تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۰۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نفت در اهواز:
توانمندی های داخل در زمان تحریم به اثبات رسید/تولیدکنندگان خوزستانی توانایی خود را دست کم نگیرند
وزیر نفت با بیان اینکه توانمندی های داخل در زمان تحریم به اثبات رسید گفت: برداشته شدن تحریم ها مسیر واردات را هموارتر می کند
وزیر نفت با بیان اینکه توانمندی های داخل در زمان تحریم به اثبات رسید گفت: برداشته شدن تحریم ها مسیر واردات را هموارتر می کند.

بیژن نامدار زنگنه روز دوشنبه در نشست با سرمایه گذاران و صنعتگران بخش نفت و گاز خوزستان در اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت، با بیان اینکه تحریم ها هم می تواند یک تهدید و هم یک فرصت مناسب باشد، اظهار کرد: برای کارهای اقتصادی بزرگ کشور باید در حوزه اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وی ادامه داد: برخی ها بر این باورند که ممکن است برداشته شدن تحریم ها باعت کاهش خرید محصولات از داخل شود اما خوزستان یکی از مستعد ترین استان های کشور از نظر ظرفیت در قطعه سازی بوده و می تواند بخش عمده ای از نیازهای صنعت نفت را تامین کند.

وزیر نفت افزود: خوزستان در بسیاری از موارد به ویژه در صنایع سنگین ثابت و قطعه سازی از اصفهان و تبریز جلوتر بوده و تولید کنندگان خوزستانی نباید توانایی خود را دست کم بگیرند.

وی بیان کرد: خوزستان در قطعه سازی و تجهیزات یکی از قدرت های برتر منطقه بوده و با مدیریت واحد می تواند گام های موثری در جهت تامین قطعات مورد نیاز نفت بردارد.

زنگنه با بیان اینکه تحریم ها باعث شد بسیاری از قطعات نفتی بومی سازی شود گفت: توانمندی های این استان در ساخت قطعات مورد نیاز صنعت نفت در نمایشگاه تخصصی نفت نشان داد که خوزستان ظرفیت های لازم را برای رقابت در عرصه های بین المللی دارد اما یکی از لازمه های صادرات نام مطرح، استاندارد و کیفیت است.

وی افزود: در گذشته قطعاتی که در داخل تولید می شد بدون اسم و رسم بود اما اکنون می توانیم این قطعات را زیرپوشش نام شرکت های بزرگ و مطرح خارجی تولید کرده تا هم خود مصرف کننده باشیم و هم در زمینه صادرات بتوانیم موفق عمل کنیم.

زنگنه بر حمایت از شرکت های خوزستانی در زمان پساتحریم تاکید کرد و گفت: در شرایط پس از تحریم از شرکت های خوزستانی حمایت می کنیم اما این شرکت ها باید همکاری بیشتری با یکدیگر داشته و به صورت یک شرکت واحد سفارشات نفت را بپذیرند.

وزیر نفت ادامه داد: قطعات مورد نیاز صنعت نفت از حساسیت بالایی برخوردار بوده و استاندارد و کیفیت همواره در این صنعت مورد تاکید قرار گرفته چرا که در غیر این صورت خسارات جانی و زیان های مالی سنگینی را متحمل خواهیم شد.

وی همچنین به حضور شرکت های خوزستانی در مناقصات نفت اشاره کرد و گفت: به تازگی یک وندورلیست(فهرست مورد تایید وزات نفت)، را ارائه کرده ایم که در آن بر حضور شرکت های خوزستانی تاکید شده اما حضور موثر این شرکت ها برای ساخت تجهیزات مورد نیاز نفت نیازمند یک مدیریت واحد است.

زنگنه افزود: شرکت های داخلی ما هم اکنون به سمت بزرگ شدن نمی روند بلکه روز به روز به شرکت های کوچک تبدیل می شوند که این امر نگران کننده است چرا که کارهای بزرگ نیازمند اتحاد شرکت ها با یکدیگر است.

وی ادامه داد: قصد داریم 10 قلم کالای راهبردی صنعت نفت را در داخل تولید کنیم که نیاز است شرکت های کوچک با هم متحد شوند.

وزیر نفت از همکاری نکردن شرکت های کوچک با یکدیگر انتقاد کرد و گفت: متاسفانه ما برای همکاری مشترک مشکل داریم.

وی افزود: خوزستان در بخش ساخت قطعات و تجهیزات پروژه های نفتی از نظر مهندسی پایه ضعف دارد و باید با ارتباط بیشتر با مشاوران و سازندگان داخلی و خارجی این ضعف را برطرف سازد.

زنگنه اظهارکرد: اکنون به اندازه یک میلیون بشکه به واحد بهره برداری نفت و یک میلیون بشکه نیز به نمک زدایی نیاز داریم؛ چرا باید تجهیزات مورد نیاز را از استان های دور به خوزستان آوریم در حالی که در کنار واحدهای نفتی می توان واحد نمک زدایی ساخته شود.

وی همچنین به اجرای پروژه های بزرگ نفتی در خوزستان اشاره کرد و گفت: به غیر از ساخت پتروشیمی که در دستور کار قرار دارد، در غرب و شرق کارون نیز کارهای بزرگی قرار است اجرا شود.

وزیر نفت همچنین بر تعامل هرچه بیشتر با شرکت های مطرح خارجی تاکید کرد و افزود: برخی از شرکت های مطرح خارجی در زمینه ساخت قطعات استاندارد، صاحب نام هستند و نیاز است که شرکت های داخلی با برقراری ارتباط با این شرکت ها از نام مطرح آنها برای ساخت قطعات خود استفاده کرده و ضمن اینکه کیفیت محصولات را ارتقا دهند می توانند در زمینه صادرات نیز عملکرد بهتری داشته باشند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی سعی داریم برای کالاهای مورد نیاز صنعت نفت، تقاضای بزرگ ایجاد کنیم تا هم برای داخل تولید کنیم و هم میزان صادرات را افزایش دهیم.

نشست وزیر نفت با سرمایه گذاران و صنعتگران بخش نفت و گاز خوزستان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: وزیر نفت ، بیژن زنگنه
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
زنگنه شایستگی های کارکنان رو دستوراعمالشو بده
:
:
:
آخرین اخبار