تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۲۹۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزییات تازه از فساد در بنیاد شهید
امیرخجسته، رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید روز گذشته در یک نشست خبری دست به افشاگری درباره این پرونده پرماجرا زد. او ابعاد تازه ای از این پرونده را رو کرد و نشان داد که پرونده بنیاد شهید چندان هم معطل نمانده و اگر چند صدمیلیون برای آن هزینه شده اما میلیاردها تومان به بیت المال بازگردانده است.
 روزنامه اعتماد در شماره پنجشنبه چهارم شهریور آورد: امیرخجسته، رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید روز گذشته در یک نشست خبری دست به افشاگری درباره این پرونده پرماجرا زد. او ابعاد تازه ای از این پرونده را رو کرد و نشان داد که پرونده بنیاد شهید چندان هم معطل نمانده و اگر چند صدمیلیون برای آن هزینه شده اما میلیاردها تومان به بیت المال بازگردانده است.

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان طرفدار فشار و اختناق درعرصه فرهنگ نیستم، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) در دیدار آقای روحانی، رییس جمهور و اعضای هیات دولت ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های دولت یازدهم، هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارایه گزارش به مردم از کارهای انجام شده خواندند و نکات مهمی را در قالب 7 سرفصل بیان کردند. مساله «فرهنگ» پنجمین سرفصلی بود که رهبر انقلاب اسلامی به عنوان یک اولویت بسیار مهم کشور بر آن تاکید کردند و افزودند: فرهنگ شامل ادبیات، هنر، سبک زندگی، رفتار و اخلاق اجتماعی است و دستگاه های فرهنگی در تمام این بخش ها مسوولیت و وظیفه دارند. ایشان افزودند: بنده طرفدار جزم اندیشی، فشار و اختناق در عرصه فرهنگ نیستم بلکه به آزاداندیشی اعتقاد راسخ دارم اما آزاداندیشی به معنای ولنگاری و اجازه دادن به دشمن برای لطمه زدن نیست.

روزنامه اعتماد با انتخاب عنوان زلزله در شهری که دیگر نیست، آورد: زلزله ای ویرانگر به بزرگی 6.2 ریشتر در نزدیکی رم، پایتخت ایتالیا، دست کم ١٢٠ کشته (تا ساعت ٢٢ دیروز) برجای گذاشت. بر اثر این زمین لرزه که ساعت ٣:٣٦ صبح دیروز، در منطقه اومبریا رخ داد، تعداد زیادی از ساختمان ها فرو ریخت و مردم در حالی که بیشترشان خواب بودند، زیر آوار ماندند. شهردار شهر آماتریس که بیشترین خسارت را از زلزله دیده گفته است که زلزله ساکنان این شهر را مدفون کرده و «آماتریس، دیگر اینجا نیست». تصاویر هوایی منتشر شده از حادثه نشان می دهد که آماتریس با خرابی بیشتری روبه رو شده و ویرانه های به جا مانده از زلزله برخی راه های ارتباطی روستا ها را از بین برده است. موضوعی که امدادرسانی را با کندی روبه رو کرده است. همچنین بیمارستان آماتریس نیز به شدت خسارت دیده و بیماران به خیابان های اطراف منتقل شده اند. 

این روزنامه با درج عنوان توقف انتشار روزنامه اطلاعات بین الملل پس از ٢٣ سال، نوشت: حیف است؛ ٢٣ سال به اندازه یک عمر است و حیف است که روزنامه ای بعد از یک عمر زیست، اینچنین می میرد. همین چند روز پیش در یک مرکز آماری بسیار بسیار معتبر، آماری از فروش روزنامه ها دیدم که رقت انگیز بود؛ تیراژه های ٣٠٠ نسخه ای، ٥٠٠ نسخه ای و در بهترین شرایط ١٧ هزار نسخه ای برای کشوری که ٨٠ میلیون نفر جمعیت دارد، فاجعه است. اما این روزها، شرایط همین است. تیراژ مطبوعات را به نسبت جمعیت که حساب می کنی، فاجعه خودش را بیشتر نشان می دهد. فاجعه ای که می گوید مطبوعات آرام آرام در ایران در حال از دست رفتن است و به نظر من، تنها عامل هم رسانه های مجازی و گسترش تکنولوژی و دسترسی راحت و سریع و شفاف به اطلاعات نیست. سال های سال است که تکنولوژی برای روزنامه نگاری و مطبوعات چاپی یک تهدید بوده. 

روزنامه اعتماد همچنین در نیم صفحه نخست به نشر عنوان های «محمدجواد ظریف: آمده ایم اشتراکات سیاسی را با همکاری اقتصادی محکم کنیم»، «ورود تمام عیار آمریکا به خاک سوریه»، «شاعری که عمری با او سپیدی اسب را گریستم»، «دنیای مجازی یک آبدارچی»، «روزمرگی های یک محیط بان در فضای مجازی» و «گزارش روزانه یک معلم از نقطه صفر مرزی» پرداخت. 

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «اصلاح طلبان و دولت روحانی» را به قلم علی شکوهی فعال سیاسی منتشر کرد.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار