تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:
آغاز ویژه‌برنامه جشن خوزستانی‌ها از 29 شهریور در نمایشگاه بین‌المللی اهواز
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از آغاز جشن خوزستانی‌ها از 29 شهریورماه تا 2 مهر در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از آغاز جشن خوزستانی‌ها از 29 شهریورماه تا 2 مهر در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز خبر داد.

خسرو نشان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشن خوزستانی‌ها که از 29 شهریورماه تا 2 مهر در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار می‌شود نمایی از گردشگری استان در همه ابعاد است.

وی افزود: تلاش شده تا همه جاذبه‌های گردشگری اعم از آیین‌ها و رسوم، غذاهای سنتی و محلی استان در قالب سفر به سفره‌ها، ارائه هنر و... در این جشن باشکوه جای بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان عنوان کرد: در این نمایشگاه صنایع‌دستی استان خوزستان برای خرید و معرفی در معرض دید قرار می‌گیرد که بی‌شک مورد توجه بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بخش سفر به سُفره‌ها در این نمایشگاه برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود، قرار است در این بخش غذاهای محلی استان، نحوه پخت و عرضه به مردم در این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان به نمایش درآید.

وی تاکید کرد: در این نمایشگاه معرفی آداب و رسوم مختلف شهرهای استان در محوطه باز نمایشگاه در دستور کار قرار دارد که بر اساس برنامه‌ریزی در روز دوشنبه 29 شهریور آیین بیرق زنان شوشتر، سه‌شنبه 30 شهریور آیین شاهنامه‌خوانی مسجدسلیمان، چهارشنبه 31 شهریور آیین صید ماهی هندیجان، پنج‌شنبه یکم مهرماه آیین گراز‌بازی هفتکل، جمعه دوم مهرماه آیین گرگیعان اهواز اجرا می‌شود.

نشان تاکید کرد: در این جشن قرار است چاوشی‌خوانی شهرهای مختلف استان از 29 شهریورماه تا 2 مهر به ترتیب شهرستان باوی، شهرستان شادگان، دزفول، بهبهان و شوشتر اجرا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان درباره اجرای موسیقی در این جشن گفت: در روزهای مختلف این جشن قرار است موسیقی‌های شهرهای مختلف استان اجرا شود که در 29 شهریور موسیقی شهرهای ایذه، اندیکا، باوی، دزفول و آبادان، 30 شهریور باغملک، خرمشهر، ماهشهر، دشت آزادگان، 31 شهریور رامهرمز، شوش، آبادان و اهواز، یکم مهر لالی، شادگان، شوشتر و اهواز، و دوم مهرماه مسجدسلیمان، شیبان، بهبهان، اندیمشک اجرا می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار