تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۱۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی مجلس :
اشکالات برطرف شده در الگوی قراردادهای نفتی پر از ابهام است
عضو کمیسیون انرژی به اجرایی شدن الگوی قراردادهای نفتی اشاره کرد و گفت: بنابراین در الگوی قراردادهای نفتی ۲۰ اشکال را برطرف کردند و آخرین بار اعلام کردند ۶ اشکال دیگر را برطرف کردیم که این نیز پر از ابهام است
عضو کمیسیون انرژی به اجرایی شدن الگوی قراردادهای نفتی اشاره کرد و گفت: بنابراین در الگوی قراردادهای نفتی ۲۰ اشکال را برطرف کردند و آخرین بار اعلام کردند ۶ اشکال دیگر را برطرف کردیم که این نیز پر از ابهام است.

هدایت الله خادمی با اشاره به تحریم شرکت‌های ایرانی در الگوی قراردادهای نفتی اظهار داشت:  اینها آمدند شرکتهای ایرانی را در الگوی قراردادهای نفتی تحریم کردند، چرا که  می‌خواستند توجه مردم را جلب کنند به اینکه کدام شرکت در این الگو باشد و شرکت های دیگری نباشند؛و درواقع قصد فراموشی مردم از این قراردادها رادارند.

وی بیان کرد: البته توجه کارشناسان و منتقدان را نیز به این چند شرکت تحریم شده معطوف کنند وطراحان این الگوی نفتی اعلام کنند؛با این روش ما موفق شدیم.بنابراین دلسوزان این نظام باید توجه خود را از این قراردادهای نفتی دور نکنند؛چرا که با اجرایی شدن این الگومنافع ملی مان را زیر سئوال برده‌ایم و باید این قرارداد متوقف شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک به ضررهای اجرایی شدن این الگوی قراردادهای نفتی  به کشورمان اشاره کرد و گفت:اگر الگوی قراردادهای نفتی اجرایی بشود؛چه شرکت های داخلی را تحریم کنند وچه تحریم نکنند؛ نیز در طولانی مدت صنعت نفت کشورمان تعطیل می شود؛نتیجه این قرارداد تقریبا کشور مارا برمی گرداند به 70 سال پیش یعنی قبل از زمان مصدق اما بدتر از آن بنابراین اصل موضوع مشکل دارد چرا که خیانت بار است.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: با بستن این کار می‌خواهیم کاری کنیم تا خارجی‌ها کشور ما را از تحریم در بیاورند؛ شرکتهای ایرانی که در زمان جنگ تحمیلی و تحریمها به نظام  وانقلاب کمک کردند را در لیست تحریمها آوردند و بنابراین اینها دارند تسلیم خواسته‌های کشورهای غربی می‌شوند.

وی افزود: بنابراین در الگوی قراردادهای نفتی 20 اشکال را برطرف کردند و آخرین بار اعلام کردند 6 اشکال دیگر را برطرف کردیم که این نیز پر از ابهام است ضمن اینکه دلسوزان نظام گفتند این قراردادها نباید به سبب ایراداتی که در آن است بسته شود اما هنوز این اشکالات وجود دارند.

عضو کمیسیون انرژی گفت: وزارت نفت می‌گوید اصلاحیه انجام دادیم اما وقتی متن قراردادها را می‌خوانیم، هیچگونه اصلاحیه‌ای انجام نگرفته است و همچنان اشکالها وجود دارند؛ بیگانگان بدانند مردم عزیزکشور مان زیر بار زور نمی‌روند.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سرمست گشتاسبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
0
باسلام درمیزگردشبکه 2 چندشب پیش مهندس خادمی وطرف مقابلش یک حرف مهندس خادمی خیلی به دلم نشست طرف مقابل به آقای خادمی گفت: شما الگوی قراردادهای نفتی رابه عهدنامه ترکمنچای تشبیه کرده اید آقای خادمی فرمودند در ترکمنچای زمینها را از ایران گرفتند درقراردادهای نفتی جدید, زیرزمین را یعنی نفت وگاز را از ما میگیرند. درود بر خادمی که باجرات تخصصی و منطقی در برابرحریف بی خبر از موضوع قراردادهای نفتی خودسخن میگفت
:
:
:
آخرین اخبار