تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۳۰۱۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبر خوش برای کشاورزان شمال خوزستان
شهرهای شمالی خوزستان به طرح 550 هزار هکتاری پیوستند
با پیگیری های انجام شده و کسب موافقت و مجوزهای لازم از مقامات کشوری، زمین های کشاورزی شهرهایی همچون ایذه، باغملک، مسجد سلیمان واندیکا به این طرح افزوده شدند و در قالب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری شبکه های آبیاری در این شهرهای احداث و توسعه خواهند یافت.
شهرهای شمالی خوزستان به طرح 550 هزار هکتاری پیوستند
خوزنیوز: شهرهای شمالی خوزستان همچون ایذه، باغملک، مسجد سلیمان واندیکا به فاز دوم اجرای طرح 550 هزار هکتاری پیوستند.

حمیدرضا خدابخشی معاون طرح و توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز از توسعه کشاورزی و شبکه های آبیاری شهرهای خوزستان در قالب طرح 550 هزار هکتاری خبر داد.

معاون طرح و توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان با اعلام این خبر گفت: پیش تر از این در طرح 550 هزار هکتاری احیای دشت های خوزستان و ایلام سهمی برای زمین های کشاورزی شهرهای شمال خوزستان دیده نشده بود که خوشبختانه با پیگیری های لازم  انجام شده و کسب موافقت و مجوزهای لازم از مقامات کشوری، زمین های کشاورزی شهرهایی همچون ایذه، باغملک، مسجد سلیمان واندیکا به این طرح افزوده شدند و در قالب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری شبکه های آبیاری در این شهرهای احداث و توسعه خواهند یافت.

خدابخشی با تاکید بر تصویب اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری و تخصیص منابع آبی به این طرح گفت: آنچه که امروز از آن به عنوان طرح 550 هزار هکتاری رهبری در خوزستان یاد می شود در آغاز 800 هزار هکتار بوده است . براساس دستور مقام معظم رهبری و تایید ای از سوی پنج مقام مسئول، 500 هزار هکتار از اراضی خوزستان به عنوان زمین آبی تعیین شد که بنا بر طرح ارایه شده 800 هزار هکتار دیگر باید به آن اضافه شود و مجموع اراضی استان به یک میلیون و 300هزار هکتار اراضی آبی برسد.در واقع طرح مقام معظم رهبری طرح 800 هزار هکتاری است و هیچ کسی نیز حق ندارد از این عدد عدول کند.

وی ادامه داد : اجرای کامل طرح 800 هزار هکتاری با هزینه های بسیار سنگینی مواجه بود . از همین با پیشنهاد موسسه جهاد نصر تصمیم بر این گرفته شد تا 550 هزار هکتار از این طرح اجرا شود . اطز این میزان 50 هزار هکتار در استان ایلام و 500 هزار هکتار در استان خوزستان قرار داد. هر چند که 300 هزار هکتار دیگر نیز به فراموشی سپرذده نشده است و در آینده و با تخصیص منابع مالی لازم پیگیری خواهد شد.

:
:
:
آخرین اخبار