تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۰۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان خبر داد:
رفع مشکل کمبود نیروی اداری ورزش در خوزستان
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از رشد بخش آموزش این سازمان و رسیدن از رتبه 30 کشور به رتبه سوم خبر داد
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از رشد بخش آموزش این سازمان و رسیدن از رتبه 30 کشور به رتبه سوم خبر داد.

ابراهیم نصیری امروز با ارائه گزارش عملکرد حوزه این معاونت طی سخنانی اظهار کرد: با اعتقاد به منابع انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه یک سازمان و با تکیه بر همین ظرفیت در سطح اداره کل و شهرستان‌ها، کار را در حوزه معاونت منابع انسانی با تفویض اختیار از سوی مدیر کل به صورت هدفمند طراحی و تدوین کردیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ما کمبود نیروی انسانی در سال 94 بود، گفت: مراحل مصاحبه‌های عمومی و گزینشی استخدامی‌های سال 91 را به‌طور جد به سرانجام رساندیم و از سهمیه خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان موفق به جذب تعداد 54 نفر کارشناس شدیم که مجموعا 107 نفر به ساختار اداره کل در بخش ستادی و شهرستان‌ها تزریق و خوشبختانه مشکل نیروی انسانی تا حد زیادی برطرف شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان افزود: استخدام 107 نیرو سبب کاهش میانگین سنی تمام کارکنان و افزایش میانگین سطح تحصیلات کارکنان بین لیسانس و فوق لیسانس شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته به شدت با مشکلات و کمبود منابع مالی مواجه بودیم و حدود 700 میلیون تومان بدهی آب و برق از گذشته داشتیم در همین راستا روی اماکن و ساختمان‌های ورزشی در قالب کمسیون ماده 88 به عنوان یک ظرفیت برنامه‌ریزی کردیم و توانستیم درآمد سالانه را با پیگیری و برگزاری مزایده اماکن 100 درصد افزایش دهیم که منجر به کاهش بخشی از مشکلات در حوزه مالی شهرستان‌ها شد.

نصیری در ادامه تصریح کرد: همین رقم در سال 95 بر اساس پیش‌بینی از محل اجاره اماکن و با توجه به برگزاری مزایده در حدود 200 مکان باید مجددا 100 درصد افزایش داشته باشد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بر تحقق مواد 10، 18 و27 قانون الحاق در دو حوزه خیرین و مشارکت بخش خصوصی کارآمد به منظور تکمیل پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌ها تأکید کرد.

وی ادامه داد: در سال 94 در مدیریت مصارف آب و برق با توجه به نظارت جدی که از سوی اداره کل انجام شد، جزو 76 دستگاهی نبودیم که برای افزایش، تذکر دریافت کردند.

نصیری با اظهار اینکه برای ثبت املاک و اموال اداره کل در سطح استان برنامه مدت‌دار تعیین و تعریف شده است، گفت: الزاما تا پایان سال 95 همه اموال می‌بایست ثبت سیستم نرم‌افزار شود، سیستم نرم‌افزار انبار هم خریداری و نصب شد که تاکنون 7 هزار قلم از اموال ثبت شده است.

وی بیان کرد: احکام تمام کارکنان شامل افزایش 21 درصد، گروه‌ها، رتبه‌ها و طبقه‌بندی‌های اعمال نشده از سنوات قبل در اوایل امسال کاملا اصلاح و اعمال و منجر به افزایش حقوق و دستمزد کارشناسان شد.

نصیری افزود: قرارداد تمام منازل سازمانی که تاکنون فاقد قرارداد بودند در سال گذشته توسط اداره حقوقی اداره کل منعقد شده است.

وی با اشاره به رشد بسیار بالا در بخش آموزش کارکنان اظهار کرد: در این بخش در سال 93 در ارزیابی وزارت‌خانه بین 31 استان کشور در رده سی‌ام قرار گرفتیم ولی در سال 94 با برنامه‌ریزی و نیازسنجی که انجام شد جزو سه استان برتر در سطح وزارت‌خانه شدیم.

نصیری خاطرنشان کرد: درآمد سالیانه از اماکن ورزشی شهرستان‌ها حدود 465 میلیون تومان در سال 93 بود که با توجه به شناسایی اماکن موجود و انعقاد قرارداد با آنها در سال 94 درآمد سالیانه به یک میلیارد تومان رسید که به شهرستان‌ها تزریق شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود این مبلغ به یک میلیارد و 500 میلیون تومان در سال 95 برسد که بر اساس قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی باید به حساب شهرستان عودت شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه از آغاز هدف‌گذاری ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها با تهیه و تدوین فرمت برنامه چهارساله خبر داد و تصریح کرد: اعتقاد داریم ادارات شهرستان‌ها ظرفیت‌های قابل تکیه‌ای هستند که با برنامه‌ریزی و هدفمند کردن حرکتشان در کنار هیأت‌های ورزشی استان می‌توان در روند رو به جلو و رشد و ارتقا برنامه‌ها نهایت بهره را از آنها گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یقینا این برنامه چهار ساله نیاز به تأیید مراجع اجرایی و سیاسی هر شهرستان دارد که پس از تدوین و نهایی شدن در اختیار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت تا پس از اخذ نظر نهایی عزیزان کار به شکل برنامه‌ای و هدفمند آغاز شود.

نصیری بیان کرد: بر اساس ارزیابی عملکرد ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان، استان خوزستان با کسب 26 هزار و 199 امتیاز و با اختلاف بسیار کم با استان نخست، رتبه دوم کشور را در سال 94 کسب کرد که این ارزیابی در 7 شاخص قهرمانی، همگانی، جوانان، آموزش، حقوقی و امور مجلس، معاونت توسعه منابع و شاخص‌های عمومی صورت گرفت.

وی افزود: در بخش معاونت توسعه منابع در سال 93 در رده پنجم کشور قرار داشتیم و در سال 94 با توجه به اقدامات انجام شده توانستیم رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان فروش اماکن مازاد، پیگیری کمک‌های فنی اعتباری به باشگاه‌های خصوصی، پیگیری تحقق ماده 53، پیگیری مشارکت بخش خصوصی ماده 27 و واگذاری 7 پروژه، راه‌اندازی مجمع خیرین ورزشی و بهره‌گیری از این ظرفیت جهت تکمیل 33 پروژه را به عنوان مأموریت‌های جدید حوزه این معاونت عنوان کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار