تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۳۰۱۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعطای وام قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآنی مجری طرح ملی حفظ در خوزستان
گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان از اعطای وام قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآن خبر داد و گفت: این وام مختص مؤسساتی است که در اجرای طرح ملی حفظ با این اداره کل همکاری دارند.
  نشست تخصصی و صنفی مؤسسات قرآنی با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان امروز، ۹ شهریورماه جهت ترویج فرهنگ قرآنی در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

در این نشست که با حضور معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و جمعی از مدیران مؤسسات قرآنی اهواز برگزار شد، از اعطای وام قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآن خبر داده شد.
 حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه به دلیل اینکه متولی موقوفات است وسعت کاری زیادی دارد، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه مجری نیات واقف و امین واقفان است.

فرهادی‌نژاد همچنین با اشاره به تشکیل انجمن «یاوران وقف قرآنی» در سال گذشته بر توجه به فرهنگ وقف قرآنی و ترویج آن در استان خوزستان تأکید کرد و افزود: از دبیر این انجمن تقاضا داریم که این انجمن را فعال کند و در شهرستان‌ها نیز آن را تشکیل دهد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با تصریح به اینکه خوزستان فاقد حتی یک موقوفه قرآنی است،‌ گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به دنبال تولیت موقوفه‌ها نیست، تمام تلاش این سازمان توسعه فرهنگ وقف در جامعه است.

وی با بیان اینکه می‌توان خوزستان را به مرکز موقوفات قرآنی در جهان تبدیل کرد، اظهار کرد: این امر با توجه به امکانات موجود و با همدلی و یکپارچگی مسئولان و خیرین قرآنی استان محقق خواهد شد.

فرهادی‌نژاد ادامه داد: این نشست با اهداف ایجاد همدلی و ترویج وقف قرآنی و اجرا و رفع مشکلات طرح ملی حفظ قرآن کریم در استان برگزار شده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طرح ملی حفظ قرآن کریم به مدت ۴ سال دیگر تمدید شده است، افزود: جهت اجرای این طرح بزرگ به کمک مؤسسات قرآنی نیازمندیم.

وی همچنین جهت رفع مشکلات مالی مؤسساتی که در این طرح با این سازمان همکاری دارند از اعطای وام قرض‌الحسنه به این مؤسسات خبر داد.

فرهادی‌نژاد با اشاره به اینکه این وام قرض‌الحسنه از طریق صندوق قرض الحسنه راسخون واقع در حرم علی بن مهزیار اهوازی اعطا خواهد شد، افزود: این وام مختص مؤسساتی است که با این سازمان همکاری دارند.

همچنین در این نشست ناصر دغاغله، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه این وام قرض‌الحسنه برای اولین بار در استان به مؤسسات قرآنی اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نشست به منظور ایجاد هماهنگی میان اداره کل اوقاف و مؤسسات استان تشکیل شده است.گفت: این جلسات می‌توانند پل ارتباطی مناسبی بین مؤسسات قرآنی و اداره اوقاف باشد. این پل ارتباطی موجب کشف استعدادهای جدید در مسابقات قرآن اوقاف می‌شود.

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی در مؤسسات توسط این اداره کل خبر داد.

براساس این گزارش، در پایان این نشست مدیران مؤسسات قرآنی حاضر در جلسه از نبود حمایت‌های مالی و کمبود نیروی انسانی متخصص در مؤسسات گفتند.
:
:
:
آخرین اخبار