تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۲۹۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ مشترک صورت می‌پذیرد؛
توسعه‌ گردشگری و میراث دفاع مقدس در خوزستان
همکاری میان اداره‌ ‌کل میراث فرهنگی فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با محوریت گردشگری دفاع مقدس توسعه می‌یابد
همکاری میان اداره‌ ‌کل میراث فرهنگی فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با محوریت گردشگری دفاع مقدس توسعه می‌یابد.

مدیرکل و دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در نشست مشترکی که ظهر روز یکشنبه با حضور مدیرکل، معاونان و کارشناسان اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با موضوع گردشگری دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که از دوره‌ دفاع مقدس باقی‌مانده، میراث این ملت است.

سردار محمد علی‌پور با تاکید بر اهداف و حوزه‌های مشترک اداره‌ کل میراث فرهنگی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: با این نگاه مشترک باید موضوع میراث دفاع مقدس را تحقیق و تدوین، نگه‌داری، اثرگذاری و مصون از انحراف نگهداری کنیم.

همچنین در ادامه این نشست، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بر توسعه همکاری میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با هدف برنامه‌ریزی مستمر و جدی در زمینه‌ میراث و گردشگری دفاع مقدس تاکید کرد و خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک در این زمینه شد.

خسرو نشان با اشاره به تقارن هفته‌ میراث فرهنگی و دفاع مقدس به شرح برنامه‌های پیشنهادی به این مناسبت پرداخت و گفت: باید در نام‌گذاری روزهای هفته‌ گردشگری، روزی را به نام گردشگری دفاع مقدس اختصاص داد.

راه‌اندازی موزه‌ سیار

وی، راه‌اندازی موزه‌ سیار را با هدف نمایش صحنه‌ها، خاطرات و آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس پیشنهاد کرد و افزود: این موزه‌ سیار با همکاری اداره‌ کل راه‌آهن در قالب واگن‌های قطار حاوی آثار و خاطرات ارزشمند، در مسیرهای اهواز، اندیمشک، خرمشهر و ماهشهر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان همچنین موضوع گردشگری آبی با محوریت دفاع مقدس را مطرح کرد و گفت: راه‌اندازی گشت آبی به همراه کاروان گردشگری آبی دفاع مقدس در مسیر رودهای بهمن‌شیر، اروند و کارون هم‌زمان با سال‌روز شکست حصر آبادان می‌تواند با هدف توسعه‌ گردشگری بسیاری از ظرفیت‌های ارزشمند این مناطق را در معرض دید عموم مردم قرار دهد.

وی همچنین برگزاری تور گردشگری خارجی برای فعالان گردشگری کشور صربستان به عنوان یکی از بازارهای هدف استان در زمینه‌ گردشگری بین‌المللی با هدف بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را پیشنهاد کرد.

نشان بر برگزاری نخستین سمپوزیوم هنر و صنعت با محوریت خلاقیت هنری با استفاده از منابع و ضایعات فلزی پالایشگاه آبادان به عنوان اقدامی ماندگار در حوزه‌ حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و ایجاد زمینه‌های خلق و نمایش آثار هنری با الهام گرفتن از نمادهای میراث فرهنگی استان تاکید کرد و خواستار همکاری همه‌جانبه وزارت نفت، استانداری خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار