تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۳۰۱۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر شبکه بهداشت خرمشهر خبر داد:
توجه به «بیوتروریسم» در مرز شلمچه/ آموزش مسئولان تکیه‌ها
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از توجه جدی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در بحث «بیوتروریسم» برای اربعین امسال در مرز شلمچه خبر داد.
جلسه ستاد اربعین در مرز شلمچه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی
کامران سالمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به موضوع اربعین پرداخت و اظهار کرد: بحث بیوتروریسم از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا و برای موسوم اربعین جدید جلسات درون و برون سازمانی بسیاری برگزار و قرار است بحث بهداشت و موادغذایی جدی تر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه امسال و با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی تعداد تکایا کمتر می شود و مسئولان تکایا آموزش خواهند دید، اضافه کرد: شبکه بهداشت موظف است سلامت زائران را مدنظر قرار دهد و به گونه ای تکایا آموزش می بینند که موارد بهداشتی و امنیتی رعایت شود و غذاها نیز همچون سال گذشته مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

پیشرفت های پروژه های عمرانی حوزه سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، به پیشرفت پروژه های عمرانی حوزه سلامت در خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهید موسوی پیشرفتی ۵۰ درصدی دارد، کلینیک تخصصی بیمارستان ولیعصر نیز دارای رشدی ۳۰ درصدی است که شتاب اجرای پروژه احداث کلینیک تخصصی و بخش اورژانس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) خرمشهر از هفته آینده با رسیدن مصالح جدید بیشتر نیز می شود.

وی همچنین از پیشرفت ۱۰ درصدی مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی خرمشهر خبر داد و افزود: این بیمارستان در کنار بیمارستان شهید موسوی در حال احداث است.

سالمی، تکمیل و به روزرسانی تجهیزات و امکانات بیمارستانی را نیز از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار در حوزه سلامت خرمشهر خواند و عنوان کرد: کارهای زیادی در این زمینه انجام گرفته که از این میان می توان به خرید دستگاه رادیوگرافی برای بخش دندانپزشکی، راه اندازی بخش جراحی چشم، تعمیر دیگ های بخار و خرید دستگاه اکسیژن ساز، تعمیر موتورخانه که پیشرفتی ۹۵ درصدی دارد و همچنین نصب پست های برق و خرید دستگاه لاندری جدید که هفته آینده جایگزین خواهد شد، اشاره کرد.

وی از انجام یک هزار و ۶۲۸ مورد زایمان در خرمشهر طی سال ۹۵ خبر داد و تصریح کرد: ۵۶۵ مورد از زایمان ها به روش سزارین و  هزار و ۶۳ مورد نیز طبیعی بوده که به ترتیب ۳۵ درصد سزارین و ۶۵ درصد زایمان های به روش طبیعی انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در ادامه، به اقدامات شبکه بهداشت و درمان در نیمه دوم سال ۹۴ و سه ماه نخست سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت خرید زمین و ساختمان و همچنین انجام نوسازی و تعمیرات خانه بهداشت بوده است.

سالمی اضافه کرد: تا اواخر سال گذشته در پنج مرکز بهداشت تعمیرات کلی انجام گرفت و سه خانه بهداشت نیز نوسازی و در سال ۹۵ هفت خانه بهداشت، پنج مرکز بهداشتی نوسازی شدند و کار نوسازی دو مرکز نیز پایان یافت.

جذب نیرو در بدنه بهداشت و درمان خرمشهر

وی از جذب نیرو در بدنه بهداشت و درمان خرمشهر خبر داد و بیان کرد: در یک سال اخیر ۷۷ نیرو در بخش بهداشت و ۱۴ پزشک متخصص در بخش درمان جذب شبکه بهداشت و درمان خرمشهر شده و قرار است ۱۴ متخصص دیگر نیز به نیروهای متخصص این شبکه افزوده شوند.

سالمی به اقدامات انجام شده در بحث آموزش و پیشگیری نیز اشاره کرد و گفت: در مدت یاد شده، ۱۲۷ مورد پشتیبانی به افراد دارای رفتار پرخطر و معرفی ۵۴ مورد به آزمایشگاه ها نیز انجام شده و طرح مروج سلامت برای ۱۸ هزار و ۱۱۵ نفر در سال ۹۴ صورت گرفته که تا سال جاری ادامه دارد و غربالگری ۴۴۶ روستایی و ۳۶۹ مورد شهری نیز انجام و به ۱۵ هزار و  ۶۷۰ مورد مشاوره روانشانی، اجتماعی و اعتیاد ارائه داده ایم.

مدیر بهداشت و درمان خرمشهر همچنین از معدوم سازی ۴۲۰ فقره قلیان و ۳۲۴ کیلوگرم نیز موادغذایی غیرقابل در سطح شهرستان مصرف خبر داد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار