده و کم توجهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش آموزش و تامین بودجه کافی و حمایت از هنرجویان برای ساخت و تولید اثر خوب و حرفه‌ای است که مستلزم هزینه است.

وی افزود:  معمولا در اهواز فیلمساز برای ساخت فیلم کوتاه باید چندین ماه از هزینه‌های روزمره خود بکاهد تا به تنهایی هزینه فیلم را تامین کند و در کوتاه‌ترین زمان فیلم خود را به سرانجام برساند.

تهیه کنندگی و مدیریت تولید این فیلم به عهده طاها لطفیان و مجری طرح انجمن سینمای جوان اهواز است.

لطفیان قصد دارد این فیلم را در جشنواره‌های پیش‌رو از جمله فیلم کوتاه تهران، رضوی شیراز، رویش مشهد، رشد تهران و حسنات اصفهان شرکت دهد.

تصویربرداری ونورپردازی فیلم سیب شیرین را محسن نوروزی‌پور بر عهده داشت. همچنین حسن صباغ صدابردار، نیما عطار تدوینگر، محمود اسدی ناظر کیفی ،سمیرا کاملی مشاور کارگردان و منشی صحنه، عاطفه رهنما گریمور و امین طرفی جلالی صداگذار و علی لطفیان به عنوان عکاس و تصویربردار پشت صحنه این اثر بودند.

همچنین مینا لشکری و سپیده صفایی به عنوان بازیگر در این فیلم فعالیت می‌کردند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار