تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۳۱۲۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان/ پوشش خدمات دندانپزشکی
مدیر اداره تعاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان و وضعیت ارائه خدمات دندانپزشکی به آنان را تشریح کرد و گفت: حق بیمه فرهنگیان به اندازه افزایش حقوق آنان است.
مدیر اداره تعاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان و وضعیت ارائه خدمات دندانپزشکی به آنان را تشریح کرد و گفت: حق بیمه فرهنگیان به اندازه افزایش حقوق آنان است.

فرشید سیاری  به فعالیت های اداره کل تعاونی و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: این اداره کل وظیفه ایجاد امکانات رفاهی برای فرهنگیان را دارد.

وی افزود: فعالیت‌های رفاهی باید مبتنی بر اعتبارات و زیربنای بودجه ای باشد، با همه محدودیت های اعتباری که مخصوصا در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد ما توانسته ایم بدون اتکا به منابع دولتی بر اساس  سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش هزینه‌های معلمان را کاهش دهیم و امکانات رفاهی هر چند کم برای آنان فراهم کنیم.

مدیر اداره تعاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای نمونه در زمینه بیمه تکمیلی، توسعه و تجهیز مراکز رفاهی و درمانی و اخذ تسهیلات و وام ها از بانک ها، اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید صورت گرفته و بی سابقه بوده است.

اعطای ۳۴۰ هزار وام مرابحه به فرهنگیان

وی ادامه داد: همکاری خوبی با بانک ملی در زمینه جذب تسهیلات داشته ایم که زمینه اعطای وام مرابحه با بهره کم برای تعداد ۳۴۰ هزار فرهنگی فراهم کرده ایم.

ایجاد مراکز اسکان برای بیماران صعب العلاج فرهنگی

سیاری تصریح کرد: برای اولین بار نیز در وزارت آموزش و پرورش مراکز اسکان بیماران صعب العلاج را راه‌اندازی کردیم. در ابتدا در ۱۰ قطب درمانی پیش بینی شد که به ۱۲ مرکز درمانی رسیدیم و در حال حاضر نیز ۹ مرکز مورد استفاده همکاران قرار گرفته که خود و یا بستگان درجه یک آنان به صورت رایگان اسکان می یابند تا تنها دغدغه درمانی داشته باشند.

وی با اشاره به توسعه مراکز رفاهی همانند خانه معلم گفت: این مراکز با استفاده از ظرفیت خیرین و درآمدهای خود معلمین ساماندهی شده است که در هفته دولت نیز چندین پروژه رفاهی و درمانی را افتتاح کردیم.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ فرهنگی تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند

مدیر اداره تعاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ فرهنگی و خانواده آنان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، گفت: از سال ۸۹ قرارداد بیمه تکمیلی به اسم بیمه طلایی با نظر وزیر وقت با بیمه ایران منعقد شد و بخش اعظمی از نیازهای همکاران ما را حل کرد.

وی افزود: در سال ۹۲-۹۱ به لحاظ محدودیت اعتباری در ۵۰ درصد سهم دولت دچار انباشت بدهی نزد شرکت بیمه ایران شدیم لذا مجبور شدیم تا شرکت بیمه‌گر را تغییر دهیم و به شکل صندوقی و با رعایت صلاح و منفعت همکاران فرهنگی که حق بیمه بالایی از ما طلب می کردند به کار خود ادامه دهیم.

سیاری ادامه داد: با کارگزاری یک شرکت بیمه حق بیمه ها را از طریق صندوق دریافت می کنیم و خسارات را نیز با رسیدگی و اعمال نظر شرکت پرداخت می کنیم و از مزایایی آن نظارت مستقیم وزارت آموزش و پرورش و شرکت بیمه و مراکز درمانی و کوتاه شدن فرآیند رسیدگی و پرداخت خسارت است.

قانون احیای مسکن فرهنگیان با محدودیت مواجه است

وی یادآور شد: کارهای ما متنوع از قبیل همکاری با تعاونی های مسکن است که به دنبال قانون احیای مسکن بودیم اما متاسفانه محدودیت هایی در واگذاری زمین وجود دارد که با توفیقاتی رو به رو نشدیم.

سیاری با اشاره به طرح های فروش اقساطی کالا ادامه داد: از طریق فروشگاه های رفاه و اتحادیه مصرف فرهنگیان با بهره های کم اقلام مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دادیم.

بیمه تکمیلی فرهنگیان به شکل صندوق دنبال می شود

مدیر اداره تعاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره جزییات بیمه تکمیلی با توجه به اینکه این فرصت تا پایان شهریور است، گفت: قرارداد بیمه تکمیلی تا پایان شهریور است و بر اساس جلسات متعددی که با معاون  مدیریت توسعه و پشتیبانی داشتیم پیش بینی می کنیم بیمه به شکل صندوق اداره شود و جای هیچ نگرانی نیست و تعهدی کاهش نمی یابد.

افزایش حق بیمه فرهنگیان به میزان افزایش حقوق آنان

سیاری ادامه داد: حداقل افزایش حق بیمه فرهنگیان را خواهیم داشت و بیمه آنان در حد افزایش حقوق‌شان خواهد بود. در حالی که استعلام هایی را از دیگر دستگاه های اجرایی گرفتیم که نشان از حق بیمه بسیار بالایی دارد و شرکت های بیمه به دنبال سودآوری و ماندگاری پول در حساب هایشان هستند در حالی که این اقدامات در صندوق ما وجود ندارد.

وی در واکنش به انتقادات فرهنگیان در خصوص عدم تعهد دندانپزشکی در بیمه تکمیلی گفت: به لحاظ اثری که بر حق بیمه فرهنگیان داشت این تعهد را در بیمه تکمیلی وارد نکردیم، در گذشته ۲۰۰ هزار تومان بابت خدمات دنداپزشکی پرداخت می شد و این رقم سال ها ثابت بود، تعهد ۲۰۰ هزار تومانی دندانپزشکی حتی یک دندان ساده را پوشش نمی داد اما ۱۲ هزار تومان به حق بیمه فرهنگیان اضافه می شد.

تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی برای خدمات دندانپزشکی فرهنگیان

مدیر اداره تعاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: درمانگاه های فرهنگیان وجود دارد تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی به فرهنگیان بابت دندانپزشکی می دهد. بیش از ۱۲۰ درمانگاه وجود دارد که اکثرا خدمات تخفیف دار دندانپزشکی را  ارائه می دهند البته یکی از نقیصه های آن وجود آنها در شهرهای بزرگ است که یکی از طرح ها ما گسترش خدمات دندانپزشکی در مراکز درمانگاهی است.

وی افزود: قرار گذاشته ایم تا در بخش های درمانی از بخش های موجود و فضای اضافی برای ارائه خدمات دندانپزشکی استفاده کنند که ما به گسترش این مراکز در استان ها کمک می کنیم تا با تعرفه مصوب تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعمال شود.

سیاری تاکید کرد: بیمه تکمیلی بیشترین تعهدات اعمال جراحی بدون سقف را دارد بهطوریکه برای بالای ۲۰۰ نفر پرداختی به هر نفر مبلغ ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان را داشته ایم که آنان دارای بیماری های صعب‌العلاج بودند.

بدهی وزارت آموزش و پرورش به بیمه ایران پابرجاست

سیاری درباره بدهی وزارت آموزش و پرورش به بیمه ایران نیز بیان کرد: بدهی به شرکت بیمه‌گر ایران پابرجاست و خارج از اختیار و تصمیم‌گیری وزارت آموزش و پرورش بوده است. در سال ۹۱ سازمان مدیریت و بودجه بخشنامه ای صادر کرد که پرداخت های اجتناب پذیر و اجتناب ناپذیر در بخش رفاهیات و حق بیمه مجوزی ندارد و ما پیشنهادهای مختلفی را به شرکت بیمه‌گر داده ایم که سازمان مدیریت و وزارت امور اقتصادی نیز بر اساس اعتراضات دوستان این موضوع را در حال پیگیری هستند و به یک نتایجی نیز رسیده ایم.

وی بیان کرد: اختلاف نظری درباره مبلغ بدهی میان ما و شرکت بیمه ایران وجود دارد اما مبلغ بدهی بالا و قابل توجه است.

آمادگی پذیرش بیمه تکمیلی بازنشستگان فرهنگی را داریم

وی با اشاره به اعتراض برخی فرهنگیان به بیمه تکمیلی و شرکت بیمه‌گر آتیه ساز، گفت: یکی از استان ها نسبت به این شرکت بیمه گر معترض بود و ما بررسی کردیم و متوجه شدیم مربوط به بیمه بازنشستگان فرهنگی است که به وزارت آموزش و پرورش ارتباطی ندارد و ما پیش از این نیز اعلام کرده ایم آماده هستیم تا ماده ۸۵ خدمات کشوری را اجرا کنیم و طبق این قانون هر دستگاه اجرایی می تواند در زمینه بیمه تکمیلی بازنشستگان مشروط به اینکه سهم دولت و زیرساخت ها فراهم باشد وارد شود اما صندوق بازنشستگی تاکنون این موضوع را نپذیرفته است.

سیاری درباره وضعیت اسکان فرهنگیان و همچنین حوادثی که در نوروز برای سه تن از افرادی که اسکان در مراکز رفاهی آموزش و پرورش اسکان داده شده بودند، گفت: یک میلیون شاغل و ۷۰۰ هزار بازنشسته فرهنگی داریم که در مراکز اسکان ما وارد می شوند اما ما تنها ۳۰ هزار تخت داریم که با محدودیت هایی مواجه هستیم لذا از امکانات مدارس نیز که موقعیت جغرافیایی خوبی همانند مشهد مقدس وجود دارد و یا حتی در برخی از شهرها نیز هتلی وجود ندارد اما ما امکانات حداقلی مانند مدارس را داریم تا امنیت را برقرارکنیم.

مدیر اداره تعاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: به طور میانگین ۱۹ تا ۲۰ میلیون نفر در ایام نوروز و تابستان در مراکز ما اسکان داده می شوند و اتفاقاتی که می افتد ناچیز است و سه مورد حادثه داشتیم که یک مورد مربوط به وزارت آموزش و پرورش نبود اما همه فرهنگیان بیمه حوادث هستند که جبران خسارت نیز کردیم و امسال در تابستان  هم حادثه ای رخ نداد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم ۳۵ مرکز رفاهی راه اندازی شد، گفت: در سال ۹۶ نیز مراکز رفاهی را افتتاح خواهیم کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار