تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۱۳۱۴۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان تأکید کرد:
لزوم رفع آلودگی‌ها و آب‌گرفتگی‌های اطراف مدارس
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان بر لزوم توجه ویژه به تجهیز کتابخانه‌های مدارس، بهداشت و سرویس‌های بهداشتی، تأمین امنیت و رفع آلودگی‌ها و آب‌گرفتگی‌های اطراف مدارس و سرویس‌های مدرسه و تردد دانش آموزان، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید از سوی مسئولان ذی‌ربط تأکید کرد.

فرج‌الله خبیر در همایش بازگشایی مدارس که روز چهارشنبه، 24 شهریورماه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تقارن 30 شهریور یعنی روز عید غدیر خم با شروع سال تحصیلی یک نماد مبارک است. حضور فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران، اعضای شورای آموزش‌وپرورش و رؤسای شهرستان‌ها در چنین جلسه‌ای درواقع با هدف تأکید بر توجه به آموزش‌وپرورش است.

وی با بیان این‌که انتظار می‌رود که مسئولان توجه ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش داشته باشند، گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش شاهد شروع یک سال تحصیلی با شورونشاط و شادمانی و انرژی مضاعف در خوزستان باشیم. امسال چهارمین ماه مهر در دولت تدبیر و امید است و این همایش برای کمک و همراهی با رؤسای آموزش‌وپرورش مناطق برگزار می‌شود تا شرایط مناسبی برای بازگشایی مدارس مهیا شود. ادارات مختلف برای تأمین نیازهای مدارس و دانش‌آموزان باید با آموزش‌وپرورش همکاری کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان توجه ویژه به معلمان و ورود والدین و خیرین به مسأله آموزش‌وپرورش را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان و تصریح کرد: طی بخشنامه‌ای سازوکارهای لازم برای آغاز سال تحصیلی به مسئولان ابلاغ و از همه‌ی فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران خواسته شده است تا اقدامات لازم را برای ایجاد یک تحرک مثبت و سازنده و فراهم آوردن شرایط مناسب برای شروع سال تحصیلی جدید انجام دهند.

خبیر تصریح کرد: از مسئولان شهرستان‌ها می‌خواهم که مراسم بازگشایی مدارس را با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی و با شور و شعف برگزار کنند. از مدیران آموزش‌وپرورش نیز انتظار می‌رود که کتابخانه‌های مدارس را تجهیز کنند و به مسأله بهداشت و سرویس‌های بهداشتی در مدارس توجه ویژه‌ای داشته باشند تا دانش‌آموزان از انواع بیماری‌ها مصون باشند.

وی با تأکید بر این‌که مدارس به وسایل ضد حریق تجهیز شوند، افزود: زیباسازی دیوارهای مدرسه، محوطه‌سازی، رنگ‌آمیزی و توجه ویژه به میز و نیمکت‌های مدارس و تعمیرات آن‌ها و تأمین امنیت مدارس به‌ویژه در مدارس روستایی از دیگر مواردی هستند که باید موردتوجه قرار گیرند.

خبیر گفت: سرویس‌های مدرسه و توجه به تردد دانش‌آموزان در مناطق روستایی نیز یکی از مسائل مهمی است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد. برای تأمین بهداشت مناطقی که در مسیر تردد دانش‌آموزان قرار دارد، مدیران شهرداری و آبفا باید وارد کار شوند و آلودگی‌ها و آب‌گرفتگی‌های اطراف مدارس را برطرف کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار