تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۰۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر اجرای سرشماری نفوس و مسکن خوزستان:
سرشماری هیچ ارتباطی با یارانه و مباحث مالی افراد ندارد
سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از سوم مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان آغاز خواهد شد و تا 24 مهرماه ادامه دارد
مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن خوزستان گفت: مردم تلاش کنند تا با ورود اطلاعات صحیح در تدوین برنامه‌ها و تخصیص اعتبارات کشور به مناطق مختلف استان تاثیر مثبت و بسزایی داشته باشند.

امید حاجتی در نشست ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از سوم مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان آغاز خواهد شد و تا 24 مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: مردم با مراجعه به آدرس اینترنتی www.sarshomari95.ir می‌توانند پرسشنامه‌ها را پر کرده و کد رهگیری دریافت کنند تا هنگام مراجعه مامور آمارگیر به درب منزل کد مذکور را ارائه داده و شرکت خود را در سرشماری ثبت کنند و خانوارها تنها می‌توانند در سه روز پایانی سرشماری اینترنتی با مراجعه به سایت اطلاعات خود را ویرایش کنند.

حاجتی ادامه داد: عملیات میدانی و سرشماری حضوری از تاریخ 25 مهرماه آغاز می‌شود و تا 25 آبان ادامه خواهد یافت و همچنین سه روز پس از این تاریخ، زمان برای ثبت آمار غایبین یا موارد احتمالی که سرشماری نشده‌اند در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با بیان این‌که سرشماری نفوس و مسکن هیچگونه ارتباطی با یارانه و یا بحث مالی افراد ندارد، گفت: فهرست اقلام پرسشنامه سرشماری نفوس و مسکن 95 شامل اطلاعات مکان، اطلاعات خانوار، اقلام هویتی، وضع مهاجرت، وضع سواد و تحصیل، فعالیت و زناشویی، باروری و اطلاعات مسکن و تکمیلی است و به هیچ عنوان اطلاعات مالی خانوار مورد پرسش قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که حجم کار ماموران آمارگیر بر اساس پیمایش و سختی کار آن‌ها و نیز با مراجعه به سرشماری‌های گذشته تعیین شده است، گفت: تعداد کل آمارگیران استان تقریبا 1200 نفر است که از این تعداد شهرستان اهواز با 349 نفر 30 درصد حجم کار را به خود اختصاص داده است.

حاجتی با تاکید بر اهمیت سرشماری در مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه و استان و به ویژه برنامه‌ریزی‌ها و جذب اعتبارات استانی بر همکاری تمام و کمال دستگاه‌های اجرایی استان تاکید و خاطرنشان کرد: اطلاعات بانک خودروی دستگاه‌های اجرایی استان را در اختیار داریم و برای هر کدام سهمیه‌ای در نظر گرفته شده و از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود کمال همکاری را در تامین تجهیزات موردنیاز سرشماری نظیر خودرو، فضای آموزشی مناسب، اقلام تبلیغاتی و ... با فرمانداران داشته باشند.

وی همچنین یادآور شد: در سرشماری نفوس و مسکن امسال سه مرحله آموزشی در نظر گرفته شده که مرحله اول در تهران برگزار شد و دو مرحله دیگر در استان برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار