تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۱۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدارس خوزستان با کمبود ۱۰ هزار معلم مواجه هستند
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس خوزستان با کمبود ۱۰ هزار معلم مواجه هستند و مسئولان باید در این زمینه به ما کمک کنند
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس خوزستان با کمبود ۱۰ هزار معلم مواجه هستند و مسئولان باید در این زمینه به ما کمک کنند.

محمد تقی زاده صبح امروز چهارشنبه در جشن نمادین استانی شکوفه ها و غنچه ها اظهار کرد: امسال اعلام کردیم که پیش دبستانی در خوزستان اجباری است؛  بنابراین همه خانواه ها و کسانی که در خوزستان نوآموز دوره پیش دبستانی دارند، ملزم هستند که فرزندان خود را در این دوره ثبت نام کنند. امیدوارم در سال تحصیلی جدید شاهد مشارکت همگانی اولیا باشیم.

وی افزود: دین اسلام تنها دینی است که با خواندن، کتابت و نوشتار، شروع می شود و در اولین آیاتی که خداوند سبحان به نبی اکرم (ص) الهام فرمودند، ایشان را به خواندن دعوت می کنند.

تقی زاده بیان کرد: امروز مصادف است با هفته دفاع مقدس که بخش مهم و بسیار بزرگی از تاریخ کشور ما را به خود اختصاص داده است. یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش آموز و پنج هزار معلم شهید را گرامی می داریم، همان شهیدانی که تاریخ ایران، ایثار و جان فشانی آنها را هرگز فراموش نمی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: امروز سرمایه های واقعی ما فرزندان این کشور هستند که باید به خوبی درس بخوانند و درباره اهداف، رسالت و آرمان های دانش آموزان دیروز و شهدای گرانقدر کشور بدانند.

تقی زاده گفت: هیچ تغییر، تحول و تکاملی در هیچ سرزمین و جامعه ای به وجود نمی آید مگر اینکه ابتدا آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت آن سرزمین دچار تغییر، تحول و تکامل شوند؛  بنابراین اولویت اول هر جامعه ای باید تعلیم و تربیت فرزندان باشد.

وی عنوان کرد: کتاب زندگی فرزندان باید دو فصل داشته باشد که مهمترین آن درک، فهم، شناخت، شعور و معرفت درباره ساده ترین واژه ها است. دوستی، محبت، رفاقت، همبستگی و وحدت از جمله این واژه ها هستند که اگر دانش آموزان این فصل را به خوبی یاد بگیرند و بتوانند در کنار هم به خوبی تلاش کنند ما در سایر فصول مانند کسب علم، دانش، تکنولوژی و صنعت هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: باید دانش آموزان را در گام اول با این واژه های ساده آشنا کنیم تا هیچ مشکل و چالشی در زندگی نداشته باشیم. آموزش و پرورش خوزستان برای ارتقا و پیشرفت ۲۰ اولویت را بر اساس شاخص های ملی و منطقه ای تعیین کردیم.

تقی زاده بیان کرد: اولین شاخص و اولویت همین پیش دبستانی است. وقتی بچه ها یک سال زودتر وارد مدرسه شوند ارتباط خانواده ها نیز یک سال زودتر با مدرسه ایجاد می شود. زمانی آموزش و پرورش موفق داریم که ذهن همه مسئولان و مردم درگیر آموزش و پرورش شود.

وی بیان کرد: خانواده ها نباید ارتباط خود را با مدرسه قطع کنند. از مسئولان استانی نیز تقاضا دارم که اولویت اول برنامه های عملیاتی و اجرایی خود را نگاه به مدرسه بدانند. یک کشور زمانی به خوبی ساخته می شود که آموزش و پرورش آن به خوبی ساخته شود بنابراین این انتظار را از نمایندگان مجلس داریم که به آموزش و پروش کمک کنند چون آموزش و پرورش خوزستان در شرایط فعلی با ۱۰ هزار کمبود نیروی انسانی مواجه است.

تقی زاده گفتت: ۱۰ هزار معلم گچ به دست در آموزش و پرورش خوزستان نیاز داریم و حل این مشکل امکان پذیر نیست جز با یک همت استانی و همچنین پیگیری نمایندگان مجلس برای دریافت ردیف های استخدامی خاص خوزستان تا جوانان خوزستان با شروع به کار در آموزش و پرورش در راستای تلاش برای ارتقای تعلیم و تربیت استان خود موثر باشند.

۱۰۰ هزار دانش آموز پایه اول خوزستانی امسال به مدرسه می روند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز ورودی پایه اول ابتدایی در سراسر خوزستان امسال با حضور در مدرسه، تحصیل خود را آغاز می کنند.

اردشیر شجاعی صبح امروز چهارشنبه در مراسم جشن نمادین استانی شکوفه ها و غنچه ها اظهار کرد: خوشبختانه فرزندان ما از اینکه به عنوان روز اول، جشن شکوفه ها و ورودی خود را جشن گرفتند، خیلی خوشحال هستند که مسئولان نیز از این نشاط دانش آموزان مسرور می شوند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز ورودی پایه اول ابتدایی در سراسر خوزستان داریم که این روز را به آنها تبریک می گویم. امروز در سراسر جشن خوزستان جشن ورودی پایه های اول ابتدایی و پیش دبستانی را جشن می گیریم.

شجاعی بیان کرد: بیش از سه هزار و ۷۰۰ کلاس برای اولی ها سازماندهی شده است. امیدوارم ارتباط دو سویه بین آموزش و پرورش و اولیا تا پایان سال ادامه داشته باشد.  آموزش و پرورش با همه توان و با استفاده از ظرفیت های خود کمک می کند تا مسائل تعلیم و تربیت فرزندان به بهترین شیوه سازماندهی می کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: دوره پیش دبستانی به عنوان اولویت اول آموزش و پرورش خوزستان برای سال تحصیلی جاری تعیین شده و امیدوارم همه اولیا تمام فرزندانی که سن آنها به پیش دبستانی رسیده را برای گذراندن این دوره ثبت نام کنند.

شجاعی اظهار کرد: تنها مراکزی صلاحیت های علمی را در برگزاری دوره پیش دبستانی دارند که دارای مجوز از آموزش و پرورش باشند؛  بنابراین اولیا فرزندان خود را به مراکز دارای مجوز برده و فقط در این مراکز ثبت نام کنند تا با شیوه های منطبق بر شرایط سنی آنها دوره های لازم را برگزار کنیم.

دانش آموزان به خوبی زبان فارسی را یاد بگیرند

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در مدرسه سعی کنند به خوبی زبان فارسی را یاد بگیرند.

 رخساره فضلی صبح امروز چهارشنبه در جشن نمادین استانی شکوفه ها و غنچه ها اظهار کرد: این روزها که همه ما در آرامش و امنیت به سر می بریم هدیه ای از بزرگانی است که از جان خود گذشتند تا ما در آسایش باشیم.

وی افزود: امید مسئولان کشور به خصوص مقام معظم رهبری به تمامی دانش آموزان معطوف است و تلاش می کنیم تا آنها از یادگیری لذت ببرند و به بهترین شکل رشد کنند.

فضلی خطاب به دانش آموزان اول ابتدایی و نوآموزان پیش دبستانی گفت: مراقب خودتان، هم کلاسی ها، معلم و تجهیزات مدرسه باشید چون همه خالقی داریم به نام خداوند که در برابر خدا مسئول هستیم.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش کنید تا خوب یاد بگیرید و تلاش کنید تا فکر کنید و مسائل را با تفکر حل کنید. همچنین تلاش کنید تا به زبان فارسی هم صحبت کنید و هر چند که زبان مادری شما خیلی زیبا و دوست داشتنی است اما باید دقت کنید که زبان فارسی را هم یاد بگیرید چون ایرانی هستیم و ایران را دوست داریم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار