تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۳۱۹۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای آجا در جنوب‌غرب عنوان کرد:
واگذاری 1000 هکتار از زمین‌های ارتش به شهرداری اهواز
یک‌هزار هکتار از زمین‌های ارتش به شهرداری اهواز برای تغییر کاربری و تبدیل آن به اماکن تفریحی، پارک، فضای سبز و... واگذار شد که شهرداری به دلیل نداشتن منابع نتوانسته است از این اماکن استفاده کند
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای آجا در جنوب‌غرب گفت: یک‌هزار هکتار از زمین‌های ارتش به شهرداری اهواز برای تغییر کاربری و تبدیل آن به اماکن تفریحی، پارک، فضای سبز و... واگذار شد که شهرداری به دلیل نداشتن منابع نتوانسته است از این اماکن استفاده کند.

امیر ظریفی یگانه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات لشکر 92 زرهی اهواز برگزار شد اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی منافع استکبار جهانی در منطقه به خطر افتاد به همین دلیل آنها تمام توان خود را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به کار برند.

وی ادامه داد: آخرین حربه استکبار جهانی سوء استفاده از اختلافاتی بود که منشاء آنها ایادی استکبار در منطقه بود و به وسیله این اختلافات موفق به تحریک رژیم وقت عراق علیه ایران شدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای آجا در جنوب غرب با بیان اینکه نیروی ارتش تنها نیروی کشور در بدو آغاز جنگ بود تصریح کرد: با وارد شدن ایران به جنگ تمام عملیات زمینی، هوایی و مدیریت جنگ به دست ارتش افتاد.

ظریفی یگانه تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در همان ابتدای عملیات بهترین دفاع را از مردم و مرزهای کشور انجام داد.

وی با اشاره به تجهیز نظامی عراق از سوی بلوک شرق و غرب در زمان جنگ گفت: رژیم بعثی با تمام تجهیزات وارد جنگ شد تا استان خوزستان را از نظام جدا کند اما جبهه ایران توسط لشکر 92 زرهی و تیپ زرهی شیراز با تمام توان رزمی توانستند در مقابل ارتش عراق ایستادگی کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای آجا در جنوب غرب با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه ارتش در اوایل جنگ آموزش نیروهای مردمی و تشکیل سپاه جدید بود گفت: ارتش در مدت زمان کوتاهی با تشکیل یگان‌های سپاه و یگان‌های ارتش توانست نقش اساسی ایفا کند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس عقبه و پشتیبانی برای نظام و در بین کشورهای جهان است بیان کرد: حوادث و تاریخ جنگ فراموش ناشدنی است و باید از فراموش شدن آن جلوگیری کنیم.

ظریفی یگانه تاکید کرد: داشته‌های مربوط به دفاع مقدس را باید به قشر جوان و نسل جدید منتقل بدهیم تا این نسل بدانند که چگونه ارتش با دست خالی در مقابل استکبار جهانی مقاومت کرد.

وی با بیان اینکه همه ما در دفاع مقدس سهم داریم تشریح کرد: در یک‌صد روز اول جنگ محوریت اصلی جنگ به عهده ارتش بود و هدایت جنگ از لشکر 92 زرهی انجام می‌شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای آجا در جنوب غرب در رابطه با حماسه 9 مهر در حمیدیه و جلوگیری از پیش‌روی دشمن به دیگر مناطق استان در همین عملیات گفت: در اوایل جنگ دشمن از سه محور وارد شد که اگر به موقع چاره‌اندیشی نمی‌شد دشمن پیشروی می‌کرد و خسارت سنگینی به نیروهای ما وارد می‌شد.

وی با بیان اینکه جنگ را مردم هدایت کردند و اگر مردم نبودند جنگ پیش نمی‌رفت تاکید کرد: به منظور نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس برنامه‌های خاصی در مدارس، دانشگاه‌ها به‌صورت تعریف وقایع جنگ در پیش داریم.

ظریفی یگانه در پایان با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری پادگان‌های داخل شهر به منظور حل گره ترافیکی شهرها گفت: یک‌هزار هکتار از زمین‌های ارتش به شهرداری اهواز برای تغییر کاربری و تبدیل آن به اماکن تفریحی، پارک، فضای سبز و... واگذار شد که شهرداری به دلیل نداشتن منابع نتوانسته است از این اماکن استفاده کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار