تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۳۰۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان:
مردم در دفع فتنه های اقتصادی و سیاسی بکوشند
اگر دیروز جنگ نظامی بود، امروز جنگ فرهنگی و اقتصادی است و فتنه های اقتصادی و سیاسی وجود دارند به همین دلیل مردم باید در دفع این فتنه بکوشند
امام جمعه آبادان گفت: اگر دیروز جنگ نظامی بود، امروز جنگ فرهنگی و اقتصادی است و فتنه های اقتصادی و سیاسی وجود دارند به همین دلیل مردم باید در دفع این فتنه بکوشند.

حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی پور پیش از ظهر امروز دوشنبه در آئین استقبال از ۶۶ شهید دوران دفاع مقدس در آبادان با اشاره به شرجی و گرمای بالای هوا در این شهر اظهار کرد: شهدای ما هشت سال فضای گرم را برای دفاع از ارزشها تحمل کردند و الان اگر بتوانیم کلمه ای از ارزشها را در کنار این شهدا ابراز کنیم توانسته ایم کاری برای شهدا انجام دهیم.

وی عنوان کرد: امروز اروندرود و جای جای شهرهای آبادان سرافرازی فرزندانش را شهادت می دهند، کسانی که آگاهانه در راه خدا جان فشانی کردند و این نشان از اوج معرفت آنان دارد.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: امروز بایستی خودمان را با شهدا محک بزنیم، اینکه چقدر ارزش داریم و توانسته ایم به تکالیفمان عمل کنیم.

وی گفت: امروز روز شهیدان رجایی و باهنر و روز محک زدن مسئولان و حتی مردم در زمینه ولایت پذیری، خلوص در کار و دفاع از ارزشها است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: امروز آمدیم تا در دانشگاه تشییع شهدا مدرک بگیریم، اگر شهدا نبودند استقرار نظام جمهوری اسلامی با چالش مواجه می شد، استقرار و پایداری نظام مدیون شهداست و استمرار شهدا مدیون حرکت در مسیر آنان است.

وی با بیان اینکه شهدای ما کوشش و تلاشش فراوانی در دفع دشمنان در طول هشت سال دفاع مقدس کرده اند، اضافه کرد: اگر دیروز جنگ نظامی بود امروز جنگ فرهنگی و اقتصادیست و فتنه های اقتصادی و سیاسی وجود دارد، اگر دیروز شهدای ما با تمامی توان خود در دفع این فتنه ها کوشیدند، باید ببینیم ما چقدر تکلفیمان را به موقع و درست انجام داده ایم.

امام جمعه آبادان ادامه داد: در آن زمان شهدا کوشیدند و با گذشت از جان، مال و حتی انکار قلبی دشمن را دفع کردند، حال بایستی ببینیم که امروز ما در جنگهایی که رهبرمان اعلام کرده اند چقدر از جان، مال، زبان و قلبمان در دفع دشمن بهره برده ایم.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد: با توجه به جبهه و شبیه خون فرهنگی دشمن آیا توانسته ایم در مواد درسی شهدا باقی بمانیم؟ شهدا نه تنها آمادگی مقابله با دشمن را داشتند بلکه بصیرت، معرفت توحیدی و امامشان را ندیده خریدارش شدند و از این امتحان بزرگ پیروز و سربلند بیرون آمدند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار