تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۳۱۹۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ابتکار اعلام کرد:
امکان «تعطیلی سه‌هفته‌ای و حتی یک‌ماهه» مدارس به‌دلیل آلودگی هوا
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از امکان تعطیلی دوهفته‌ای، سه‌هفته‌ای و حتی یک‌ماهه مدارس در زمان آلودگی و پایداری هوا در فصول سرد خبر داد
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از امکان تعطیلی دوهفته‌ای، سه‌هفته‌ای و حتی یک‌ماهه مدارس در زمان آلودگی و پایداری هوا در فصول سرد خبر داد.

معصومه ابتکار درباره بررسیهای سازمان حفاظت محیط زیست برای مصوبه دولت مبنی بر کاهش ساعت شروع و پایان کار دستگاههای دولتی و مدارس یا تعطیلی مدارس در برخی روزهای پاییز و زمستان اظهار کرد: امکان تعطیلی برای مدارس در روزهایی که پایداری هوا ایجاد می‌شود، وجود دارد و در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه بررسیها و مذاکرات با دستگاههای ذی‌ربط در مورد تعطیلی مدارس و تغییر ساعات ادارات وجود دارد، تصریح کرد: جلسات سازمان محیط زیست با سایر مسئولان امر در مورد تعطیلی مدارس و تغییر ساعات ادارات ادامه دارد چرا که تصور می‌کنیم این راه می‌تواند کمک‌کننده باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: امیدواریم پس از بررسیها بتوانیم پیشنهادات خوبی را به دولت و بخشهای مختلف ارائه دهیم.

ابتکار درباره آخرین وضعیت پیش‌بینی شده برای تعطیلی مدارس در روزهای آلوده و روزهایی که با افزایش پایداری هوا در سال جاری با آن مواجه خواهیم شد، گفت: در این راستا، تعطیلات دوهفته‌ای، سه‌هفته‌ای و حتی یک‌ماهه هم پیشنهاد شده است که باید ببینیم کدام یک از پیشنهادات بیشتر مورد توافق قرار می‌گیرد.

وی درباره طرح تغییر ساعات ادارات که در مصوبه دولت آمده است، اظهار کرد: هنوز این موضوع قطعی نشده و در مرحله پیشنهاد و بررسی قرار دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تغییر ساعات ادارات هم مشکلاتی را در پی دارد، تصریح کرد: در بسیاری از خانواده‌ها، زن و شوهر هر دو شاغل هستند و فرزند خود را به مهد‌کودک می‌فرستند که باید برای این‌گونه خانواده‌ها نیز راه‌حلی اندیشید؛ بررسیها در حال حاضر انجام می‌گیرد و نتایج آن را به دولت و سایر بخشها اعلام خواهیم کرد.

ابتکار با تأکید بر گسترش حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها گفت: الگوی حمل و نقل فردی دیگر پاسخگوی شهرهای بزرگ نخواهد بود و یکی از راه‌حلهای کاهش آلودگی هوا توجه به حمل و نقل عمومی است.

علی‌اصغر رجبی؛ مدیر مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم محیط زیست چندی قبل از بررسی کارشناسی این سازمان برای تغییر ساعت دستگاهها و ادارات به‌همراه کاهش ایام و ساعت مدارس خبر داده و گفته بود: نتیجه بررسیها به‌زودی به دولت ارائه می‌شود تا هیئت وزیران درباره آن تصمیم‌گیری کند؛ بسته مدیریت تقاضای سفر شامل تغییر ساعات شروع و پایان ساعات کار کارمندان دستگاههای مختلف، کاهش ساعت و ایام تعطیلی مدارس و تغییر زمان تعمیرات اساسی واحدهای صنعتی از تابستان به زمستان است.

همچنین محمد‌هادی حیدرزاده؛ مدیر‌کل محیط زیست استان تهران نیز درباره تغییر ساعات ادارات و تعطیلی مدارس گفته بود: این طرح پس از بررسیها و تأیید دولت باید مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار گیرد البته کارهای کارشناسی طرح در حال انجام است و بعید می‌دانم اجرای آن در سال تحصیلی آتی انجام شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار