تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۳۰۸۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان تاكيد كرد:
احداث مجتمع بين راهي اهواز- آبادان تا قبل اربعين
ظرف یک ماه آینده اداره کل راه و شهرسازی و اداره حمل و نقل پایانه‌های خوزستان محوطه‌سازی و احداث رمپ‌های ورودی و خروجی مجتمع خدمات رفاهی بین راهی محور اهواز – آبادان را باید انجام دهند
استاندار خوزستان گفت: ظرف یک ماه آینده اداره کل راه و شهرسازی و اداره حمل و نقل پایانه‌های خوزستان محوطه‌سازی و احداث رمپ‌های ورودی و خروجی مجتمع خدمات رفاهی بین راهی محور اهواز – آبادان را باید انجام دهند.

غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد جذب سرمایه‌گذار که روز سه شنبه، 16 شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که اعتبار مورد نیاز جهت احداث رمپ‌هاي مجتمع خدمات رفاهی بین راهی محور اهواز – آبادان ناچیز است، اداره کل راه و شهرسازی باید ظرف یک‌ماه آینده رمپ‌ها را احداث کند و همچنین در این مدت محوطه‌سازی مجتمع مذکور نيز باید توسط اداره کل حمل پایانه ها انجام شود تا قبل از اربعین سال جاری این مجتمع احداث شود.

وی با بیان اینکه وضعیت برق در استان خوب نیست، افزود: وضعیت برق شهرستان اندیمشک بسیار نگران‌کننده است و من در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهور داشتم، این موضوع را مطرح کردم که وضعیت برق در خوزستان خوب نیست.

از بخش خصوصي حمايت كنيم

همچنين در اين جلسه مجید آصفی، فرماندار دزفول نيز با اشاره به تأکیدات وزیر کشاورزی مبنی بر عدم نیاز به مجوز در پروژه‌های احداث گاوداری، دامداری، سردخانه و کارگاه تولید قارچ، اظهار کرد: یقیناً در استان‌هایی مانند یزد و اصفهان، منافع استانی بر قوانین و مقررات اولویت داده می‌شود اما در خوزستان گاهی خودمان سد توسعه می‌شویم.

وی افزود: بنابراین بیایید تا به جای این‌که بخش خصوصی به بخش دولتی التماس کند، ما از بخش خصوصی حمایت کنیم. ده‌ها میلیارد تومان در حساب بانک‌های خوزستان است اما هنوز هم برای برخی گشایش‌ها مقاومت‌های درون‌استانی صورت می‌گیرد و مشکل کار دقیقا همین مسأله است زیرا خوزستان اقتصادی دولتی دارد.

‌خسرونشان، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان نيز با اشاره به نیاز به وجود یک هتل در رامهرمز خواستار کمک و حمایت مسئولان از اجرای پروژه احداث هتل در این شهرستان شد و اظهار کرد: در خارج از کشور فروشگاه های بزرگ عمدتا در محدوه شهری قرار دارند تا از بار ترافیکی در مراکز شهر کاهش داده شود. من معتقدم که در خصوص هتل‌ها هم می‌توان همین کار را انجام داد.

این جلسه با چهار دستور کار شروع شد که در نهایت سه دستور کار وضعیت حریم شهری پروژه هتل رامهرمز، مجتمع خدمات رفاهی بین راهی محور اهواز – آبادان و وضعیت اراضی مورد نیاز برای پروژه‌های احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی که در سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیاری دولت یازدهم برای احداث این نیروگاه‌ها در خوزستان متقاضی بودند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار