تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۰۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فراهم‌سازی امکان تحصیل دانشجوی خارجی در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان
ترجمه سرفصل دروس رشته‌های مرتبط با نفت و گاز به زبان‌های انگلیسی و عربی برای جذب دانشجوی خارجی در حال انجام است
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان از تقاضای دانشگاه‌های عراق برای آموزش و تربیت تکنیسین در این دانشگاه خبر داد و گفت: ترجمه سرفصل دروس رشته‌های مرتبط با نفت و گاز به زبان‌های انگلیسی و عربی برای جذب دانشجوی خارجی در حال انجام است.

دکتر علی‌حسین حسین‌زاده اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور عراق به گسترش آموزش‌های مهارتی، زمینه‌ی همکاری‌های آموزشی میان دانشگاه‌های این کشور و خوزستان فراهم شده است.

وی افزود: برخی دانشگاه‌های کشور عراق برای استفاده از امکانات آموزشی ایران اعلام نیاز کرده‌اند که با توجه به امکانات علمی ایران و نزدیکی و هم مرز بودن خوزستان، امکان همکاری‌های علمی و آموزشی مشترک فراهم است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان با اشاره به امکانات دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در زمینه‌های نفت و حفاری و ماهیت آموزش‌های مهارتی این دانشگاه، گفت: دانشگاه‌های عراق متقاضی آموزش و تربیت تکنیسین در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان هستند و در دیدار رئیس دانشگاه عراق از این دانشگاه در ماه مبارک رمضان، راهکارهای پذیرش دانشجو در قالب قرارداد و تفاهم‌نامه بررسی شد.

حسین‌زاده ادامه داد: در این راستا هم‌اکنون با این دانشگاه در حال گفت‌وگو و رایزنی هستیم و سرفصل دروس رشته‌های مرتبط با نفت و گاز نیز به زبان‌های عربی و انگلیسی در حال ترجمه است که پذیرش دانشجو از کشور عراق در این رشته‌ها آغاز شود؛ امیدواریم به‌زودی و با مساعدت رئیس دانشگاه علمی کاربردی زمینه‌ی جذب دانشجو از عراق در مراکز علمی کاربردی استان فراهم شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار