تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۳۱۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشدار:
سردشت دزفول ظرفیت ایجاد 100 هکتار تاکستان را دارد
در بررسی به عمل آمده با توجه به جنس خاک ، این بخش کوهستانی ظرفیت ایجاد 100 هکتار تاکستان را دارد
بخشدار سردشت دزفول گفت: در بررسی به عمل آمده با توجه به جنس خاک ، این بخش کوهستانی ظرفیت ایجاد 100 هکتار تاکستان را دارد.

مسعود سخایی روز سه شنبه افزود:با توجه به کم آبی در بخش سردشت و بر اساس تحقیقی که در خصوص میزان آب مصرفی محصولات کشاورزی در این منطقه انجام شد ، کشت انگور در زمین های این بخش با حداقل آب مورد نیاز امکانپذیر بوده و سود ده می باشد.

وی افزود:تاکستان از اسفندماه شروع به شاخ و برگ دهی می کند و خردادماه میوه می دهد و پس از آن میزان آب کمی برای زنده ماندن نیاز دارد لذا طرح پایلوت ایجاد تاکستان در بخش سردشت به جهاد کشاورزی دزفول و مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول پیشنهاد شد.

سخایی با اشاره به تمایل کشاورزان بخش سردشت در اجرای این طرح گفت:باتوجه به اینکه کشاورزان این بخش از بضاعت و تمکن مالی بسیاری پائینی برخوردار هستند و توانایی تامین هزینه های اولیه این کشت را نیز ندارند مدیریت جهاد کشاورزی دزفول حمایت خود را از کشاورزان برای اجرای این طرح اعلام کرده و قرار است با حداکثر توان از کشاورزان حمایت مالی کند.

وی همچنین افزود:با توجه به اینکه ایجاد هر هکتار تاکستان برای پنج نفر اشتغالزایی خواهد داشت با کشت 100 هکتار تاکستان برای 500 نفر از اهالی بخش سردشت شغل ایجاد می شود.

بخشدار سردشت محل اجرای این طرح پایلوت را روستاهای گاومیر ، کارنج ، لب سفید و بوالحسن عنوان کرد که به صورت پراکنده کشت می شوند.

وی گفت:تحقیق در خصوص اجرای این طرح از سوی مسئولان مربوطه و مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد انجام شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد .

قلمه انگور پس از سه سال از زمان کشت به بار می نشیند و ظرفیت تولید 15 تا 20 تن محصول انگور از سطح هر هکتار از اراضی وجود دارد ضمن اینکه امکان کشت گونه های مختلف انگور در بخش سردشت وجود دارد.

سخایی زمان اجرای این طرح را زمستان امسال عنوان کرد و گفت:آبیاری این طرح به روش تحت فشار (آبیاری قطره ای ) انجام خواهد شد.

بخش سردشت دزفول با سه هزار و 800 کیلومتر مساحت شامل 2 دهستان و 57 روستا می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار