تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۳۰۱۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی اسفند ماه امسال در اهواز برگزار می شود
سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی به عنوان بزرگترین رویداد علمی آبیاری و زهکشی دنیا در سال 2017اسفند ماه 1395 در شهر اهواز برگزار می شود.
سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی اسفند ماه  امسال در اهواز برگزار می شود
خوزنیوز: سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی به عنوان بزرگترین رویداد علمی آبیاری و زهکشی دنیا در سال 2017اسفند ماه 1395 در شهر اهواز برگزار می شود.

حمیدرضا خدابخشی دبیر سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز گفت: این همایش در چارچوب کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی و با همکاری سازمان آب و برق خوزستان 14 تا 17 اسفندماه 1395 در اهواز برگزار خواهد شد وطی این 4 روز، و دستاوردهای متخصصان داخلی بین المللی حوزه آبیاری و زهکشی ارایه و بحث گذاشته خواهد شد.

معاون طرح و توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان گفت: از آنجا که خوزستان هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین کارگاه های اجرایی و آموزشی در بحث زهکش ها است مسوولان کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی تصمیم گرفته اند تا سیزدهمین دوره این همایش را در کشور ایران و در استان خوزستان برگزار کنند.

سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی اسفند ماه  امسال در اهواز برگزار می شوددبیر این همایش ادامه داد: موضوع پساب هاو زه آب ها در آینده ی نزدیک یکی از بزرگ ترین معضلات خوزستان خواهد بود . از همین رو در این همایش و طی یک کارگاه آموزشی حدود 100 تن از دانشمندان خارجی به همراه 250 دانشمند و متخصص ایرانی گرد هم می آیند و این مساله را حول محور اصلی زهکشی و پایداری محیط زیست و چهار سرفصل اقدامات لازم برای کاهش حجم زه آب ها، اقدامات لازم برای بهبود کیفیت زه آب ها ، معیارهای طراحی ساختارهای دوستدار محیط زیست و بکار گیری روش های جایگزین زهکشی پیگیری خواهند کرد.

خدابخشی تاکید کرد: این همایش بزرگترین رویداد علمی آبیاری و زهکشی دنیا در سال 2017 خواهد بود . کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی در طول دوران فعالیت خود برگزاری همایش های فنی و تخصصی با موضوعات مختلف مرتبط با آبیاری و زهکشی را همواره مورد توجه قرار داده است. از سال 1978 هر چند سال یکبار این همایش در یکی از کشورهای عضو برگزار شده است و مباحث زه کشی کنترل شده و شور ورزی از دستاوردهای دوره های گذشته این همایش است.

وی در پایان گفت: انتظار داریم در این همایش معتبر وزیر نیرو و برخی از شخصیت های ملی حضور یابند. با توجه به وسعت و اهمیت بین المللی این رویداد علمی، سازمان آب و برق خوزستان در حال توسعه مجموعه همایش های خود است وبا تکمیل طرح های در حال اجرا ظرفیت میزبانی از 700 نفر را در این مجموعه خواهیم داشت . با توجه به اهمیت و اعتبار این همایش دانشگاه شهید چمران و موسسه جهاد نصر نیز به کمک سازمان آب و برق خوزستان آمده اند و در برگزاری این همایش همکاری خواهند داشت.

:
:
:
آخرین اخبار