تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۳۰۲۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمک 7 میلیارد ریالی شرکت ملی حفاری به مددجویان ستاددیه
خیرین فعال شرکت ملی حفاری ایران در جشن گلریزان شهر اهواز مبلغی معادل 700 میلیون تومان را به منظور آزادی محکومان غیرعمد به ستاددیه اهدا کردند.
 بیست و هشتمین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان خوزستان به همت مدیران، کارکنان و پیمانکاران شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حیدر بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران مشاعدت زندانیان جرائم غیر عمد را از دغدغه‌های همیشگی این مجموعه مطرح کرد و گفت: ستاد دیه به عنوان حلقه وصل خیرین و دردمندان کشور مجموعه‌ای است که حبس‌زدایی دغدغه اصلی همه کارکنان آن به حساب آمده و جدیت آن‌ها در تسریع روند آزادی محکومان واجد شرایط حکایت از این واقعیت دارد.

وی فعالیت در امور خیرخواهانه را یک توفیق الهی برشمرد و اظهار کرد: عواید معنوی کمک به زندانیان جرائم غیر عمد با هر نیت خیری به طور قطع بیش از آن که نصیب خانواده‌های دردمند زندانیان جرایم غیرعمد شود بدون شک در قالب برکت ، آرامش و سلامتی در احوال شخصی و خانوادگی شخص نیکوکار نمود پیدا می‌کند.

در ادامه رضا پوستچی، مدیرکل زندان‌های خوزستان هم در سخنانی به ارائه آمار جمعیت کیفری استان پرداخت و گفت: در حال حاضر بیشتر این محبوسان را جوانان فعال و به عبارتی سرمایه‌های ملی شامل می‌شوند که امید است با همکاری نهادهای مردمی و ارگان‌های مسئول در زمینه پیشگیری از وقوع جرم ضمن آموزش مطلوب افراد جامعه برای دور ماندن از یک چنین عواقبی در راستای آزادی محکومان دربند نیز بیشترین مساعدت را شاهد باشیم.

وی افزود: از هر نظر با پرهیز از هر عنوانی جای محکومان جرائم‌ غیرعمد و غیرکلاهبرداری در داخل زندان‌ نیست چون این افراد به سبب عجز از جبران خسارت‌های ناشی از جرائم غیرعمد در حبس مانده و هیچ سوء نیتی مجرمانه‌ای از میزان بدهی یا دیه‌ای که بر او تحمیل شده نداشته است.


عضو هیئت مدیره ستاددیه استان خوزستان یادآور شد: ستاد دیه و بازتاب خدمات نوعدوستانه و خداپسندانه آن دارای برکاتی استکه در حفظ شان و حیثیت جامعه و کرامت افراد و طرفین آسیب دیده از جرائم غیر عمد بسیار اثرگذار بوده و کاهش جمعیت قریب به صد هزار نفری زندانیان در طول 25 سال فعالیت این مجموعه مردمی افتخاری ماندگار و قابل اعتنا است.

وی گفت: در ۵ ساله گذشته شاهد رشد تدریجی مساعدت‌های خیرین به ستاد دیه هستیم به ترتیبی که میزان این کمک‌ها از صد هزار تومان در سال ۹۰ به پنج میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان سال‌جاری افزایش یافته است که این مبین فعالیت ستاد در راستای اهداف متعالی خود بوده است.

در ادامه حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا، مدیرعامل ستاددیه استان هم با تقدیر از اقدام مجموعه‌های صنعتی این استان در راستای آزادی محکومان تحت حمایت این نهاد مردمی اظهار کرد: کمک‌های شما برای رهایی افراد محق حمایتی صرف خواهد شد که بدون هیچ پشتوانه مالی و با همه آبرومندی تنها به دلیل عدم استطاعت در پرداخت یک بدهی یا دیه محکوم شده در حبس به سرمی‌برند.

وی افزود: هم اکنون ۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های سطح استان خوزستان حضور دارند که مهرورزی شما و این کمک ارزشمند 700 میلیون تومانی صدها نفر از خانواده‌های بی‌پناه این محکومان را از هزاران مشکل بعضا غیرقابل جبران نجات خواهد داد./میزان
:
:
:
آخرین اخبار