تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۰۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی خوزستان:
40 تاسیسات گردشگری در خوزستان در دست ساخت است
40 تاسیسات گردشگری از سوی بخش خصوصی در شهرهای مختلف خوزستان در دست ساخت است
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به کمبود زیر ساخت های گردشگری در این استان گفت: 40 تاسیسات گردشگری از سوی بخش خصوصی در شهرهای مختلف خوزستان در دست ساخت است.

تبار قریب دوشنبه با بیان اینکه خوزستان همواره با کمبود تاسیسات گردشگری مواجه بوده است افزود: با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری خوزستان روند ساخت هتل ، مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و مجتمع گردشگری در این استان شتاب گرفته است.

وی با اشاره به استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ظرفیت های گردشگری خوزستان ادامه داد: بخشی از این طرح ها تا پایان امسال به بهره برداری رسیده ضمن اینکه فضای مناسبی در استان برای حمایت از سرمایه گذاران در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد شده است.

این مقام مسئول جذب سرمایه گذار را نیازمند وجود زیرساخت های مناسب گردشگری عنوان کرد و گفت: خوزستان با سه اثر ثبت جهانی به عنوان یکی از شاخص ترین استان های کشور در حوزه گردشگری، تاریخی و تمدنی با ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات ظرفیت جذب گردشگر خارجی را دارد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از تدوین بسته های سرمایه گذاری به منظور شناسایی و معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و گردشگری استان خبر داد و اظهار کرد: فرصت های سرمایه گذاری خوزستان در قالب بسته هایی ارائه شده تا سرمایه گذاری متناسب با نیازها و اولویت های خوزستان صورت گیرد.

وی افزود: روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش گردشگری خوزستان رو به افزایش است که این موضوع نوید دهنده آینده روشن و ایجاد تحول در صنعت گردشگری خوزستان است.

تبار از برنامه ریزی ویژه برای توسعه گردشگری روستایی در خوزستان خبر داد و افزود: در این طرح با پشتیبانی دولت ظرفیت های صنایع دستی روستاها فعال شده تا علاوه بر تقویت ظرفیت گردشگری و صنایع دستی ، اشتغال و تولید در روستاهای استان نیز رونق یابد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ایجاد بازارچه های صنایع دستی به منظورتولید، بسته بندی، عرضه و بازاریابی صنایع دستی را از جمله اقدامات صورت گرفته برای احیای صنایع دستی این استان نام برد و گفت: ایجاد بازارچه های صنایع دستی زمینه ورود سرمایه گذاران به استان را فراهم می کند.

وی دزفول را مقصد مهم گردشگران خوزستان دانست و ابراز کرد: دزفول با ظرفیت های متنوع گردشگری، طبیعی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و طبیعت زیبا دارای ظرفیت های سرمایه گذاری ویژه ای است.

تبار ادامه داد: دزفول همه حوزه های مختلف گردشگری را به طور همزمان در خود داشته به همین دلیل باید با برنامه ریزی مناسب در شهرستان و استان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار