تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۳۱۹۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در یکماه آینده؛
کلنگ‌زنی دومین بیمارستان بزرگ شمال خوزستان در دزفول
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با احداث دومین بیمارستان بزرگ شمال خوزستان با 400 تخت در دزفول نیاز این شهر به تخت بیمارستانی تا 30 سال آینده برطرف می شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با احداث دومین بیمارستان بزرگ شمال خوزستان با 400 تخت در دزفول نیاز این شهر به تخت بیمارستانی تا 30 سال آینده برطرف می شود.

یوسف پریدار دوشنبه در مراسم افتتاح مسجد محمدرسول الله(ص) دانشگاه علوم پزشکی دزفول از کلنگ زنی دومین بیمارستان بزرگ شمال خوزستان در یکماه آینده در دزفول خبر داد و افزود:این بیمارستان که با ظرفیت اولیه 400 تخت و قابل ارتقا تا 550 تخت می باشد بزرگترین طرح درمانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول است که تا سه سال آینده به بهر برداری می رسد.

وی نام این بیمارستان را یازهرا(س) عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این بیمارستان نیاز دزفول به تخت های بیمارستانی تا 30 سال آینده برطرف می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: بزرگترین طرح و از جمله اولویت های نخست دانشگاه علوم پزشکی دزفول احداث دومین بیمارستان بزرگ شمال خوزستان با ظرفیت 400 تخت ظرف مدت سه سال است.

دکتر پریدار از دانشگاه علوم پزشکی دزفول به عنوان جوانترین دانشگاه علوم پزشکی کشور نامبرد و گفت: با وجود اینکه تنها چهار سال از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول می گذرد این دانشگاه خدمات بسیار زیادی در حوزه درمان، آموزش و پزشکی به شهرهای شمال خوزستان ارائه داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شهرهای شوش، گتوند و دزفول با جمعیت 800 هزار نفر به صورت رسمی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی دزفول است و این در حالی است که 800 هزار نفر دیگر از شهرهای اندیمشک، شوشتر، لالی و ایلام نیز از خدمات دانشگاه علوم پزشکی دزفول استفاده می کنند.

وی با اشاره به توسعه رشته های دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: دانشجویان پزشکی این دانشگاه چهارمین سال آموزشی خود را در بیمارستان آموزشی دزفول در حال طی کردن هستند ضمن اینکه ظرفیت دیگر رشته های علوم پزشکی مانند پرستاری، مامایی، هوشبری اتاق عمل و دیگر رشته ها در حال توسعه است.

پریدار با بسیار زیاد توصیف کردن برکت اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت گفت:دولت یازدهم برای اجرایی کردن سیاست های کلی سلامت ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری برنامه ریزی منسجمی با عنوان طرح تحول نظام سلامت برای رفع دغدغه درمانی مردم اجرایی کرد که خدمات بسیار زیادی تاکنون داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد:شهرستان 74 هزار نفری گتوند پیش از اجرای طرح تحول هیچ گونه بیمارستانی نداشت که با اجرای این طرح سال گذشته با حضور وزیر بهداشت بیمارستان کارون این شهر به بهره برداری رسید.

وی به بازسازی کامل بیمارستان نظام مافی شوش اشاره کرد و گفت:در سالهای گذشته بیمارستان نظام مافی شوش به یک بیمارستان جدید با پیشرفته ترین تجهیزات اتاق عمل و بیشترین امکانات تشخیص تبدیل شد.

پریدار ادامه داد: تخت های اورژانس بیمارستان بزگ دزفول از 22 تخت به 50 تخت افزایش یافته ضمن اینکه تمام بخش های این بیمارستان در حال احیا و بازسازی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول احداث 2 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دولتی، گرفتن مجوز احداث بخش سوختگی، احداث بخش جدید مراقبت های ویژه و بکارگیری پیشرفته ترین دستگاه های تشخیص و درمان را از جمله اقدامات این دانشگاه طی چند سال گذشته اعلام کرد.

وی با بیان اینکه سه هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی دزفول مشغول به فعالیت در بخش های مختلف هستند ابراز کرد: از سال گذشته تاکنون 300 نفر به استخدام دانشگاه علوم پزشکی دزفول درآمده ضمن اینکه 160 نفر نیروی جدید نیز در آزمون آینده به کادر این دانشگاه افزوده می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار