تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۳۰۹۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی:
خوزستان، تابستان امسال گرم‌ترین هوای کشور را تجربه کرد
خوزستان بالاترین 'دمای احساسی' را در دنیا داشته و ضریب آسایش در بسیاری از شهرهای استان وضعیت خوبی را نشان نمی دهد
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه این استان در تابستان امسال گرم ترین هوای کشور را داشته گفت: خوزستان بالاترین 'دمای احساسی' را در دنیا داشته و ضریب آسایش در بسیاری از شهرهای استان وضعیت خوبی را نشان نمی دهد.

کوروش بهادری سه شنبه اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود در تابستان امسال، خوزستان بالاترین دما را در کل کشور به خود اختصاص داده است و دمای بالای 51 درجه در هیچ نقطه ای از کشور به جز خوزستان ثبت نشده است.

وی با اشاره به رطوبت شدید در تابستان افزود: به نظر می آید از لحاظ 'دمای احساسی' نیز در دنیا در رده نخست باشیم.

وی دما، رطوبت و باد را شاخص های 'ضریب آسایش' دانست و اظهار کرد: شاخص های بسیاری از شهرهای استان به ویژه شهرهای ساحلی از جمله آبادان ، خرمشهر، شادگان، اهواز و هندیجان نشان می دهد این شهرها در وضعیت مناسبی نیستند.

بر اساس این گزارش، دمای هوا توسط دماسنج ها اندازه گیری می شود اما احساس گرما و سرما به روند مبادله گرما و سرما یا انرژی محیطی با بدن انسان بستگی دارد. علاوه بر رطوبت و باد، میزان آلاینده ها و عناصر موجود در هوا نیز بر دمای هوا در خارج از محیط استاندارد تاثیر می گذارد. به همین دلیل احساس گرما و سرما متفاوت است.

کاهش 2 تا 3 درجه ای دما

مدیرکل هواشناسی خوزستان روز سه شنبه گفت: امروز دمای هوا 2 تا سه درجه کاهش یافته که این کاهش نسبی تا فردا ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به تداوم گرد و غبار تا روز چهارشنبه گفت: مدل های هواشناسی نشان می دهد که به دلیل وجود جریانات جنوبی و وزش بادهای نسبتا شدید در منطقه انتظار وقوع گرد و خاک در شهرهای مرزی و مرکزی وجود دارد.

بهادری افزود: با توجه به کاهش کیفیت هوا توصیه می شود سالمندان، کودکان و بیماران برای کارهای غیرضروری از منزل خارج نشوند.

وی اظهار کرد: به دلیل وقوع گرد و غبار دیروز (دوشنبه) دید افقی در هندیجان به 200 متر، ماهشهر 500 متر و شادگان به 800 متر کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه گفت: در 24 ساعت گذشته امیدیه، آغاجاری، ماهشهر و هندیجان با دمای 48 درجه سانتیگراد گرمترین دمای استان و ایذه صبح امروز با 20 درجه سانتیگراد خنک ترین شهر استان بوده است.

به گفته وی، دمای اهواز بین 27 تا 47 درجه نوسان داشته است.

بر اساس این گزارش پدیده گرد و غبار از صبح دیروز در استان آغاز شده است. بیشترین میزان آلودگی هوا در ماهشهر گزارش شد که به بیش از 66 برابر حد مجاز (10 هزار میکروگرم بر مترمکعب) بوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار