تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۳۲۰۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس:
تفکرات استکبار نباید در داخل کشور رنگ و رو بگیرد
نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید تفکرات استکبار جهانی در داخل کشور رنگ و رو پیدا کند، گفت: رونق و توسعه اقتصادی هیچ تضاد و تعارضی با قوا و قدرت نظامی یک کشور ندارد
نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید تفکرات استکبار جهانی در داخل کشور رنگ و رو پیدا کند، گفت: رونق و توسعه اقتصادی هیچ تضاد و تعارضی با قوا و قدرت نظامی یک کشور ندارد.

علی گلمرادی امروز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: با توجه به شرایط خاصی که امروز بر جهان حاکم است باید همه مسؤولان و ملت شریف ایران با یک حساسیت ویژه موضوعات را دنبال کرده و مد نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی با استفاده از ابزارآلات دستش، رژیم غاصب صهیونیستی نظم و امنیت جهانی را برهم زده و مختل کرده است؛ استکبار برای اینکه بتواند با ایجاد ناامنی‌ها و فروش تسلیحات، مهمات و تجهیزات نظامی، اقتصاد خود را شکوفا کند هر روز و بلکه هر ثانیه به دنبال یک شیطنت جدید در نقطه نقطه این کره خاکی است.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تنها کشوری که توانسته تاکنون از گزند این شیطنت‌ها و افکار پلید استکبار مصون بماند، جمهوری اسلامی ایران است و این مسأله چند علت بسیار مهم دارد.

گلمرادی عنوان کرد: یکی از دلایل اساسی این مسأله که می‌توان به آن اشاره کرد، اراده و عنایت خداوند است. خداوند بزرگ حافظ این نظام و ارزش‌های آن است و ملت نیز به خداوند متعال اتکال دارند؛ علت مهم دیگر نیز وجود ارزشمند و رهبری مدبرانه مقام عظمای ولایت است که نظام را از خطرات بی‌شمار مصون داشته است.

وی تبیین کرد: تنها موضوعی که استکبار جهانی با بهره‌گیری از آن درصدد لطمه زدن به این نظام است هدف قرار دادن ولایت فقیه است، چراکه به خوبی می‌دانند آن چیزی که باعث شده انسجام خوبی میان مسلمین شکل بگیرد فلسفه و وجود ولایت و صفت ارزشمند ولایت‌مداری است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار پررنگ است و موجب شده این انسجام بین همه قومیت‌ها و آحاد ملت ایران شکل بگیرد.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی در خانه ملت متذکر شد: مؤلفه دیگر مردمی بودن نظام است، نیروهای مسلح، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی همه برآمده از بطن این جامعه بوده و متعلق به مردم و مردم نیز متعلق به آنها هستند و همین مسأله کار دشمن را بسیار سخت و مشکل کرده است.

*دشمن برای مأیوس کردن مردم از نظام تلاش می‌کند

گلمرادی تصریح کرد: تنها راه و مسیری که دشمن به آن امیدوار است که بتواند از طریق آن به نظام ضربه بزند، مأیوس کردن مردم و مسؤولان است، مسؤولان باید کمک کنند و در مقابل این حربه دشمن بایستند؛ ایستادگی مسؤولان با شعار دادن و حرف زدن محقق نمی‌شود، بنابراین باید با خروج از مسیر شعارگرایی درصدد اقدام و عمل باشند و با کارهای ملموس و حل مشکلات مردم، نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.

وی یادآور شد: البته ملت ایران بیدار و آگاه است و اگر مسؤولی مسامحه، سهل‌انگاری و کوتاهی کرد، مردم هرگز نسبت به نظام و ارزش‌ها مأیوس نخواهند شد؛ ما مسؤولان باید در مقابل عظمت این مردم شرم، حجب و حیا داشته و برای خدمت به آنها  کار و تلاش کنیم.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس دهم تبیین کرد: مسؤولان نباید خستگی‌پذیر و به دنبال راحتی و آسایش خود باشند، بلکه باید به عنوان مسؤول برای تأمین آسایش و رفاه این مردم بزرگ که فرزندان خود را برای پایداری نظام و صیانت از دین خدا هدیه کردند، آرامش و آسایش خود را به مخاطره بیندازند.

گلمرادی تشریح کرد: دشمن پی به ارزش، ابهت و عظمت این ملت برده و به همین دلیل شهامت و جرأت حمله و تهاجم نظامی به کشور را ندارد و تلاش می‌کند از راه‌های دیگری به نظام ضربه و آسیب وارد کند.

وی در ادامه راهکار اصلی حل عمده مشکلات کشور را تحقق اقتصاد مقاومتی مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: باید براساس خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر «اقدام و عمل» این نسخه را اجرایی کرده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، امکانات و نیروی جوان، چرخ‌های تولید و اقتصاد کشور را با قدرت هرچه تمام‌تر به حرکت درآوریم.

* اقتصاد کشور باید به اقتصاد صادرات محور تبدیل شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اقتصاد کشور به اقتصادی صادرات‌محور تبدیل شود، تشریح کرد: بسیار بد است حجم زیادی از محصولات پیش پا افتاده و سهل‌التولید از خارج کشور وارد می‌شود؛ این حجم واردات باید با استفاده از امکانات داخلی و بهره‌گیری از ظرفیت نیروی جوان قطع و به صادرکننده این محصولات تبدیل شود.

گلمرادی افزود: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی ما نیز باید به سمت و سویی بروند که مهارت‌افزایی داشته باشند و فارغ‌التحصیلان از آنها به تولیدکننده‌ای خوب تبدیل شده و با راه‌اندازی کسب و کار علاوه بر خود زمینه اشتغال چندین نفر دیگر را نیز فراهم کنند.

وی در ادامه به برخی مطالب مطرح شده در مورد تعطیلی قوای نظامی اشاره کرد و گفت: نباید تفکرات استکبار جهانی در داخل کشور رنگ و رو پیدا کند. اینکه ما برای رونق اقتصادی حرف از تعطیلی قوا و قدرت نظامی بزنیم حرف کاملاً اشتباهی است.

*رونق اقتصادی و قدرت نظامی لازم و ملزوم یکدیگرند

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق اقتصادی یک اصل است، تصریح کرد: رونق و توسعه اقتصادی هیچ تضاد و تعارضی با قوا و قدرت نظامی یک کشور ندارد و بر عکس، قدرت و قوای نظامی یک کشور نیز هیچگونه تعارض و تضادی با توسعه اقتصادی آن کشور ندارد، بلکه این مقوله لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

گلمرادی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم اقتصاد پویاتری داشته باشیم باید توان نظامی قدرتمندتری نیز داشته باشیم، متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل شرایط و موقعیت ویژه‌ای که در دنیا دارد به شدت نیازمند توان نظامی قدرتمند است.

وی اظهار کرد: امروز امنیت و اقتدار این نظام موجب شده مردم ما در قیاس با سایر ملت‌ها از آرامش خاطر خوبی برخوردار باشند و این آرامش خاطر به پشتوانه و به واسطه وجود ارزشمند نیروهای مسلح و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی است.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جا دارد به نمایندگی از مردم شریف ایران اسلامی به ویژه مردم فرهیخته حوزه انتخابیه خود، بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، جایزان و همه شهرها و روستاهای تابعه از همه نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و همه کسانی که در عرصه امنیت و اقتدار نظام از جان خود مایه می‌گذارند یک تشکر صمیمانه و ویژه داشته باشم.

گلمرادی در پایان اضافه کرد: مجلس محکم پشتوانه این نیروها است و نمایندگان در راستای اقتدار هرچه بیشتر آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و برای توسعه و اقتدار آنها هرجا نیاز به اعتبار و توجه وجود داشته باشد نمایندگان ولایتمدار برخاسته از متن مردم، موضوع را در اولویت خود قرار خواهند داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار