تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۳۱۴۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در سایه خاموشی مسؤولان
پیاده‌روهای رامهرمز از نفس افتاده‌اند
در سایه خاموشی مسؤولان شهر رامهرمز، پیاده‌روها به تسخیر کسبه و دست فروشان در آمده است
پیاده‌روها بیشترین کارایی برای عابران دارند، عابران پیاده در طول شبانه‌روز حداقل یک‌بار از پیاده‌روها استفاده می‌کنند که متأسفانه امروز در شهر رامهرمز پیاده‌روها از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و در تسخیر کسبه در آمده است.

*بدقوارگی در رامهرمز موج می‌زند

یک شهروند رامهرمزی در این رابطه گفت: اصلاً در شهر رامهرمز بدقوارگی و بی‌مسؤولیتی موج می‌زند و نهادینه‌ شده است و کسی هم به فکر نیست.

سلما احمدپور افزود: پیاده‌رو به‌اصطلاح محل عابر پیاده است اما آنچه در رامهرمز مشاهده می‌کنیم غیر این است و نمی‌شود هم هرروز با مردم درگیر شد.

*تصرف غیرقانونی پیاده‌روها توسط مغازه‌داران

شهروند دیگری گفت: در این شهر پیاده‌روها محلی برای پارک موتورسیکلت‌ها و بساط مغازه‌داران شده است و اصلاً اعتنایی هم به حرف کسی نمی‌کنند.

رضا هرمزی افزود: قرار دادن موانع از سوی کسبه و یا هر شخص دیگری در پیاده‌رو، خیابان، کوچه، مقابل مغازه، نقض آشکار حقوق شهروندی است و طبق قانون مجازات دارد.

*پیاده‌رو در رامهرمز بی‌معنی است

یکی دیگر از شهروندان رامهرمز اظهار کرد: از فلکه آزادی به سمت فلکه ادهم که خیابان اصلی شهر است به‌ سختی می‌توان رد شد زیرا که پیاده‌روها کم‌عرض هستند و مملو از پارک موتورسیکلت و بساط مغازه‌داران است.

مینا دلاور زاده افزود: از فلکه آزادی به سمت‌های دیگر شهر که بروی فاجعه بیشتر است و همه‌چیز در تصاحب مغازه‌داران است و بی‌نظمی غوغا می‌کند.

*شیب پارکینگ ساختمان در پیاده‌رو

شهروند دیگری گفت: به هر گوشه این شهر که می‌نگری عدم التزام به حقوق شهروندی و تخلف از حد و حدود قانونی موج می‌زند و حتی در برخی از نقاط این شهر، برخی از ساختمان‌ها شیب پارکینگ منزلشان را در پیاده‌رو ایجاد کرده‌اند و شهرداری هم هیچ اقدامی نمی‌کند.

شهراد هاشمی افزود: از میدان اصلی شهر تا میدان سیلو که قدم بزنی، سرتاسر پیاده‌روها در اشغال مغازه‌دارها است و به ویژه از اداره بهزیستی به بالا که حرکت کنی تعمیرکاران خودرو اجازه عبور به افراد پیاده را نمی‌دهند و مردم باید با خطرات بالا در خیابان عبور کنند و درمجموع ملعبه‌ای است که دیدنی است.

یک کارشناس امور شهری نیز گفت: امروزه پدیده ناهنجار سد معبر یکی از مشکلات عدیده شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

محمد کلانی افزود: هر روزه افراد بسیاری با استفاده نامتعارف از معابر عمومی مانع از اعمال حق عمومی می‌شوند که شهرداری و مأموران آن مکلف به رسیدگی و جلوگیری از انسداد معبر و رفع سد معبر هستند.

وی افزود: متاسفانه شهرداری به تنهایی قادر به بر طرف کردن این معضل جدی در سطح شهر نیست و یک همکاری جمعی و بین اداری را می‌طلبد و نیازمند یک انسجام جدی بین مسؤولان است.

پیاده‌روهای رامهرمز در حال حاضر اغلب در اشغال مکانیک‌ها، نمایشگاه‌های اتومبیل، تعمیرکاران موتورسیکلت، مغازه‌داران است و متأسفانه این بی‌نظمی و بدقوارگی نهادینه‌شده است و هیچ مسؤولی هم در این رابطه اقدامی در راستای رفع سد معبر در پیاده‌روهای سطح شهر انجام نمی‌دهد و همه در خاموشی به‌سر می‌برند.

تأسف‌بارتر اینکه در خیابان پشت ارشاد اسلامی، علاوه بر این که پیاده‌روها در تسخیر تعمیرکاران است، متأسفانه در ساختمان‌های نوسازی که توسط شهرداری در این خیابان هم مجوز ساخت داده‌ شده است، عقب‌نشینی صورت نگرفته و رعایت حریم پیاده‌رو نشده است.

در مجموع می‌توان به‌جرات گفت که در شهر رامهرمز پیاده‌رو که محل عبور عابر پیاده است مفهومی ندارد و در سایه خاموشی و بی‌تدبیری متولیان و مسؤولان هرکس بار خودش را می‌برد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار