تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۱۳۰۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح 2 واحد مرغداری و پرورش بلدرچین در گتوند
در آخرین روز از هفته دولت با حضور کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، معاون فرماندار گتوند و جمعی ازمسئولان محلی 2 واحد مرغداری و پرورش بلدرچین در روستای دشت بزرگ بخش عقیلی گتوند به بهره برداری رسید
در آخرین روز از هفته دولت با حضور کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، معاون فرماندار گتوند و جمعی ازمسئولان محلی 2 واحد مرغداری و پرورش بلدرچین در روستای دشت بزرگ بخش عقیلی گتوند به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی گتوند دوشنبه در آیین افتتاح طرح تولیدی بلدرچین گفت: طرح تولیدی پرورش بلدرچین 15هزار قطعه ای مولد گوشتی و تخم گذار با اعتباری افزون بر 2 میلیارد ریال ساخته شده ،که یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن آورده و مابقی طرح از محل تسهیلات بانکی مشاغل کوچک جهاد کشاورزی بوده است.

بیژن تاجوند با بیان اینکه تمام مرغ و بلدرچین تولیدی در شهرستان به کشتارگاههای دزفول و اهواز ارسال می شود افزود: در این طرح روزانه متوسط 600قطعه به کشتارگاه مجاز دزفول ارسال می شود.

معاون فرماندار گتوند نیز گفت :زیربنای ساختمان این طرح 700متر مربع بوده و در این طرح 4نفر نیروی کار مستقیم و 2 نفر دیگر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند.

پرویز رضایی با اشاره به اینکه حمایت و پشتیبانی جهاد کشاورزی از این طرح ها برای توسعه و اشتغالزایی ضروری است افزود: حمایت از طرحهای تولیدی و مشاغل خانگی نقش مهمی در توسعه شهرستان و مناطق محروم دارد.

وی افزود: امکانات این طرح شامل دو سالن، ماشین های جوجه کشی تکثیر ودانه خوری می باشد و گرمایش ، تجهیزات و دیگر امکانات آن به روز و متناسب با آب و هوای منطقه ساخته شده است.

یک واحد تولیدی پرورش مرغ بومی گوشتی ، تخمگذار با ظرفیت یکهزار و 500 قطعه با اعتباری بالغ بر 600میلیون ریال و 125متر زیربنا در روستای دشت بزرگ ازتوابع بخش عقیلی شهرستان گتوند به بهره برداری رسید.

شهرستان 74هزار نفری گتوند در شمال استان خوزستان 25مرغداری گوشتی فعال تمام اتوماتیک و مکانیزه وجود دارد و سالانه هفت هزار تن مرغ زنده تولید می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار