تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۳۱۲۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محیطزیست انگیزه ای برای حل مشکل هورالعظیم ندارد؛
انتقاد از نبود مدیریت پسماند نفتی در خوزستان
درحال حاضر تالاب هوالعظیم شرایط نامناسبی دارد، به دلیل آنکه مسئولان سازمان محیط زیست هیچ آشنایی با مسائل مربوط به این حوزه نداشته و توجهی به اقدامات غیرقابل قبول وزارت نفت در استان خوزستان ندارند
انتقاد از نبود مدیریت پسماند نفتی در خوزستانعضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از نبود مدیریت پسماند نفتی در این استان، گفت: وزارت نفت و سازمان محیط زیست هیچ انگیزه ای برای حل مشکلات محیطزیستی درخوزستان ندارند.

هدایت الله خادمی درخصوص شرایط فعلی تالاب هورالعظیم، گفت: درحال حاضر تالاب هوالعظیم شرایط نامناسبی دارد، به دلیل آنکه مسئولان سازمان محیط زیست هیچ آشنایی با مسائل مربوط به این حوزه نداشته و توجهی به اقدامات غیرقابل قبول وزارت نفت در استان خوزستان ندارند.

نماینده مردم ایذه و باغملک درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهرستان های استان خوزستان مواد حاصل از استخراج نفت از چاه ها در زمین های کشاورزی تخلیه می شود، افزود: رهاسازی این مواد در زمین های کشاورزی در زمان وقوع گرد وغبار، آلودگی هوا در این منطقه را افزایش می دهد.

خادمی تصریح کرد: مسئولان وزارت نفت متاسفانه هیچ توجهی به رها سازی پسماندهای حاصل از استخراج نفت در زمین های کشاورزی نمی‌کنند، بنابراین مهم ترین مشکل حال حاضر دراستان خوزستان مسئله رهاسازی پسماندهای نفتی است که ضربه جبران ناپذیری به محیط زیست این منطقه وارد کرده است.

وی با تاکید براینکه درحال حاضر دستگاه های حفاری نفت باید تحت یک مدیریت صحیح پسماند فعالیت کنند، گفت: پسماندها پس از استخراج باید خشک به صورت بسته بندی برای استفاده در زمین های کشاورزی به صورت کود ذخیره شوند، یا اینکه این پسماندها درگودال های بزرگ و به دور از مناطق مسکونی دفن شوند؛ اما درحال حاضر هیچ نظارتی دراین خصوص وجود نداشته و به دلیل همین بی توجهی ها علاوه بر تخریب تالاب ها در خوزستان خاک این منطقه نیز دستخوش  تغییراتی شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه وزارت وزارت نفت درجهت کاهش گرد وغبار و جلوگیری از خشکی تالاب هورالعظیم اقدام قابل قبولی انجام نداده است، گفت: اقدام وزارت نفت در مسدود کردن 20دهانه ورودی آب به تالاب هورالعظیم به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نماینده مردم ایذه: انتقاد از نبود مدیریت پسماند نفتی در خوزستان/ محیطزیست انگیزه ای برای حل مشکل هورالعظیم ندارد

وی با انتقاد از اینکه رسیدگی به معضلات و مشکلات محیط زیستی در کشور در دست کاردان این حوزه قرار ندارد، افزود: متاسفانه در حال حاضر خام فروشی نفت کشور به کشورهای دیگر مشکلات بسیاری برای مردم این منطقه از جمله شیوع برخی بیماری های مرتبط با مواد شیمیایی به وجود آورده است، بنابراین این موضوع و عدم وجود مدیریت پسماند در خوزستان منجر به افزایش آلودگی هوا در زمان های مختلف شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید براینکه وزارت نفت نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و احیای تالاب ها در خوزستان دارد، تصریح کرد: مسئولان درحوزه مدیریت پسماند باید مستقل از وزارت نفت عمل کنند، هرچند که درحال حاضر این وزارتخانه و سازمان محیط زیست هیچ انگیزه ای برای رفع این مشکل در خوزستان ندارند.

گفتنی است؛ اوایل شهریور سال جاری وزیر نفت در واکنش به اعتراض مدیرکل محیط‌زیست خوزستان مبنی بر نقش مهم وزارت نفت در خشکی تالاب هورالعظیم گفت: کاهش آب تالاب هورالعظیم به نفت ارتباطی ندارد و این تالاب را من نباید احیا کنم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
آقاي خادمي عزيز
خيلي از اين آلودگي كه فرموديد توسط حفاري شمال در زمان تصدي جنابعالي بوقوع پيوسته است.
اون موقع خوب بود ولي الان پيف پيف!!؟؟
متخصص محیط زیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
پسماندها پس از استخراج باید خشک به صورت بسته بندی برای استفاده در زمین های کشاورزی به صورت کود ذخیره شوند،!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

عجب نماینده ی کاربلدی!
عجب نظری!!!!!
اینها که آلوده هستن
:
:
:
آخرین اخبار