تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۸۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهمن گلبارنژاد
جانباز آبادانی که به پایان مسابقه نرسید، ولی به دوستان افتخار آفرینش در دفاع مقدس پیوست
بهمن گلبارنژاد، دوچرخه سوار تیم معلولان جمهوری اسلامی ایران، در مسابقات دوچرخه سواری المپیک ریو به شیب تندی رسید که او را به اوج رساند
بهمن گلبارنژاد، دوچرخه سوار تیم معلولان جمهوری اسلامی ایران، در مسابقات دوچرخه سواری المپیک ریو به شیب تندی رسید که او را به اوج رساند.

بهمن گلبار نژاد از جانبازان جنگ تحمیلی بود که در سال 1367 چند ماه پیش از صدور قطعنامه 598 که به جنگ ایران و عراق خاتمه داد، یک پای خود را در راه ایران و اسلام در زمین های مرز کشور جا گذاشت.

گلبارنژاد که متولد 1347 در آبادان و ساکن شیراز بود، هرچند نیمی از یک پای خود را از دست داد، اما عزم خود را برای بالا بردن نام ایران و ایرانی از دست نداد.

وی در آغاز رو به ورزش وزنه برداری آورد و 13 مدال طلا و یک نقره جهانی را در این رشته در طول این سنوات نصیب خود کرد.

این مرد باغیرت جنوب که هم در عرصه های دفاع از ایران اسلامی و هم ارتقای ورزش این کیان نقش بسزایی داشت، روز گذشته در میانه راه مسابقات جاده رشته دوچرخه سواری بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در یک شیب تند دچار حادثه شد و در پی این حادثه و شدت آن جان خود را ازدست داد.

او در این حادثه به شدت از ناحیه گردن آسیب دید و دچار شکستگی از این ناحیه شد. با این همه کمیته برگزاری پارالمپیک علت مرگ او را ایست قلبی گزارش کرده است.

بهمن گلبار نژاد همچنین در پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن شرکت کرده بود که به جایگاهی دست نیافت. در بخش جاده ماده سرعت به خط پایان نرسید و در ماده تایم تریل نیز مسابقه را آغاز نکرد.
این ورزشکار در بخش پیست هم در ماده ۱ کیلومتر با زمان ۱ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۲۴۵ هزارم ثانیه در جایگاه هجدهم قرار گرفت.

گلبارنژاد پیشتر در مصاحبه ای اعلام کرده بود که در پارالمپیک لندن وضعیت خوبی نداشتم چون همسرم ۲ماه بودکه به سرطان مبتلا شده بوددر اینچئون هم وقتی شرکت کردم که ایشان فوت کرده بود.

گفتنی است پس از مرگ دلخراش این غیورمرد جانباز، مجری صدا و سیمای جمهوری اسلامی او را با نام شهید خواند که شاید این امر به دلیل جانبازی وی در جنگ تحمیلی بین ایران و عراق بوده باشد.

از سوی کمیته برگزاری مسابقات پارالمپیک ریو پرچم جمهوری اسلامی ایران در محل اختتامیه مسابقات به احترام بهمن گلبارنژاد امروز - یکشنبه - به صورت نیمه افراشته در می آید و حاضران به احترام این جوانمرد ایرانی یک دقیقه سکوت خواهند کرد.

این نخستین حادثه مرگبار حین مسابقات المپیک و پارالمپیک در نیم قرن گذشته است.

آخرین حادثه دلخراش مربوط به المپیک رم۱۹۶۰ بود که طی آن دوچرخه سوار دانمارکی دچار سانحه شد و درگذشت.

جانباز آبادانی که به پایان مسابقه نرسید، ولی به دوستان افتخار آفرینش در دفاع مقدس پیوست
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
3
خدا ایشان را قرین رحمت الهی نماید
روحش شاد ویادش گرامی باد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
0
روحش شاد
:
:
:
آخرین اخبار