تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۳۰۳۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کمیته امداد خوزستان:
افزایش ۷۰ درصدی کمک‌های مردم در طرح اکرام ایتام
طی ۵ ماه نخست سال جاری مساعدت‌ و کمک‌های حامیان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: طی ۵ ماه نخست سال جاری مساعدت‌ و کمک‌های حامیان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

مرتضی موصلی با اشاره به اینکه اساس کار امداد مردمی بودن آن است، اظهار داشت: جلب اعتماد و جذب مشارکت‌های مردمی بزرگ‌ترین سرمایه برای این نهاد حمایتی محسوب می‌شود که برای حفظ این سرمایه باید از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک‌های کمّی و کیفی مردم بیان کرد: یکی از راه‌های درآمدی این نهاد از محل صندوق‌های صدقات است که در سطح شهرها و روستاها گسترده شده و مردم صدقات خود را به این صندوق‌ها واریز می‌کنند تا به دست نیازمندان برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان  از کمک‌های مردمی به‌ عنوان امانت‌های مردم در دست کمیته امداد نام برد و افزود: هدف امداد جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای رفع مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آنان است و برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

موصلی تصریح کرد: در حال حاضر 283 هزار صندوق صدقه کوچک، 9 هزار و 500 عدد صندوق بزرگ و 7 هزار و 500  عدد صندوق متوسط در سطح استان نصب شده است که از طریق آنها طی 5 ماهه نخست سال جاری بیش از 49 میلیارد و 359 میلیون ریال صدقه در این استان جمع‌آوری شده است.

وی عنوان کرد: درآمد حاصل از صندوق صدقات کمیته امداد در بخش‌های مختلف مانند هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، بهداشت و درمان، تهیه جهیزیه نوعروسان، بازسازی و تعمیرات مسکن مددجویان، تأمین کالاهای اساسی، ودیعه مسکن و وام کارگشایی و اشتغال‌زایی خانواده‌های بی‌بضاعت هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان  با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار  و 450 حامی از بیش از 13 هزار و 850 فرزند خانواده تحت پوشش در طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می کنند، گفت: حامیان ایتام و محسنین در 5 ماهه نخست امسال بیش از 35 میلیارد و 972 میلیون ریال به حساب فرزندان معنوی خود واریز کردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 70 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در هر کدام از این طرح ها، خیّر نیکوکار می‌تواند حامی تعدادی از این کودکان شود، اضافه کرد: فرد حامی بایستی ماهانه حداقل 30 هزار تومان به حساب هر یک از کودکان مورد حمایت خود واریز کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان یادآور شد: با توجه به راه اندازی سامانه آنی پرداخت نیکوکاری مردم نوعدوست خوزستان می توانند صدقات و وجوه مربوط به امور مختلف نیکوکاری را از طریق سامانه پیامکی #061*8877* پرداخت  کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار