تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۳۰۲۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گروهی در شورای شهر احساس می‌کنند قافیه را باخته‌اند
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به لغو جلسه انتخاب هیات رییسه شورای شهر که قرار بود امروز برگزار شود ولی به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا لغو شد، گفت: ‌گروهی که احساس می‌کند قافیه را باخته‌اند و اکثریت را به دست نیاورده‌اند، سعی می‌کنند انتخابات هیات رییسه شورای شهر را به عقب بیاندازند.
علی ناصری  در خصوص غیبت برخی از اعضای شورا شهر در جلسه انتخاب هیات رییسه جدید که امروز به دلیل عدم رسیدن به حد نصاب لغو شد، اظهار کرد:‌ متاسفانه هم در انتخاب شهردار و هم انتخاب هیات رییس شورا، همیشه شورا به دو گروه تبدیل می‌شود و گروهی که احساس می‌کند قافیه را باخته و اکثریت را ندارد، سعی می‌کند زمان را به دست بگیرد و انتخابات را به عقب بیاندازد.

 وی افزود: این گروه ‌با به تاخیر انداختن زمان انتخابات هیات رییسه شورا، تلاش می‌کنند در انسجام و اتحاد گروه غالب تاثیر بگذارند.

 عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: با توجه نامه ابلاغی وزارت کشور، انتخابات هیات رییسه شوراهای شهر باید تا 12 شهریورماه برگزار شود زیرا پس از 12 شهریورماه، هیات رییسه فعلی مسئولیتی نخواهد داشت و آقای علاسوند دیگر به عنوان رییس شورای شهر حق امضا ندارد و هیات رییسه نیز قانونی نخواهد بود.

 ناصری ادامه داد: ‌پس از 12 شهریورماه انتخابات هیات رییسه شورای شهر باید با حضور فرماندار برگزار شود.

 وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در روزهای گذشته با گروهی از اعضا که در جلسه امروز شورای شهر غایب بودند، گفت:‌ شب گذشته نشستی با این اعضا داشتیم و این موارد را به آن‌ها منتقل کردیم و این گروه نیز گفتند که در جلسه امروز حضور پیدا خواهند کرد. همچنین دیشب به خانم صالح‌پور نیز زنگ زدم و گفتم که در جلسه صبح حضور پیدا کنید ولی با این وجود، متاسفانه این اعضا امروز در جلسه انتخاب هیات رییسه حاضر نشدند.

 عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: امروز همه ما منسجم بودیم و 12 نفر در صحن شورای شهر حضور پیدا کردیم و قطعا کاندیدای ما برای ریاست شورای شهر که آقای شیرمردی بود، رای می‌آورد.

ناصری با اشاره به این‌که گروه مقابل در تلاش خواهند بود که در اراده اعضا تاثیر بگذارند، اظهار کرد: ‌با تحت فشار قرار دادن، وعده دادن و از هر طریق دیگری تلاش خواهند که در اراده اعضا تاثیر بگذارند؛ قبلا هم این اتفاقات افتاده و این اقدامات را انجام داده بودند.

  وی ادامه داد: در انتخابات سال گذشته هیات رییسه قرار بود خانم صالح پور به عنوان رییس شورا انتخاب شود و 11 نفر نیز جمع شده بودیم ولی در آخرین لحظه نظر یکی از اعضا را تغییر دادند و آقای علاسوند رییس شورای شهر شد. پیش از آن هم در لحظه‌ آخر آقایان در ساعت 3 نصفه شب به سراغ یکی دیگر از اعضا رفته بودند و قرنطیه‌اش کردند و در نهایت رای عوض شد. اکنون نیز مطمئن نیستیم که این اتفاق تکرار نشود.

 جلسه انتخاب هیات رییسه شورای اسلامی شهر اهواز که قرار بود امروز در صحن شورا برگزار شود، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا لغو شد. در این جلسه تنها 12 نفر از 21 عضو شورای شهر حضور داشتند.

رامی علاسوند، رییس شورای شهر اهواز، ناجی سواری، حجت مظفری، کاظم سواری، مریم ابریشم‌کار، هدایت ممبینی، احمد باورساد، زیبا صالحپور و غلامرضا سبزعلی غایبان این جلسه بودند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار