تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۲۹۹۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
سیستم اداری کشور کارایی لازم را ندارد
استاندار خوزستان با بیان اینکه از روحیه جهادی و کارآمدی فاصله گرفته‌ایم، گفت: کارآمدی و کارایی لازم نسبت به سال‌های قبل در سیستم و بدنه اداری وجود ندارد
استاندار خوزستان با بیان اینکه از روحیه جهادی و کارآمدی فاصله گرفته‌ایم، گفت: کارآمدی و کارایی لازم نسبت به سال‌های قبل در سیستم و بدنه اداری وجود ندارد.

غلامرضا شریعتی یکشنبه شب در جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: فاصله بین مدیران و کارکنان می‌تواند از دلایل کاهش کارآمدی سیستم‌های اداری باشد که باید مانع ایجاد آن بشویم، در حال حاضر کارآمدی و کارایی لازم نسبت به سال‌های قبل در سیستم و بدنه اداری وجود ندارد و ما کمی از روحیه جهادی و کارآمدی فاصله گرفته و به تدریج در چهارچوب صرف اداری گرفتار شده‌ایم.

وی با بیان اینکه هرچه سیستم شفاف‌تر، از فساد دورتر و دارای بازخورد بیشتر باشد و کارکنان در اصلاح فرآیند سیستم نقش بیشتری داشته باشند سیستم کارآمدتر است، افزود: اگر در یک سیستم اداری فقط نگاه از بالا به پایین باشد کارآمدی خود را از دست می‌دهد و برای تحول در نظام اداری، سیستم اداری باید به روز و متناسب با واقعیت‌های جامعه و فعالیت‌های تعریف شده فعالیت کند در غیر این صورت کهنه‌تر از گذشته می‌شود.

استاندار خوزستان از جمله شرایط لازم برای کارآمدی سیستم‌ها تفاوت و سیال بودن 20 درصد چارت‌های تشکیلاتی در مناطق مختلف دانست و گفت: شاخص و زیرساخت توسعه و پیشرفت، منابع انسانی است که باید متناسب با نیاز باشد و خدمت به مردم، زیرساخت همه مسائل اداری به شمار می‌رود.

شریعتی در پایان اظهار کرد: مبارزات انقلابی، ایستادگی در راه حق، مبارزه با استبداد ستم‌شاهی و فروتنی از جمله سجایای اخلاقی شهید رجایی است که عملکرد مسؤولان نیز باید به عمل و رفتار این شهید بزرگوار نزدیک باشد.

در پایان این جشنواره از 15 دستگاه اجرایی برتر در سال 1394 و جمعی از کارشناسان تقدیر به عمل آمد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار