تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۲۹۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه خرمشهر بیان کرد:
تبدیل خرمشهر به قطب تولید فولاد کشور در آینده نزدیک
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در آینده نه چندان دور به قطب تولید فولاد کشور تبدیل خواهد شد
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در آینده نه چندان دور به قطب تولید فولاد کشور تبدیل خواهد شد.

ولی‌الله حیاتی امروز به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته دولت در شهرستان خرمشهر 32 پروژه با اعتبار 100 میلیارد تومان افتتاح می‌شود و زمینه اشتغال یک‌هزار و 400 نفر را فراهم می‌کند.

فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر اینکه در بخش‌های مختلف 7 پروژه عملیات اجرایی آن با بیش از 160 میلیارد تومان شروع خواهد شد، گفت: دولت در شهرستان خرمشهر اقدامات موثر و مفیدی را انجام داده است که بخشی از این اقدامات امسال به مرحله بهره‌برداری و بخشی نیز عملیات آن آغاز می‌شود.

* افزودن 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خرمشهر

وی در رابطه با کشاورزی شهرستان متذکر شد: در حوزه کشاورزی دولت 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان را در قالب طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در سال گذشته اجرا کرده است و امسال نیز حدود 5 هزار هکتار زیر کشت خواهد رفت و با دستور مقام استانداری خوزستان 6 هزار هکتار دیگر به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری افزوده می‌شود.

حیاتی در رابطه با حمل و نقل خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل در دولت قبل در مرز بین‌المللی شلمچه فقط یک سوله 200 هزار متری برای انتقال مردم بود، اما در این دولت بزرگترین پایانه بین‌المللی مرزهای غرب کشور به بهره‌برداری می‌رسد که زیر بنا آن 8 هزار متر مربع و از طریق 32 گیت ورود و خروج، توانایی انتقال 500 هزار نفر در یک روز را دارد.

وی با تاکید بر اینکه در همین دولت چهار خط کردن جاده خرمشهر به اهواز انجام شده و در فاز اول به پنج کیلومتر رسیده است، اظهار کرد: دولت امسال برای نخستین‌بار در حوزه بندر، ردیف بودجه 50 میلیارد تومانی را به نام خرمشهر تصویب کرده است و در شهرستان با محوریت سازمان منطقه آزاد اروند هزینه خواهد شد.

* شناخته شدن بعضی از روستاهای خرمشهر به عنوان نمونه پایلوت کشوری در سیستم طراحی فاضلاب

فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر اینکه افتتاح دفتر cbc در کمیته اروند و زیر نظر وزیر خارجه انجام شده است، گفت: دولت در پایان چهار ساله اول خود، برای به سرانجام شدن لایروبی اروند مصمم است و برای بحث شناور سازی مغروقه‌ها با اعتبار ملی 100 میلیارد تومان مصوب کرده و عملیات آن آغاز شده است.

وی در رابطه با روستاهای خرمشهر، خاطرنشان کرد: امروزه بخشی از روستاهای ما به عنوان نمونه پایلوت کشوری در سیستم طراحی فاضلاب شناخته شده است و در روستاهای ما مساله آسفالت، معابر و آب‌رسانی روستاها در دستور کار قرار گرفته است و دولت هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد تومان در روستاهای خرمشهر هزینه می‌کند.

حیاتی با تاکید بر اینکه دولت در سطح کلان طرح تحول سلامت به عنوان نماد همکاری و همدلی مردم ورود کرده است، بیان کرد: در گذشته مردم پس از مراجعه به بیمارستان‌ها ملزم به پرداخت 80 درصد از هزینه‌ها می‌شدند، اما در طرح سلامت دولت تدبیر و امید فقط 20 درصد از هزینه‌ را پرداخت می‌کنند.

* تعامل و همدلی رمز موفقیت شهرستان است

وی با تاکید بر اینکه شهرستان خرمشهر در آینده نه چندان دور در حوزه صنعت، به قطب تولید فولاد کشور تبدیل خواهد شد، گفت: اکنون شرکت فولاد شهید جهان‌آرا عملیات آن انجام شده است و در نوع خود نادرترین فولاد است و شرکت فولاد کاوه 97 درصد از عملیات آن در فاز اول شکل گرفته است و قابلیت اشتغال‌زایی 600 نفر را دارد.

حیاتی تصریح کرد: ارائه آمار و گزارش‌ها به علت نبود نقصان و کاستی نیست، بلکه ما تا رسیدن به نقطه‌های ایده‌آل فاصله داریم و اکنون در بحث فاضلاب با چالش جدی رو‌به‌رو هستیم و بیش از 60 درصد از شبکه آب ما، عمر خود را از دست داده و مستهلک شده است.

وی در پایان افزود: تعامل و همدلی در مسیر توسعه، رمز موفقیت شهرستان و مدیران است و من از همه همکاران خود در شورای اداری خرمشهر و اهتمام‌های استاندار، منطقه آزاد اروند، ائمه جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدواریم گام‌های بیشتری در راه حل و رفع مشکلات مردم برداریم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار