تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۳۰۰۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخواست ‌سازندگان نفتی خوزستان از زنگنه
به منظور تکمیل فرآیند چرخه اقتصاد مقاومتی، باید از صنایع استان بیشتر استفاده شود و از وزارت نفت و شرکت‌های تابعه انتظار داریم تا به صنایع مختلف بخصوص پتروشیمی‌ها بقبولانند که نیازهای خود را از صنایع پایین‌دستی که در کنار آن‌ها شکل گرفته است، تأمین کنند
رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی خوزستان گفت: به منظور تکمیل فرآیند چرخه اقتصاد مقاومتی، باید از صنایع استان بیشتر استفاده شود و از وزارت نفت و شرکت‌های تابعه انتظار داریم تا به صنایع مختلف بخصوص پتروشیمی‌ها بقبولانند که نیازهای خود را از صنایع پایین‌دستی که در کنار آن‌ها شکل گرفته است، تأمین کنند.

علی کرانی در نشست سرمایه‌گذاران و صنعتگران بخش نفت و گاز که امروز، 8 شهریورماه با حضور وزیر نفت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان بخش عظیمی از منابع نفت و گاز را به خود اختصاص داده‌ است و صنعتگران استان چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در دوران تحریم‌ها، بی وقفه در کنار صنایع نفت حضور فعال داشتند و با تلاش‌های فراوان نگذاشتند لحظه‌ای صنعت نفت کشور دچار مشکل شود.

وی افزود: به واسطه این فعالیت‌ها 5 شهرک صنعتی در اهواز و 70 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان احداث شده است و انتظار داریم در شرایطی که تحریم‌ها از روی دوش صنعت برداشته می‌شود، دولت صنایع داخلی را فراموش نکند زیرا در زمان تحریم که صنعت نفت به انواع تجهیزات نیاز داشت، صنایع و واحدهای تولیدی کوچک بودند که در کنار آن‌ها اجازه ندانند تا لحظه‌ای صنعت نفت از حرکت بایستد.

کرانی تصریح کرد: باید بپذیریم با توجه به این همکاری‌های صنایع در دوران تحریم، صنایع خوزستان، کارآفرین و دانش‌بنیان می‌باشند زیرا از ابتدای همکاری با صنعت نفت هر قطعه‌ای که تولید می‌شد، بنیان آن به نام خود شان ثبت شد.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی خوزستان خاطر نشان کرد: چنانچه موارد مطرح شده محقق گردد و حمایت های لازم جهت رونق صنایع به کار برده شود شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود و عدم همکاری با این طرح‌ها و حمایت از تولیدکنندگان داخل، اقتصاد مقاومتی را تنها به یک شعار بدل خواهد کرد.

بخش خصوصی می‌تواند هم‌پای بخش دولتی به توسعه صنعت نفت کمک کند

در ادامه این نشست مهرداد نیکو، معاون هماهنگی امور اقتصادی و امور بین‌المللی استانداری خوزستان گفت: باید از بخش خصوصی و صنعتگران خوزستان که در صنعت نفت از دیرباز به کمک صنایع بزرگ آمده‌اند، حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی خوزستان که در حوزه نفت فعال است، همانند بخش دولتی استان از این قابلیت برخوردار است و می‌تواند توانایی‌های خود را عرضه کند تا وزارت نفت بتواند از آن‌ها استفاده بهره‌مند شود و از این توانایی‌ها در راستای توسعه صنعت نفت استفاده شود.

در این نشست نمایندگان بخش خصوصی و صنعتگران خوزستان مشکلات خود را با وزیر نفت درمیان گذاشتند تا در خصوص حل این مشکلات چاره‌ای اندیشده و راهکاری ارائه شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار