تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۳۲۰۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رضایی:
باغ موزه دفاع مقدس خوزستان تا 3 سال آینده ساخته شود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان تا سه سال آینده شد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان تا سه سال آینده شد.

محسن رضایی در نشست هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس خوزستان که چهارشنبه شب (31 شهریورماه) در محل بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هم مردم خوزستان حق دارند که یک تابلوی واقعی و زیبا از فداکاری آنها ترسیم و نشان داده شود و هم این موزه، مرکز پر جاذبه ای برای استان خوزستان خواهد بود.

وی افزود: باغ موزه دفاع مقدس خوزستان کانونی برای گردشگران و پزوهشگران خواهد بود که اثربخشی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نقطه ای بهتر از خوزستان نخواهد بود که واقعیت های جنگ را بتوان در آن لمس کرد، تصریح کرد: انگیزه های بسیاری وجود دارد تا همه ما برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در خوزستان همت کنیم. خوزستان تنها نقطه ای است که خباثت و دژخیمی صدام را نمایان می سازد زیرا بدترین کارهای صدام در این استان انجام شده است. در دوران جنگ تحمیلی در خوزستان خانه ها تخریب و خانواده ها در بیابان ها آواره شدند و حتی افرادی از یک خانواده گم شدند. پس از جنگ جهانی دوم نیز برای نخستین بار سلاح شیمیایی در خوزستان به کار گرفته شد.

رضایی ادامه داد: از سوی دیگر پیروزی های ما در دفاع مقدس در خوزستان قابل نمایان است. پیروزی هایی که در خوزستان رخ داده است، پس از 300 سال اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر لزوم احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان گفت: خوزستان در دفاع مقدس تبدیل به ایران شده بود و از تمام شهرهای کشور شهیدی در خوزستان وجود دارد و این امر در هیج استان دیگری نیست. در باغ موزه خوزستان حس ملموسی خواهد بود که در هیچ جای دیگری وجود نخواهد داشت و همچنین این ظرفیت در خوزستان وجود دارد که این باغ موزه به یکی از بزرگترین موزه های دفاعی و جنگی دنیا تبدیل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دفاع مقدس درخشان ترین ستاره تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: دفاع مقدس می تواند در تمام ابعاد زندگی ما موثر باشد زیرا درخشان ترین ستاره تاریخ انقلاب است و این امر یکی از عواملی است که برخی می خواهند دفاع مقدس را مخدوش کنند.

رضایی اظهار کرد: اگر شیوه ای که در دفاع مقدس در پیش گرفته بودیم را در مسایل دیگر نیز به کار می بردیم، در تمام مسایل موفق می شدیم و به پیروزی هایی دست پیدا می کردیم. ما در تسلیهات نظامی و دفاعی تحریم بوده ایم اما اکنون قدرت اول منطقه هستیم. در دفاع مقدس سیم های خاردار را به ما تحریم می کردند اما اکنون موشک هایی با برد 2000 کیلومتر و خطای دو تا سه متر را ساخته ایم. اگر در اقتصاد موفق نشده ایم نشان می دهد که راه دفاع مقدس را رها کرده ایم.

وی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان می تواند به ما درس های زیادی دهد، عنوان کرد: امیدواریم روزی برسد که جوانان هنگامی که وارد این موزه می شوند احساس کنند که گمشده خود را یافته اند و این موزه تبدیل به یک دانشگاه بزرگ شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر انجام سریع پروزه احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان گفت: از مسئولان تقاضا می شود که وقت بسیاری به پروزه احداث این موزه اختصاص دهند تا ظرف سه سال این موزه ایجاد شود. ما نیز در مرکز، پیگری های لازم را انجام خواهیم داد تا هر چه سریعتر باغ موزه دفاع مقدس خوزستان ایجاد شود.

باغ موزه دفاع مقدس خوزستان باید به عنوان پروژه ای ملی مطرح شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: باغ موزه دفاع مقدس خوزستان باید به عنوان یک پروژه ملی مطرح شود و آثار این باغ موزه برای تمام کشور است.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در نشست هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس خوزستان که چهارشنبه شب (31 شهریورماه) در محل بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ایام دفاع مقدس خاطراتی را تداعی می کند که هرگز از ذهن نمی رود و امیدواریم که بتوانیم دین خود را نسبت به این حادثه ادا کنیم و این پیروزی ها را حفظ کنیم.

وی افزود: یکی از روش های حفظ این پیروزی ایجاد موزه است و با توجه به اینکه مرکز عمده جنگ در خوزستان بوده، ایجاد باغ موزه بسیار ضرروی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با ابراز نارضایتی از تاخیر در ایجاد باغ موزه دفاع مقدس خوزستان گفت: شاهد آن هستیم که در استان های دیگر در سال های گذشته موفق شدند که باغ موزه های دفاع مقدس را ایجاد کنند اما در خوزستان ایجاد باغ موزه با تاخیر مواجه بود و این تاخیر خوب نبوده و نباید رخ می داد.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: اکنون شرایط بهتری است و امید بسیاری داریم که در خصوص ایجاد باغ موزه دفاع مقدس به نتیجه مطلوب برسیم. این مساله را بسیار مهم می دانیم و از تاخیر آن ناراحت هستیم.

وی گفت: باید کارها سریعتر انجام شود و جبران مافات صورت بگیرد. باغ موزه دفاع مقدس عاملی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس از نسل های قدیم به نسل های جدید است و تاثیر بسیاری در این خصوص دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حضور دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست عنوان کرد: باغ موزه دفاع مقدس خوزستان باید به عنوان یک پروژه ملی مطرح شود و آثار این باغ موزه برای تمام کشور است.

باغ موزه دفاع مقدس خوستان با کمترین کاستی ها ایجاد می شود
   
استاندار خوزستان گفت: لازم است باغ موزه دفاع مقدس خوزستان یادآور خاطرات و اقداماتی باشد که در دوران دفاع مقدس در خوزستان انجام شده و این اقدامات را به نسل های آینده نشان دهد.

غلامرضا شریعتی در نشست هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس خوزستان که چهارشنبه شب (31 شهریورماه) در محل بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد باغ موزه دفاع مقدس برای خوزستان بسیار ضروری است. خوزستان بیشترین آسیب ها را در جنگ دیده و بیشترین خاطرات و رشادت ها در این استان رخ داده است.

وی افزود: به همین دلیل این انتظار وجود دارد که اولین و جامع ترین باغ موزه دفاع مقدس در خوزستان ایجاد شود و متناسب با رشادت ها و حماسه هایی باشد که در جای جای خوزستان شکل گرفته است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در دفاع مقدس، دانشگاه ها و امکانات خوزستان مورد استفاده قرار می گرفت، گفت: لازم است باغ موزه دفاع مقدس خوزستان یادآور خاطرات و اقداماتی باشد که در دوران دفاع مقدس در خوزستان انجام شده و این اقدامات را به نسل های آینده نشان دهد.

شریعتی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در خصوص احداث باغ موزه دفاع مقدس انجام شده است، عنوان کرد: تلاش می شود که با بهره گیری از تجربه باغ موزه های دیگر کشور، باغ موزه دفاع مقدس خوستان با کمترین کاستی ها و در شان خوزستان ایجاد شود.

وی ادامه داد: آمادگی داریم که این باغ موزه به نحو مطلوب و با نمایی زیبا و در خور ایجاد شود تا از این طریق، پیام شهدا و رشادت های دفاع مقدس را به نسل کنونی و نسل های آینده منتقل شود.

به گزارش ایسنا؛ امیر سیدباقر صادقی، فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان، نیز در این نشست اظهار کرد: همواره اعلام آمادگی کرده ایم که از نظر نیروهای انسانی تجهیزات مهندسی، آثار و اسناد جنگ را در اختیار باغ موزه دفاع مقدس خوزستان قرار دهیم.

وی ادامه داد: خرسندیم که بتوانیم قدمی در راه شهدا و تاریخ دفاع مقدس برداریم.

فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان با اشاره به اینکه اسناد جدیدی مورد مطالعه قرار گرفته است، عنوان کرد: اسناد خوبی از دوران دفاع مقدس داریم. بنا به درخواست ستاد نیروهای مسلح، مطالعاتی در خصوص اسناد جدید دفاع مقدس انجام شده و اسناد خوبی به دست آمده است که می توانیم هم در اختیار ستاد نیروهای مسلح و هم باغ موزه دفاع مقدس خوزستان قرار دهیم.

سردار محمد علیپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، نیز در این نشست اظهار کرد: پس ازکلنگ زنی باغ موزه خوزستان درسال 93، جلسات مختلفی با مسئولان برای تدوین نقش دفاع مقدس در خوزستان برگزار شده و به دنبال آن این تفاهم نامه در استان در این خصوص منعقد شده است.

وی افزود: مشاور و طراح باغ موزه خوزستان پس از یک سال سناریوی مفهومی باغ موزه را تحویل داده است. در این سناریو نظر رهبر انقلاب، فرماندهان بزرگ دفاع مقدس و نظر آیت الله جزایری اعمال شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: یک ماه فرصت وحود دارد تا این سناریوی مفهومی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان تایید شود. در حال حاضر مسئولان خوزستان، آمادگی کامل دارند تا اثر ماندگاری از دفاع مقدس در استان شکل بگیرد.

علیپور عنوان کرد: باغ موزه دفاع مقدس ، حق خوزستان و مطالبه مردم استان و مردم تمام ایران است.

همچنین سردار احمد خادم سید الشهدا، فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا، در این نشست اظهار کرد: انتظار ما این است که مسئولان ملی به پروزه احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان کمک کنند و از سوی دیگر مسئولان خوزستانی در مرکز نیز همه گرد هم آمده و در خصوص این پروژه اقدام کنند.

وی افزود: قطعا در سه سال باغ موزه دفاع مقدس خوزستان احداث می شود اما کمک مرکز نیز لازم است. حداقل 15 میلیارد تومان نیاز داریم تا این باغ موزه ایجاد شود و در استان خوزستان با وجود این ظرفیت ها این اعتبارات عددی نیست.

فرماند قرارگاه جنوب غرب کربلا بیان کرد: در خوزستان ظرفیت های بسیاری وجود دارد. دستگاه های مختلف استان در احداث باغ موزه دفاع مقدس خوزستان بسیار تاثیرگذار هستند و باید کمک کند. از سوی دیگر نیز کمکی از سوی مرکز باید صورت بگیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار