تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۳۱۸۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حج و زیارت خوزستان:
زائران اربعین برای اخذ ویزا اقدام کنند
زائران اربعین حسینی پیش از روزهای پایانی برای اخذ ویزا و ثبت نام در سامانه ' سماح ' اقدام کنند، چرا که به هیچ عنوان بدون ویزا اجازه خروج از مرز را داده نمی شود
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت:زائران اربعین حسینی پیش از روزهای پایانی برای اخذ ویزا و ثبت نام در سامانه ' سماح ' اقدام کنند، چرا که به هیچ عنوان بدون ویزا اجازه خروج از مرز را داده نمی شود.

ناصرحویزاوی شامگاه یکشنبه با تشریح اولویت های خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی در سال جاری، گفت:صدور ویزا از مهم ترین اولویت هاست و اگر مردم به هنگام در این خصوص اقدام کنند، یکی از معضلات اصلی در ایام اربعین برطرف می شود.

وی با بیان اینکه زائران اربعین در سال جاری نیز تنها با اخذ ویزا می توانند از مرز عبور کنند، اضافه کرد:زائران اربعین حسینی در سال گذشته تا روزهای آخر در انتظار لغو ویزا بودند و این موضوع باعث شد با ازدحام جمعیت در دفاتر صدور ویزا مواجه شویم.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان همچنین با بیان هزینه صدور ویزا برای سفر به عتبات، گفت:سال گذشته هزینه ویزای گروهی 30 دلار و ویزای انفرادی 40 دلار بود، ولی سال جاری هزینه ویزای انفرادی و گروهی از سوی عراق، 40 دلار اعلام شده است.

وی بیمه زائران ،مدیریت کمیته هایی مختلف و ثبت نام زائران در سامانه سماح را از مسائلی دانست که در سال جاری به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

حویزاوی همچنین با تاکید بر لزوم ساماندهی موکب ها در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی کشور، گفت:جایگاه مواکب در حال ساخت است و امید است که در پذیرایی از زائران به سمت بهره وری حرکت کرده و از خوراک ساده و سبک در ظروف یکبار مصرف قابل بازیافت در طبیعت استفاده شود.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در ادامه سخنانش، افزود:باتوجه به اینکه حجم ظروف یکبار مصرفی که در ایام اربعین مورد استفاده قرار می گیرد بالا بوده و اگر این ظروف قابل بازیافت نباشد، فاجعه زیست محیطی به دنبال دارد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت:زیرساخت های مطلوبی نیز در زمینه جاده ای، پارکینگ، برق ، دیتا و پهنای باند در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه ایجاد شده که نسبت به سال گذشته قابل قیاس نیست و امید است سایر برنامه های زیرساختی در جهت ایجاد رفاه برای زائران اربعین تا یک ماه و نیم آینده انجام شود.

پایانه های مرزی چذابه، شلمچه و مهران سه پایانه مرزی کشور به شمار می روند که هرساله تعداد زیادی از زائران حسینی از این سه مرز برای سفر به کربلا و نجف عبور می کنند.

یکی از مشکلات عمده در این ایام در پایانه های مرزی استان خوزستان، نبود زیرساخت های جاده ای، بحث تامین آب و برق و استقرار موکب ها بوده که در این زمینه درسال جاری و بخصوص در ماه های اخیر با پیگیری استاندار خوزستان اقدامات قابل قبولی برای خدمت به زائران صورت گرفته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار