تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۱۳۱۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سطح علمی کاندیداها نماد رشد اجتماعی است
فرماندار شوشتر گفت: بالا بودن سطح علمی کاندیداهای مجلس در شوشتر نشان از رشد اجتماعی ایجاد شده درباره جایگاه نمایندگی مجلس است.

به گزارش فارس از شوشتر، حیدر نجفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌ها با دقت نظر فراوان انجام می‌شود.
وی با اشاره به سطح تحصیلات و گرایش آن‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی شوشتر تاکید کرد: در روزهای ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در شوشتر 18 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد دو نفر با تحصیلات دکترا، 10 نفر با مدرک کارشناسی ارشد و شش نفر با مدرک کارشناسی و استفاده از امتیاز‌های مشخص شده در قانون در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: افراد ثبت نام کرده در انتخابات مجلس شورای اسلامی شوشتر دارای مدارک کارشناسی ارشد کشاورزی، برنامه‌ریزی، علوم سیاسی، مدیریت دفاعی و در مقطع کارشناسی دارای گرایش‌های حقوق، عمران و علوم اجتماعی هستند.
وی تاکید کرد: در انتخابات شوشتر بیش از یک‌هزار و 800 نفر همکاری می‌کنند که این تعداد از شورای اجرایی تا نظارت را تشکیل می‌دهند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: برای اعضای هیئت‌ اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی باید هشت نفر معتمد انتخاب شوند که به این منظور افراد شناخته شده و دارای حسن شهرت در سطح شهرستان شوشتر به این سمت گماشته شدند.
وی با اشاره به دیگر افراد انتخاب شده برای این شورا گفت: در این هیئت نیز پنج نفر باید به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شوند که در ذیل معرفی اعضای اصلی این تعداد نیز به هیئت نظارت معرفی شده‌اند.
نجفی با اشاره به شرایط انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران افزود: در ایران مردم خود انتخابات را برگزار می‌کنند و این پروسه را مدیریت می‌کنند و دولت و عوامل دولتی به نوعی هماهنگ کننده شرایط برای مردم برای برگزاری انتخاباتی پرشور هستند.
وی با اشاره به اینکه اعضای هیئت نظارت نیز با انتخابات معرفی می‌شوند، خاطر نشان کرد: اعضای هیئت نظارت با حضور 26 نفر معتمد شهرستان شوشتر و فرماندار به صورت مخفی در انتخابات حضور دارند و از این تعداد هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب می‌شوند و برای شوشتر نیز همین روند طی شد.
فرماندار شوشتر تاکید کرد: باید تلاش کرد تا انتخاباتی پرشور و گسترده با حضور حداکثری مردم برگزار شود و در این باره باید همه مسئولان تلاش کنند.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری انتخابات باید تنها در راستای انتخاب افرادی شایسته و توانمندی نظام جمهوری اسلامی باشد و در این روند هر کس انتخاب شود محترم و نماینده مردم است.
شهرستان‌های شوشتر و گتوند یک نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
:
:
:
آخرین اخبار