تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۲۹۹۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح جامع مدیریت پسماند دزفول نهایی شد
با نهایی شدن طرح جامع مدیریت پسماند ، دزفول در مدیریت پسماند در استان خوزستان از سایر شهرها پیش افتاد
معاون امور شهری شهرداری دزفول گفت:با نهایی شدن طرح جامع مدیریت پسماند ، دزفول در مدیریت پسماند در استان خوزستان از سایر شهرها پیش افتاد.

محمد ابوالحلاج روز یکشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:جزئیات این طرح از سال 91 به شهرداری های اقماری دزفول ابلاغ شده و جلساتی نیز در این خصوص برگزار شده است .

وی با اشاره به اختصاص 43 میلیارد ریال برای اجرای این طرح گفت:در حال حاضر شهرستان دزفول تنها شهری است که طرح جامع مدیریت پسماند در آن نهایی شده و چون اعتبار اختصاص یافته اندک است قرار شد این مبلغ به شهر دزفول اختصاص یابد و برای ساماندهی پسماند و اجرای طرح تفکیک از مبدا هزینه شود.

معاون امور شهری شهرداری دزفول اظهار کرد:در حال حاضر 80 درصد زباله های شهر و روستاهای دزفول به محل دفن زباله ها در ماهور برنجی منتقل می شود لذا ساماندهی این محل که دود ناشی از آن اهالی منطقه را با مشکل مواجه کرده است در دستور کار قرار گرفته است.

وی حجم زباله جمع آوری شده از سطح شهر دزفول به صورت روزانه را 200 تن عنوان کرد و گفت:روزانه 20 میلیارد ریال برای حمل زباله های شهر دزفول هزینه می شود که باید در خصوص ساماندهی محل دفن زباله در ماهور برنجی تلاش کرد.

فرماندار دزفول نیز در این نشست به وضعیت اعتبارات و منابع مالی امسال اشاره کرد و گفت:اعتبارات امسال نسبت به پارسال 38 درصد رشد داشته که انتظار می رود با این رشد مقداری از مشکلات شهرستان دزفول حل شود.

حبیب الله آصفی افزود:در خصوص استخدام کارخانه فولاد دزفول اولویت با افراد بومی است که با پیگیری های انجام شده شرط سنی برای استخدام نیز تعدیل شد و مقرر گردید استخدام کارگران از سن 25 سال به 30 سال و سن کارشناسان از 30 سال به 35 سال با رعایت سابقه افزایش یابد تا زمینه استخدام برای شهروندان دزفولی فراهم شود .

مسعود سخایی بخشدار سردشت دزفول نیز گفت:هرچه محل دفن زباله کمتری در سطح شهرستان داشته باشیم کمتر به محیط زیست آسیب وارد می کنیم لذا آمادگی کامل داریم کلیه زباله های بخش سردشت را به ماهور برنجی منتقل کنیم .

بخشدار مرکزی دزفول نیز گفت:جمع آوری پسماندهای بخش مرکزی که بیش از 70 هزار نفر جمعیت روستایی دارد با تمام مشکلات موجود در حال انجام است و همه زباله ها به ماهور برنجی منتقل می شوند.

نصرالله فخرمجدیان افزود:2 خودروی حمل زباله در بخش مرکزی وجود دارد که روزانه زباله های این بخش را جمع آوری می کنند بطوری که در طول ماه 270 سرویس زباله از سطح بخش مرکزی جمع آوری می شود.

وی گفت:برای تخلیه هر بار سرویس زباله هزینه ای توسط شهرداری دزفول اخذ می شود که تقاضا می شود بخش مرکزی از پرداخت این هزینه معاف شوند.

شکرالله قارم بخشدار چغامیش دزفول نیز گفت:با توجه به اینکه اراضی واقع در بخش چغامیش دزفول از زمین های کلاس درجه 1 تا 3 می باشند و نمی توان از این اراضی برای محل دفن زباله استفاده کرد لذا تمرکز زباله ها بهترین راه حل برای دفع پسماندها می باشد .

وی به مشکل نداشتن خودروی حمل زباله در بخش چغامیش اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه برخی روستاهای بخش چغامیش با محل دفن زباله ها 50 کیلومتر فاصله دارند اگر مشکل تامین خودروی زباله مرتفع شود مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت .

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول نیز گفت:با وجود اینکه دفن زباله در دزفول با استانداردهای زیست محیطی فاصله دارد به دلیل وضعیت پاکیزگی ورودی شهرها از اقدام شهرداری ها تقدیر می شود.

وی نهایی شدن طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان دزفول را حاصل جلسات و پیگیری های شهرداری دانست و گفت:سند این طرح تصویب شده و کلاس های آموزشی در این خصوص ویژه دهیاران و شهرداران دزفول برگزار خواهد شد .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول افزود:از ماههای آینده محل دیگری برای دفن زباله های شهرستان دزفول در نظر گرفته خواهد شد که مسیر جاده دزفول - شوشتر تنها محلی است که می تواند مورد تایید قرار گیرد.

قلی نژاد گفت:نباید به دلیل نبود خودروی حمل زباله پسماندهای روستاها در روستا باقی بماند ضمن اینکه زباله های بخش شهیون دزفول در باغچه بان جمع آوری می شد که از چند ماه پیش به دلیل مخالفت شورای این منطقه از جمع آوری زباله ها جلوگیری شده است.

وی همچنین از غیرفعال شدن طرح تفکیک پسماند از مبدا خبر داد و گفت:با وجود اینکه طرح تفکیک پسماند از مبدا یکی از طرحهای پیشرو می باشد این طرح به دلیل عدم رضایت پیمانکار و عدم صرفه اقتصادی غیرفعال شده است .

معاون امور شهری شهرداری دزفول در این خصوص گفت:قرارداد پیمانکار طرح تفکیک پسماند از مبدا فسخ شده و در ماه های اخیر با حضور پیمانکار جدید دوباره از سر گرفته خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار