تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۳۰۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی:
12 خانه تاریخی در خوزستان در نوبت واگذاری به بخش خصوصی هستند
مدیرعامل صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی کشور گفت: 10 الی 12 خانه و بنای تاریخی در خوزستان در نوبت واگذاری به بخش خصوصی هستند
12 خانه تاریخی در خوزستان در نوبت واگذاری به بخش خصوصی هستندخوزنیوز: مدیرعامل صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی کشور گفت: 10 الی 12 خانه و بنای تاریخی در خوزستان در نوبت واگذاری به بخش خصوصی هستند.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر محمدرضا پوینده در جلسه‌ای که در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: در استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب گردشگر وجود دارد که به این دلیل 10 الی 12 بنا و خانه تاریخی برای واگذاری به بخش خصوصی در نوبت وجود دارد.

وی افزود: در یک سال گذشته شاهد رشد 600 درصدی در حفظ و احیای آثار تاریخی در کشور هستیم و به این دلیل به سیاست‌های موجود در این زمینه به قوت ادامه می‌دهیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا برای سایر آثار و خانه‌های تاریخی سرمایه‌گذار بخش خصوصی پیدا کنیم و برای احیا و زنده سازی بناها اقدام کنیم.

پوینده گفت: از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با اعطای وام به هر روش حمایت می‌کنیم و در حال حاضر 4 خانه بنای تاریخی در خوزستان به نام‌های خانه ماپار، محسنی، مستوفی و سرای افضل به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذارشده است.

هر فصلی، فصل گردشگری خوزستان است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در این نشست مشترک اظهار کرد: خوزستان آنقدر توانمندی گردشگری دارد که هر فصلی، فصل گردشگری خوزستان به شمار می‌آید.

فرج‌الله خبیر عنوان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته توجه زیادی به بخش گردشگری نشده است و به این دلیل باید کوشید تا مشکلات گذشته را جبران کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نقاط مختلفی در خوزستان وجود دارد که ظرفیت جذب گردشگر را دارد و باید با جذب سرمایه‌گذار در ایجاد زیرساخت‌های حضور گردشگر در این مکان‌ها اقدام کرد.

معاون استاندار خوزستان گفت: شهرهایی مانند شوشتر، دزفول، شوش و آبادان جاذبه‌های متنوع تاریخی و گردشگری دارند و باید در راستای بهبود شرایط گردشگری در این شهر اقداماتی انجام داد.

وی پیشنهاد کرد که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از داشته‌های گردشگری و جاذبه‌های موجود مطلع شوند و ترغیب شوند تا در استان سرمایه‌گذاری کنند، زیرا این مهم هم باعث رونق گردشگری و اقتصادی می شودو هم در رشد حضور گردشگر تأثیر بسزایی دارد.

تدوین طرح جامع بهره‌برداری از بناهای تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان در این نشست اظهار کرد: باید طرح جامع بهره‌برداری از بناهای تاریخی استان خوزستان تهیه شود.

دکتر خسرونشان افزود: باید در طرح جامع بهره‌برداری از بناهای تاریخی خوزستان فهرست بناهای تاریخی، ظرفیت‌های موجود و داشته‌ها در این زمینه لیست شود تا سرمایه‌گذاران دقیقاً از داشته‌های بناها و آثار تاریخی مطلع باشند و در نحوه تصمیم‌گیری خود از این طرح استفاده کنند.

وی پیشنهاد کرد: این طرح جامع مطالعاتی باید توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، دانشگاه شهید چمران اهواز و اداره کل راه و شهرسازی تهیه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان بر فعال شدن و حمایت از بخش خصوصی در بهره‌برداری از آثار تاریخی و حضور پررنگ‌تر در بخش گردشگری تأکید کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دوستداران میراث
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
امیدوارم اول فکری به حال مدیریت میراث فرهنگی بشود بعد بناها فعلا که ایشون میراث رها کرده و به تنها چیزی که اهمیت نمیده حوزه کاری خودشه
:
:
:
آخرین اخبار