تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۳۰۲۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان:
متولدین سال ۶۹ به قبل مشمول خرید خدمت سربازی شدند
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: متولدین سال‌های ۱۳۶۹ به قبل می‌توانند مشمول خرید خدمت سربازی شوند.
  محمد کولیوند در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار داشت: فرد مشمول خدمت مقدس سربازی فردی است که 18 سالگی خود را تمام و در نخستین ماه از سن 19 سالگی مشمول خدمت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان که به سن سربازی رسیده‌‌اند، گفت: این افراد باید به معاونت وظیفه انتظامی استان با در دست داشتن گواهی از دبیرستان یا دانشگاه محل تحصیل مراجعه و درخواست معافیت از سربازی کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: برای دانشجویانی که در مقاطع کاردانی و یا کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل می‌کنند از سوی معاونت وظیفه عمومی 2 نیم ترم سال به صورت جدا به این افراد اجازه تحصیل داده می‌شود.

وی گفت: برای افرادی که دارای مدرک کارشناسی پیوسته هستند باید حداقل 100 واحد گذرانده و معدل آن‌ها نیز بالای 12 باشد تا بتوانند از این ظرفیت معافیت سربازی استفاده کنند.

کولیوند با اشاره به اینکه دانشجوی کارشناسی ارشد نیز باید حداقل 18 واحد را با معدل بالای 14 گذرانده باشند، افزود: این افراد هم می‌توانند از این ظرفیت برای معافیت سربازی و ادامه تحصیل استفاده کنند.

وی در مورد شرایط افرادی که در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: افرادی که در مقطع دکترای حرفه‌‌ای هستند باید 180 واحد با معدل بالای 14 را گذرانده باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: اعزام مشمولان خدمت سربازی دارای مدرک کاردانی که قبلاً یکم هر ماه انجام می‌شد از 20 مرداد ماه امسال به صورت همزمان با مشمولان دیپلم و زیردیپلم و در 19 هر ماه اعزام می‌شوند.

وی به شرایط خرید سربازی نیز اشاره کرد و گفت: خرید خدمت برای مشمولان غایب از متولدین 1369 به قبل که 8 سال متوالی از غیبت آنها می‌گذرد دارای شرایط خرید خدمت هستند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: برای مشمولان به ازای هر سال غیبت مازاد 10 درصد به عنوان جرایم به مبلغ اعلامی اضافه می‌شود.

وی گفت: برای مشمولان غایب متاهل نیز 5 درصد و برای متاهلین دارای هر فرزند 5 درصد از کل مبلغ کسر می‌شود.

کولیوند افزود: مبلغ جرائم به دو صورت نقدی و قسطی انجام می‌شود و  اگر افراد بخواهند به صورت اقساط  پرداخت کنند به صورت 24 ماهه است.

:
:
:
آخرین اخبار