تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۱۳۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر‌کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
بی‌سوادی 250 هزار نفر از والدین دانش‌آموزان در خوزستان
با سواد کردن 250 هزار نفر از والدین بی‌سواد دانش‌آموزان باید از اولویت‌ها باشد و این اولویت‌ها با ساده کردن واژه‌هایی مثل همبستگی، وحدت، صداقت و از خودگذشتگی حل می‌شوند
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با سواد کردن 250 هزار نفر از والدین بی‌سواد دانش‌آموزان باید از اولویت‌ها باشد و این اولویت‌ها با ساده کردن واژه‌هایی مثل همبستگی، وحدت، صداقت و از خودگذشتگی حل می‌شوند.

محمد تقی‌زاده در مراسم نخستین جشنواره تعلیم، رسانه، تربیت که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان در تالار طلائیه اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مسائل آموزش و پرورش باید به‌ صورت علمی آسیب‌شناسی شود چرا که رفع نواقص و کاستی‌های بخش آموزش موثر در توسعه فرهنگی و علمی استان است.

وی وظیفه بررسی بخشی از آسیب‌شناسی آموزش و پرورش را متوجه اصحاب رسانه خواند و افزود: رسانه به عنوان ذهن بیدار جامعه می‌تواند پل ارتباطی بین بخش آموزشی جامعه و خانواده‌ها باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه مساله آموزش و پرورش یک مساله ملی است گفت: چرا بخش مهم و قابل توجهی از فرهنگ عمومی جامعه به عهده آن است.

تقی‌زاده تصریح کرد: در تاریخ معاصر بیشترین بخش بر عهده اصحاب رسانه است و رسانه به شکل گسترده‌ای در حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی نقش اساسی ایفا کرده است.

وی تاکید کرد: اگر آموزش نقش خود را در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه ایفا کنند به‌طور حتم در آینده در پایین‌ترین لایه‌های اجتماعی آدم‌های موفق خواهیم داشت.

تقی‌زاده ادامه داد: این مهم میسر نمی‌شود مگر با وجود رسانه‌ها تا با اطلاع‌رسانی گسترده و بالا بردن سطح آگاهی جامعه شرایط نهادینه کردن فرهنگ را مهیا کنند.

وی تاکید کرد: زمانی‌که در جامعه بخش آموزش توسعه پیدا کند به‌دنبال آن هویت دینی، مذهبی توسعه پیدا می‌کند و بسیاری از چالش‌ها و مشکلات آموزشی رفع خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه امروزه دو دیدگاه در آموزش و پرورش وجود داشته باشد اظهار کرد: یکی دیدگاه علمی و دیگری برخورداری از سند توسعه به عنوان شاخص است.

تقی‌زاده با نفی دیدگاه‌های ابتدایی مبنی بر اینکه با جابه‌جایی افراد در آموزش و پرورش برخی مشکلات آموزش و پرورش حل خواهد شد گفت: اگر آموزش و پرورش دارای برنامه و سند توسعه باشد در همه فصل‌ها به پیشرفت‌های مورد نظر دست پیدا می‌کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان تاکید کرد: دیدگاه توسعه در آموزش و پرورش بر مبنای یک دیدگاه ساده و ابتدایی نیست و آموزش پرورش را با دیدگاه‌های ابتدایی دچار چالش نکنیم.

وی با تاکید بر ضروری‌ترین اولویت‌های آموزش پروش مانند بهداشت و ارتقاء علمی مدارس گفت: با سواد کردن 250 هزار نفر از والدین بی‌سواد باید از اولویت‌های ما باشد و این اولویت‌ها با ساده کردن واژه‌هایی مثل همبستگی، وحدت، صداقت و از خودگذشتگی حل می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان متذکر شد: بچه‌های سرزمین ما باید معنی این واژه‌ها را متوجه شوند با بتوانند برای مملکت خود دل بسوزانند.

در پایان این مراسم در بخش گزارش، خبر، مصاحبه و تیتر از خبرنگاران برتر تجلیل شد در بین رسانه‌های استان روزنامه همشهری با کسب 5 جایزه در بخش‌های مختلف بیشترین عناوین جشنواره را به خود اختصاص داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار