تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۳۱۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان خبر داد:
اجرای ۵۳ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در آبادان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان از اجرای ۵۳ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان از اجرای ۵۳ برنامه شاخص هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عادل عساکره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس، با اشاره به تشکیل نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس آبادان در یک ماه پیش اظهار کرد: در این جلسه شش کمیته شامل فرهنگی، ایثارگران، نیروهای مسلح، ورزش و سلامت، پشتیبانی و روابط عمومی و تبلیغات تشکیل شد که از آن پس تا به امروز نیز سه جلسه دیگر علاوه بر جلسات مختلف با مسئولان کمیته های یاد شده و با هدف بررسی روند کارها نیز برگزار شد.

وی افزود: از میان ۱۲۰ برنامه معرفی شده به ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، ۵۳ برنامه شاخص برای اجرا در این هفته انتخاب شد که در سطح روستاها و شهر برگزار می شوند.

اجرای مانور بازسازی عملیات ثامن الائمه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان با بیان اینکه این برنامه ها شامل فرهنگی، ورزشی، نظامی و علمی هستند، اضافه کرد: بازسازی عملیات ثامن الائمه به صورت مانور نمایشی اجرا در زمین جنب گردان مقداد در حوالی میدان فرودگاه (سردخانه ای که در دوران دفاع مقدس پیکر شهدا در آنجا نگهداری می شد و در واقع معراج شهدا نام دارد) برگزار می شود.

عساکره تصریح کرد: همایش پیاده روی خانوادگی را در روز جمعه دوم مهرماه خواهیم داشت که از تمام خانواده های آبادانی برای حضور در این همایش دعوت می کنیم.

وی از برگزاری شبهای شعر در سطح شهر، روستا و بخشها، تقدیر از ایثارگران و دیدار با خانواده شهدا به عنوان برخی دیگر از برنامه های قابل اجرا در هفته دفاع قدس برشمرد و یادآور شد: برگزاری یادواره شهدای آموزش و پرورش در دوم مهر از دیگر برنامه های شاخص این هفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت: همایش عشایر و نقش لنجداران در یکسال مقاومت مردم آبادان نیز توسط شهرداری چوئبده برگزار می شود.

برگزاری مسابقات بین المللی بوکس

عساکره از برگزاری مسابقات جهانی بوکس، جشنواره فرهنگی ورزشی مهر اروند، نواختن زنگ مقاومت، غبار روبی گلزار شهدا و پخش برنامه های مختلف از شبکه آبادان با دعوت از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و کارشناسان فرهنگی و نظامی برای تبیین ابعاد مختلف جنگ و شرح چرایی دفاع مقدس و دستاوردهای آن  به عنوان سایر برنامه های شاخص و پیش بینی شده برای اجرا در هفته دفاع مقدس نام برد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان افزود: امسال متفاوت تر از سالهای گذشته هنرمندان شهر به اجرای تئاترهای خیابانی در سطح شهر می پردازند که بسیار جذاب، دیدنی و آموزنده است.

انجام نورافشانی ویژه ۵ مهر

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان به عنوان یک روز بسیار عظیم و سرنوشت ساز در جنگ تحمیلی نام برد و عنوان کرد: پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان به عنوان نخستین پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس که سبب انجام دیگر عملیاتها و کسب موفقیتهای توسط رزمندگان یکی پس از دیگری شد و تعیین کننده سرنوشت جنگ بایستی حلاوتش برای همیشه در کام مردم باشد به همین مناسبت برنامه نورافشانی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در شب چهارم مهرماه برگزار می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان با اشاره به برگزاری رژه نیروهای مسلح به عنوان محوری ترین برنامه هفته دفاع مقدس که در جهت نشان دادن اقتدار، صلابت و توانمندی نیروهای مسلح  به دشمنان در پنجم مهرماه برگزار می شود، تصریح کرد: دفاع مقدس یک رخداد تاریخی و مهم است که بایستی همواره پاس داشته شود.

عساکره ادامه داد: اگر تاریخ معاصر را مطالعه کنید می بینید که ما در هر جنگی که وارد شدیم شکست خوردیم همچون قرارداد ترکمانچای و گلستان، اما در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به رغم اینکه تمام دنیا علیه ما بودند اما حتی یک وجب از خاکمان به دست هیچ بیگانه ای نیفتاد و ما با عزت در مقابل دشمنان مقاومت و ایستادگی کردیم.

وی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و به خصوص نیروهای مردمی حضور داشتند، عامل اصلی در حماسه ذوالفقاریه که سبب شکست و عقب نشینی دشمن شدند، نیروهای مردمی بودند و این برای نخستین بار بود که اتفاق می افتاد.

دفاع به واسطه مقاومت مردمی اش مقدس است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان بیان کرد: این دفاع به واسطه مقاومت مردمی اش مقدس است و تنها شامل دفاع از خاک و سرزمین نمی شود، بلکه در کنار این دفاع یک رهبری داشتیم که آن را نائب امام زمان می دانیم.

وی تصریح کرد: کسانی که در مقابل دشمن ایستادند و مشغول دفاع بودند غیر از خاک از نظام، دین و ناموسشان نیز دفاع کردند و گوش به فرمان رهبر روحانی و مرجع تقلیدشان بودند و در میدانهای جنگ در طلب جلب رضایت امامشان از عملکرد خود بودند، چون آن را جانشین بر حق امام زمان می دانستند و اطمینان داشتند که رضایت وی رضایت امام زمان، رسول اکرم و در نهایت خداوند خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان گفت: دفاعی که ما در جنگ تحمیلی داشتیم برای رضای الهی بوده و این یک نقطه عطفی است که در هیچ جنگی چنین نبوده، دفاع مقدس گنجینه بزرگیست که مردم ما با دست خالی و با هرآنچه در اختیار داشت در مقابل دشمنی ایستادند که تمام دنیا با انواع و اقسام تجهیزات آن را حمایت و پشتیبانی می کرد.

عساکره در پایان افزود: ما در طول هشت سال توانستیم جنگ را مدیریت کنیم و این تجربه ارزشمندی است که بایستی پژوهشگران و محققان ما به مناسبت هفته دفاع مقدس آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار