تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۹۹۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت پمپ بنزین‌ توسط اشخاص ممنوع شد
یک مقام مسئول با تشریح شرایط جدید احداث جایگاه سوخت،از ممنوعیت صدور مجوز ساخت انفرادی جایگاه جدید بنزین، گازوئیل و CNG خبر داد و گفت: مجوز جایگاه‌سازی صرفا برای شرکت‌های برند صادر می‌شود.
محمدرضا مظلومی در تشریح شرایط جدید احداث جایگاه‌های سوخت در کشور، گفت: در شرایط فعلی، اجرای طرح «برندینگ» به منظور ساخت، توسعه و بهره برداری از جایگاه‌های جدید و موجود سوخت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه شرایط و تعریف برند در حوزه ساخت و بهره برداری از جایگاه‌های سوخت ابلاغ شده است، تصریح کرد: بر اساس ضوابط تعیین شده تاکنون صلاحیت ۳ شرکت سرمایه گذار به منظور اجرای طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت تایید شده و پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه در مجموع ۱۰ شرکت برند برای مشارکت و سرمایه گذاری در این حوزه تعیین صلاحیت شوند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه با اجرای این طرح ساخت جایگاه‌های جدید سوخت شامل بنزین و گازوئیل صرفا به شرکت های صاحب برند و تایید صلاحیت شده واگذار می‌شود، اظهار داشت: بر این اساس دیگر مجوزی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت انفرادی و یا شخصی جایگاه سوخت در کشور صادر نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی سرمایه گذاران به منظور ساخت جایگاه سوخت باید تحت پوشش شرکت‌های برند و تایید صلاحیت شده قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح برندینگ مزیت‌های متعددی از جمله ارائه خدمات و تسهیلات بیشتر به مردم در جایگاه‌های سوخت را به همراه دارد.

به گزارش مهر، هم اکنون حدود ۶ هزار جایگاه سوخت شامل حدود ٣٧٠٠ تا ٣٨٠٠ جایگاه عرضه بنزین و گازوئیل و ۲۳۵۰ جایگاه عرضه سی ان جی در کشور فعال هستند.

همزمان با آغاز شمارش معکوس اجرای طرح برندینگ، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اعلام کرده است: قیمت فرآورده‌های نفتی براساس نرخ مصوب دیگر جایگاه‌ها عرضه خواهد شد و این امکان وجود دارد که در آینده بنا بر خدماتی که عرضه می‌کنند، مشوق‌هایی برای جایگاه‌ها در نظر گرفته شود.

در همین حال وزیر نفت اردیبهشت ماه امسال دستورالعمل نحوه ارزیابی شرکت‌های ‌صاحب صلاحیت معتبر (برند) برای توزیع فرآورده‌های نفتی و سی ان جی را برای اجرا به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ابلاغ کرد.

بر این اساس شرکت صاحب صلاحیت یا برند، وظیفه خرید و حمل سوخت از محل انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و توزیع به موقع آن در جایگاه‌های تحت پوشش، مسئولیت کمیت و کیفیت عرضه فرآورده نفتی و سی ان جی در هر جایگاه زیر پوشش را با رعایت استانداردهای مشخص شده بر عهده دارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار