تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۰۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دردسر شماره‌های ترابردشده‌ برای تماس‌گیرنده‌ها
در تماس با شماره‌هایی که اپراتور خود را تغییر دادند، پیغامی به تماس‌گیرنده اعلام می‌کند مشترک مقصد ترابردکرده و هزینه تماس‌ خارج از شبکه محاسبه می‌شود. اما اغلب مشترکان از تفاوت هزینه داخل و خارج شبکه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند
در تماس با شماره‌هایی که اپراتور خود را تغییر دادند، پیغامی به تماس‌گیرنده اعلام می‌کند مشترک مقصد ترابردکرده و هزینه تماس‌ خارج از شبکه محاسبه می‌شود. اما اغلب مشترکان از تفاوت هزینه داخل و خارج شبکه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

طرح ترابردپذیری (تغییر اپراتور با حفظ شماره موبایل) یک ماهه شد. این طرح از 31 مردادماه پس از یک ماه اجرای آزمایشی به صورت رسمی آغاز شده است.

با این طرح مشترکان موبایل می‌توانند با حفظ شماره موبایل اپراتور خود را تغییر دهند. برای این منظور دیتابیسی از اطلاعات مشترکان 3 اپراتور بین اپراتورها و حاکمیت به اشتراک گذاشته شده است.

در تماس با مشترکان ترابردشده، پیش از برقراری ارتباط، در پیغامی به تماس‌گیرنده اطلاع داده می‌شود که مشترک مورد نظر ترابردشده و هزینه تماس‌ها خارج از شبکه محاسبه می‌شود.

با برخورد با این پیغام، برخی از مشترکان اعلام می‌کنند که از هزینه داخل شبکه و خارج شبکه و تفاوت هزینه این دو تماس اطلاع کاملی ندارند. آنها می‌گویند پیش از این حتی به درستی به هزینه‌ هر دقیقه مکالمه یا پیامک خود توجه نداشته‌اند.

با توجه به افزایش مواجهه مشترکان با مشترکان ترابردشده بازخوانی بار دیگر تعرفه‌های 3 اپراتور تلفن‌همراه می‌تواند به مشترکان کمک کند.

این تعرفه‌ها برای تماس گیرنده‌ حائز اهمیت است. برای مثال یک مشترک همراه اولی باید در نظر بگیرند اگر مخاطب همراه اولی او ترابردکرده باشد، هزینه تماس با او که قبلا 570 ریال بوده به 625 ریال تغییر کرده و 55 ریال نسبت به قبل گران‌‌تر محاسبه می شود.

*همراه اول

دائمی

تماس داخل شبکه + تلفن ثابت570  تومان
تماس خارج شبکه ( به ایرانسل یا رایتل)62.5 تومان

 

اعتباری

تماس داخل شبکه + تلفن ثابت 67 تومان
تماس خارج شبکه ( به ایرانسل یا رایتل) تومان 93.7

 

*ایرانسل

دائمی

تماس داخل شبکه 49.9 تومان
تماس خارج شبکه (تلفن ثابت یا همراه اول یا رایتل)49.9 تومان

اعتباری

تماس داخل شبکه 66.9 تومان
تماس خارج شبکه (تلفن ثابت یا همراه اول یا رایتل) 79.9 تومان

 

*رایتل

دائمی

تماس داخل شبکه49.9 تومان
تماس خارج شبکه (تلفن ثابت یا ایرانسل یا رایتل)49.9 تومان

اعتباری

تماس داخل شبکه 62 تومان
تماس خارج شبکه (تلفن ثابت یا همراه اول یا رایتل)85.2 تومان

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار